کد خبر 1399892
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
داروی آسم برای درمان کووید ۱۹ ناموفق است

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که داروی آسم «فلوتیکازون فوروات» برای درمان کووید ۱۹ خفیف تا متوسط تاثیر ندارد.

به گزارش مشرق، دکتر «آدریان هرناندز»، محقق ارشد و مدیر اجرایی مؤسسه تحقیقات بالینی دوک کارولینای شمالی، گفت: «هیچ مدرکی دال بر زمان بهبود یا کاهش بستری شدن در بیمارستان در شرکت کنندگانی که فلوتیکازون فوروات در مقابل افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، مشاهده نشد.»

این یافته از یک مطالعه سراسری با نزدیک به ۵۰۰۰ شرکت‌کننده به دست آمده است که به ارزیابی مزایای بالقوه داروهای موجود برای درمان کووید ۱۹ خفیف تا متوسط ادامه می‌دهد. فلوتیکازون فوروات یکی از سه داروی مورد تأیید سازمان غذا و دارو است که در حال حاضر علیه کووید ۱۹ آزمایش می‌شود.

داروهای تغییر کاربری داروهایی هستند که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای سایر اهداف پزشکی تأیید شده اند.

فلوتیکازون فوروات یک کورتیکواستروئید استنشاقی است که برای درمان آسم استفاده می‌شود، اما برای درمان کووید ۱۹ تأیید نشده است. این دارو تحت آزمایش قرار گرفت زیرا کورتیکواستروئیدها به طور بالقوه برای درمان کووید ۱۹ در بین بیماران غیر بستری مفید به نظر می رسند. محققان تاکید کردند بر اساس یافته‌های آنها، فلوتیکازون فوروات نباید برای درمان کووید ۱۹ استفاده شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    کرونا نیست اینا می خوان یک سیاستی را اجرا کنند افتاد؟؟
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    داروهای گیاهی مؤثر در در درمان اسم برای کاهش عوارض تنفسی کرونا مثل ، تنگی نفس مؤثر است اینرو بعنوان یک پزشک یا محققی عرض نمیکنم اینرو بعنوان یک کسی عرض میکنم که دو سال پیش دچار کرونا شدم و توانستم بوسیله همین داروهای گیاهی بر عوارض تنفسی کرونا غلبه کنم و به تدریج بهبود پیدا کردم نه تنها خودم بلکه یکی از نزدیکانم نیز که به کرونا مبتلا شده بود رو هم به مصرف اون توصیه کردم و او هم نتیجه گرفت / از نام بردن اون داروی گیاهی هم بدلایل تبلیغی و هم بدلایلی دیگری مثل اختلاف بین پزشکان طب سنتی و طب نوین معذورم چون بارها و بارها این اختلافات باعث شده تا داروها و روش های طب سنتی به سبب کم هزینه بودن مورد تردید تعمدی پزشکان طب نوین قرار بگیرد و اون دارو از بازار جمع کردند / ترکیب اون دارو بسیار شبیه داروی گیاهی « سالیراویرا» است / از روزیکه این داروی سالیراویرا در دولت قبل رونمایی شد نسبت به تبلیغ و تجویز اون کم لطفیهایی صورت گرفت / همونهایی که از تبلیغ این داروی سالیراویرا خودداری کردند در تبلیغ داروهای توصیه شده س جهانی بهداشت و داروی غربی اروپایی در رسانه ملی سنگ تمام گذاشتند / همونهایی که مرغ همسایه همیشه براشون غاز بوده و در تاثیر گذاری واکسن ایرانی برکت و.. نیز تردید ایجاد میکردند اما همون خاصی که میگفتن واکسن ایرانی اب مقطره امروز از کاهش آمار تلفات کرونا قطبی استفاده از همون واکسن های ایرانی انگشت بدنام مانده و سکوت پیشه کردند ؛))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس