کد خبر 1400024
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
یوری اوشاکوف

دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو از احیای برجام حمایت می‌کند که هدف از آن، اطمینان از تعامل عادی تجاری و اقتصادی ایران با جهان است.

به گزارش مشرق،  «یوری اوشاکوف» دستیار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو حامی احیای توافق هسته‌ای در شکل تایید شده آن در سال ۲۰۱۵ از سوی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

وی افزود: هدف (از احیای برجام)، اطمینان از تعامل عادی تجاری و اقتصادی ایران با جهان است و مسکو به تلاش‌ها برای این منظور ادامه خواهد داد.

اوشاکوف همچنین گفت: ما از گفت‌وگوی بین ایران و آمریکا با میانجیگری اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم. این گفت‌وگو را نشانه روشنی می‌دانیم که تهران تلاش می‌کند به دنبال مصالحه باشد تا اجرای کامل برجام را احیا کند.

این مقام ارشد روس دوشنبه (۱۸ ژوئیه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت روسیه برای ارتقای سطح روابط خود با ایران به شراکت راهبردی برنامه‌ریری می‌کند. وی گفت که توافق جدیدی میان روسیه و ایران در حال آماده سازی است و همچنین در خلال نشست سه جانبه تهران قرار است بیانیه مشترکی از سوی سه کشور منتشر شود که پیش‌نویس آن از قبل آماده شده است.

طبق تایید روسیه و ایران، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه قرار است امروز سه‌شنبه ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیرماه) به ایران سفر کند. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هم برای شرکت در نشست سه‌جانبه آستانه وارد تهران شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    مقامات روسیه نمی توانند به اروپا بروند وبرعکس آن هم صادق است پس درجلسات برجام حاضر نخواهند شد پس مامی مانیم بااروپاییهای منفغل ومذاکرات تهران برجامی نمی تواند باشد
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس