کد خبر 1400215
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
تورم بی‌سابقه در آمریکا و نان ۱۰ دلاری

نیویورک – ایرنا- آمریکایی‌ها در میان تورم بی سابقه این روزها در ایالات متحده طی چهار دهه گذشته، گرانی را در خریدهای روزانه خود از پرداخت بهای بسیار برای بنزین تا شیر کاملا احساس می کنند.

به گزارش مشرق، مارک کوهن رییس مطالعات خرده فروشی در دانشگاه کملبیا به تارنمای بلومبرگ گفت: این قیمت ها ضربه ای به مصرف کنندگان است. هیچ کس در گذشته شاهد قیمت ۱۰ دلار برای یک قرص نان نبوده و تاثیر آن مانند بنزین ۵ دلاری است.

سوال بزرگ برای اقتصاد آمریکا این است که درمیان این تورم بالا، تقاضای مصرف کننده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ زمانی که خریداران نگران وضعیت اقتصادی خود هستند، آنها به صورت سنتی هزینه های غیر ضروری خود را کاهش می دهند.

اما کاهش تقاضا درحال سرایت به کالاهای اساسی است. خریداران آمریکایی در فروشگاهها به قسمت نان وارد نمی شوند. این درحالی است که با توجه به گزارش مرکز "نیلسن ای کیو"، از ابتدای سال جاری تا دوم ماه جولای، خرید نان در فروشگاه های آمریکا در مقایسه با مدت مشابه  سال گذشته ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر داده ها نشان می دهند که آمریکایی ها در مقایسه با سال گذشته شیر و تخم مرغ کمتری نیز خریداری می کنند. البته بخشی از این کاهش خرید به دلیل افزایش مراجعه آمریکایی ها به رستوران ها است.

دو تولیدکننده عمده غذاهای بسته بندی شده در آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که با کاهش تقاضا روبرو هستند. در شرکت پپسی، افزایش قیمت‌ها بر حجم تولید تاثیر گذاشته است. شرکت کونگرا  برندز که سس گوجه فرنگی و سایر محصولات غذایی را تولید می کند، اعلام کرده که قصد دارد به افزایش قیمت‌ها ادامه دهد. با این حال این شرکت افزوده که افزایش قیمت ها باعث کاهش ۶ درصدی واحد تولید شده است.

اکنون صنعت ۵۰ میلیارد دلاری تولید نان در آمریکا با خطر تغییر ذائقه مصرف کنندگان آمریکایی به دلیل قیمت بالای محصولات مواجه است.

قیمت یک پوند(حدود ۴۶۰ گرم) نان سفید در آمریکا در ماه ژوئن به رکورد ۱.۶۹ دلار رسید که ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در همین حال، نان گندم نیز به بالاترین قیمت خود در تاریخ آمریکا یعنی ۲.۲۲ دلار در هر پوند(حدود ۴۶۰ گرم) رسیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    8 2
    بسیار عالی . ان شاالله خیلی بیشتر هم بشه
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله و دوما مردمش گناه دارن
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    6 3
    شیر که از ایران ارزونتره. خیلی چیزهای دیگه واقعا ارزون تره. فقط کافیه یه سرچ کنید. اونا کلا به سختی عادت ندارن و تو دمای 40 درجه هر ساله صدها نفر کشته میشن و ما تو دمای 55 درجه کیف می کنیم. وگرنه با معیارهای اونا همه ما روحیم الان
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      4 2
      سرانه ی تورم کالا درامریکا رتبه ی اول راداردمثل سوءمصرف الکل ومخدرتعدادتیراندازی کروههای گنگستری زندانی قتل هاوتعددجنگ که حاکمیتی است
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    اره اینو امروزتوستون اقتصادی نیویورک تامززده بود وگفته بخاطرتحریم روسیه وهزینه جنگ اوکراینه
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    در کنار این موارد ذکر کنید برای خرید ماشین و خونه تو امریکا باید چند سال کار کنیم تا بیشتر به بدبختی های اونا پی ببریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس