کد خبر 1399717
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
لاوروف: پمپاژ سلاح به اوکراین نتیجه معکوس خواهد داشت

وزیر امور خارجه روسیه درباره هدایت مستقیم نیروهای اوکراینی توسط ناتو و عواقب خطرناک آن هشدار داد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه درباره عواقب مداخلات اتحاد نظامی ناتو در جنگ اوکراین هشدار داد.

لاوروف گفت: «متخصصان ناتو به شکل مستقیم در حال هدایت نیروهای اوکراینی در لوهانسک و دونتسک هستند. امیدواریم افرادی در میان سیاست‌مداران اروپایی وجود داشته باشند که عواقب خطرناک چنین اقداماتی را درک کنند».

وزیر امور خارجه روسیه گفت، در درگیری‌های کنونی غرب و روسیه در حال جنگ هستند و از اوکراین به عنوان کالای مصرفی استفاده می‌کنند. از سال ۲۰۱۴ آمریکا و اروپا «رژیم روس هراس کی‌یف را بدون قید و شرطی رهبری می‌کند» و سخنرانی‌های متعدد «ولودیمیر زلنسکی»رئیس جمهور اوکراین در نشست‌های مختلف «بخشی از این نمایش‌ها است».

لاوروف افزود: «او سخنرانی‌های رقت‌انگیزی انجام می‌دهد و زمانی که ناگهان چیزی منطقی پیشنهاد می‌کند آن‌ها (غربی‌ها) پشت دستش می‌زنند. همان اتفاقی که پس از مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول رخ داد. انتهای ماه مارس روزنه‌ای در مذاکرات پیدا شد اما با استفاده از داستان به وضوح ساختگی بوچا، کی‌یف مجبور شد پا پس بکشد».

او همچنین با اشاره به اعطای وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا به اوکراین و مولداوی، آن را بخشی از بازی ژئوپولتیک علیه روسیه دانست و گفت این اتحادیه از ایسلند تا اوکراین را به عضویت فرا می‌خواند اما در قبال روسیه چنین کاری انجام نمی‌دهد.

لاوروف گفت: «ما نیازی به عضویت در این اتحادیه نداریم اما بیانیه‌های آن‌ها ماهیت این اقدامات تقابل‌جویانه و عامدانه را برملا می‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Ali IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    همش خالی بندی،سگی که بخواد گاز بگیره هیچوقت پارس نمیکنه😏

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس