نظر آمریکا درباره توافق گازی اتحادیه اروپا و جمهوری آذربایجان

همزمان با توافق گازی اروپا با باکو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، در حال همکاری با متحدان اروپایی و سایر شرکای خود از جمله آذربایجان در مورد تامین امنیت انرژی هستیم.

به گزارش مشرق، همزمان با نگرانی آمریکا از گران‌تر شدن بهای گاز، نفت و بنزین در سطح جهانی و توافق تازه اتحادیه اروپا با دولتمردان باکو برای دریافت گاز طبیعی، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی در مورد توافق گاز طبیعی منعقد شده بین اتحادیه اروپا و جمهوری آذربایجان به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: «ما آشکارا در حال همکاری بسیار نزدیک با متحدان اتحادیه اروپا و سایر شرکای خود در منطقه، از جمله آذربایجان، در موضوع امنیت انرژی هستیم. ما می‌خواهیم در این مدت شاهد عرضه پایدار جهانی انرژی باشیم. این چیزی است که کار گروه ایالات متحده و اتحادیه اروپا به شدت روی آن کار می‌کنند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «این موضوعی است که ما به صورت دوجانبه با تعدادی از کشورهای جهان از جمله آذربایجان روی آن کار می‌کنیم.»

در روزهای گذشته نیز ایالات متحده در اقدامی نمایشی، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به انجام و تداوم مذاکرات مستقیم دعوت کرد. وزیر خارجه آمریکا در اقدامی نمایشی روز یکشنبه مدعی شد که گفت‌وگوی مستقیم بهترین راه حل رفع بحرین باکو و ایروان است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی درباره نشست وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در «تفلیس» نوشت: «گفت‌وگوی مستقیم مطمئن‌ترین راه برای حل اختلافات آذربایجان و ارمنستان است.»

رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه پس از دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان اعلام کرد که واردات گاز از  باکو طی چند سال دو برابر خواهد شد.

 با ادامه یافتن جنگ بین روسیه و اوکراین  و نزدیک شدن فصل پاییز و زمستان، شرکت روسی «گاز پروم» اعلام کرده که تضمینی برای ازسرگیری ارسال گاز به اروپا از طریق خطوط لوله خود نمی‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    استان باکو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس