کد خبر 1400190
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
تظاهرات ضد آمریکایی در شمال شرق سوریه

شماری از ساکنان استان الحسکه در مخالفت با اشغالگران آمریکایی و شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ساکنان روستای تنوریه الغمر در منطقه القامشلی استان الحسکه در اعتراض به اقدامات و بدرفتاری اشغالگران آمریکایی با ساکنان و اهالی منطقه تظاهرات کردند و خواستار خروج آن ها از این مناطق شدند.

این تظاهرات و تجمع اعتراضی پس از آن برگزار شد که نیروهای دمکراتیک سوریه هم پیمان با آمریکا با خودرو یک کودک را زیر گرفتند و او را کشتند.

این سومین شهروند سوری از ساکنان این مناطق است که از ابتدای سال جاری توسط خودروهای نیروهای وابسته به آمریکا کشته می شود.

پیش از این نیز یک کودک و یک زن توسط این نیروها زیر گرفته و کشته شده بودند.

تظاهرکنندگان که از روستاهای اطراف شهر القامشلی بودند، با آتش زدن لاستیک راه های اصلی این منطقه را مسدود و با سنگ به خودروهای نیروهای کرد حمله کردند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیماص IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    خدا شبه نظامیان آمریکا را لعنت کند
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس