کد خبر 1399376
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
طارمی و بازهم صحبت علیه کادرفنی تیم ملی

اگر برخی ضعف های مدیریتی و فنی دراگان اسکوچیچ را بپذیریم، باید سوال پرسید که آیا صحبت بازیکنانی از جمله مهدی طارمی علیه کادرفنی در شرایط فعلی عادلانه و پذیرفتنی است؟

به گزارش مشرق، اختلاف میان برخی بازیکنان تیم ملی و دراگان اسکوچیچ پس از استوری انتقادی که هفته گذشته نفراتی مثل مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج صفی، مرتضی پور علی‌گنجی، مجید حسینی، امیر عابدزاده، سامان قدوس، میلاد محمدی، کریم انصاری فرد در مخالفت با استوری حمایتی نفراتی چون سردار آزمون، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، علیرضا ییرانوند، وحید امیری، امید نورافکن و ... از سرمربی کروات منتشر کردند، علنی شد که البته اهالی فوتبال کشورمان و پیشکسوتان، نظر دادن بازیکنان درمورد سرمربی تحت قرارداد با فدراسیون فوتبال را به اتفاق نکوهش کردند.

با جدی تر شدن بحث احتمال برکناری اسکوچیچ، این اتفاق موجب دودستگی شدیدی بین بازیکنان تیم ملی شده و قطعا در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، آتش این اختلاف بیش از همه به چشم تیم ملی، بازیکنان و کادرفنی خواهد رفت.

در چنین شرایطی انتشار مصاحبه مهدی طارمی که از او به عنوان یکی از پرچمداران مخالفت با اسکوچیچ یاد می‌شود، با یک برنامه اینترنتی درست یک شب پیش از برگزاری جلسه اعضای هیات رئیسه و کمیته فنی فدراسیون برای تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی این اتفاق را وارد ابعاد تازه‌ای کرد.

گفت و گویی که در آن ستاره ایرانی پورتو با انتقاد شدید از فدراسیون فوتبال در روند آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی، اظهارات و کنایه های تندی از بحث فنی این تیم و توانایی‌های اسکوچیچ علیه وی مطرح کرد.

طارمی و بازهم صحبت علیه کادرفنی تیم ملی

هرچند طارمی در این مصاحبه اعلام کرد اینکه چه کسی سرمربی تیم‌ملی باشد، به بازیکنان ارتباطی ندارد! و همچنین با شفاف سازی در خصوص دیدار خودش و علیرضا جهانبخش با مخبر، معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: "قبل از رفتن به اردوی قطر، پسر معاون اول درخواست کرده بود به این دلیل که معاون رئیس جمهور پس از دیدار ایران با عراق، در رختکن تیم ملی  قول اعطای مجوز ورود ماشین به بازیکنان را داده بود، برای حضور در نهاد ریاست جمهوری با وی هماهنگ کنند. البته ما در جریان حضور در نهاد ریاست جمهوری به مدیر کل تشریفات ریاست جمهوری که قبلا در تیم ملی بود و دوست ما نیز هست، سمت جدیدش را تبریک گفتیم."

این در شرایطی است که پیش از این عنوان شده بود طارمی و جهانبخش برای پیگیری بحث تغییر سرمربی تیم ملی به دیدار معاون رئیس جمهور رفته‌اند. هرچند طارمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش  تایید کرد شاید یکی از مسائلی که در اردوی قطر با حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان مطرح کرده‌اند درباره کادرفنی تیم ملی باشد.

طارمی در صحبت‌هایش با انتقاد از بی نظمی اردوی تیم ملی در دوره اسکوچیچ، به این موضوع اذعان کرد در زمان کارلوس کی‌روش نظم خاصی در اردوی تیم ملی وجود داشت که ملی‌پوشان به آن عادت کرده بودند. همچنین دعوت از حدود ۵۰_۴۰ بازیکن در دوره یک ساله بین حضور تیم ملی در بحرین تا اردوی قطر که از نظر طارمی به نوعی پایین آوردن شان این تیم است، یکی دیگر از سوژه‌هایی بود که وی آن را دست آویزی برای انتقاد از سرمربی کروات قرار داد.

وضعیت تمرینات تیم ملی زیرنظر اسکوچیچ دیگر بحثی بود که مورد انتقاد این مهاجم قرار گرفت و او در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با بیان اینکه یک مربی کروات در گفت و گو با خودش (طارمی) تایید کرده اسکوچیچ مصاحبه ای که زمینه ساز توییت زدن او علیه سرمربی تیم ملی شد انجام داده است و اگر کی‌روش بود چنین صحبتی علیه بازیکنان کشورمان نمی‌کرد. بار دیگر ثابت کرد همچنان بابت آن موضوع دل چرکین است‌.

او در ادامه انتقادهایش از شرایط آماده سازی تیم ملی عنوان کرد: "با این شرایطی که داریم بعد از بازی آمریکا ۸۰ میلیون ایرانی با ماه‌ها حال بد داریم اما همه تلاشم را می کنم که این اتفاق نیفتد و تلاش می‌کنم که سمت شادی مردم باشم؛ چیزی که ما اصلا نداریم و فوتبال می‌تواند یک هفته شادی را به مردم ایران بازگرداند. شاید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتوان اتفاق بهتری رقم زد. ما روبه‌روی بهترین آمریکای تاریخ قرار می گیریم اما با این شرایطی که داریم در جام جهانی چهارم می‌شویم."

شاید بتوان طارمی را آماده ترین بازیکن این روزهای تیم ملی کشورمان حساب کرد اما او با این صحبت‌ها نشان داد  با وجود درخشش در قلب اروپا، هنوز تا حرفه‌ای شدن مسیری طولانی پیش رو دارد و البته حتی اگر قبول کنیم‌ که اسکوچیچ مربی سطح بالایی از لحاظ فنی و مدیریتی نبوده باشد آیا یک بازیکن حق دارد این صحبت‌ها را علیه سرمربی تیم انجام بدهد؟

طارمی و بازهم صحبت علیه کادرفنی تیم ملی

اگر ضعف های مدیریتی و فنی دراگان اسکوچیچ را بپذیریم، باید سوال پرسید که آیا صحبت برخی بازیکنان از جمله مهدی طارمی علیه کادرفنی در شرایط فعلی عادلانه و پذیرفتنی است؟

آیا این شرایط به وجود آمده در تیم ملی فوتبال به زعم مهدی طارمی و همه این اتفاقات حاصل اقدامات دراگان اسکوچیچ است و فدراسیون فوتبال در این باره نقشی ندارد؟ اگر هم مقصر تمام این اتفاقات دراگان اسکوچیچ است، چرا او (مهدی طارمی) علیه فدراسیون فوتبال هم موضع گرفته است؟ اگر هم فدراسیون در این باره تقصیر دارد، چه تضمینی وجود دارد جدایی اسکوچیچ و آمدن فردی جدید مانع بحرانی جدیدتر با این نوع مدیریت در فدراسیون باشد؟

آیا همین سرمربی کروات با این تفکرات و بارفنی، تیم ملی که در آستانه حذف قرار داشت و هیچ سرمربی جرات نمی کرد هدایتش را برعهده بگیرد، نتوانست با بردهای متوالی در سریع ترین زمان ممکن به جام جهانی برساند؟

فارغ از صحبت‌های طارمی این نکته نیز نباید مغفول بماند که عادل فردوسی‌پور به چه دلیل و با چه نیتی درست در بحبوحه لغزان تر شدن جایگاه اسکوچیچ و در شرایطی که قرار است هیات رئیسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال، صبح روز یکشنبه تصمیم مهمی درمورد وضعیت این مربی اتخاذ کنند، تصمیم گرفت این مصاحبه که تولید آن به حدود ۳ هفته قبل بازمی‌گردد یک شب پیش از این جلسه مهم را پخش کند؟

آیا با این شرایط واقعا ماندن اسکوچیچ می تواند به صلاح باشد وقتی بازیکنانی از قبیل طارمی، براحتی عملکرد سرمربی خود را به باد انتقاد می گیرند و باید گفت تخت گاز شرایط را برای برکناری او مهیا می کنند.

این ها سوالاتی است که امیدواریم پس از پایان جلسه فدراسیون فوتبال مستقل در روز یکشنبه بتوانیم پاسخی برای آن پیدا کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سیامک IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    34 8
    فردوسی پور احمق حالا متوجه می شیم چرا تلویزیون تو رو حذف کرد حقته فقط موقع جنجال پیدات میشه با این وضعیت هم طارمی هم اسکوچیچ رو از دست دادیم خدا لعنتت کنه
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 36
      ادب داشته باش، اسکوچیچ مربی خوبی نیست و هر کسی دنبال نگه داشتنش هست میخاد ایران باخت سنگینی مقابل انگلیس و آمریکا داشته باشه.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 5
      قرصاتو برعکس خوردی تازه نشسته هم بوده عزیزم دقت کن
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 0
      10.58 خیلی با نمکی گوله نمک
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    37 2
    اسکوچیچ اگر مربی کوچیکی نباشه حتما آرزوی جام جهانی رو به دل طارمی می‌ذاره الان وقت تغییر مربی نیست
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    30 0
    واقعا که فوتبال ما از عجایب دنیاست چطور یک بازیکن ولو بهترین در بین هم تیمی هاش باشه به خودش اجازه می ده تیم رو اینطور به هم بریزه و اگر انتقادی به کادر فنی داره بیاد اونو بیرون مطرح کنه و تیم رو به دو دستگی بکشونه کدوم تیم هست که چند ماه مونده به جام جهانی اونم با این هم گروهی ها که یکی از اونا بهترین لیگ فوتبال دنیا رو داره مربی شو هر قدر هم ضعیف برکنار میکنه مگه غیر از این بود که اسکوچیچ بود که تونست تیم رو جمع و جور کنه تا مرحله مقدماتی رو پشت سر بگذاریم که ای کاش صعود نمی کردیم که شرایط بخواد اینطور پیش بره
    • مجید IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      7 0
      دقیقا موافقم تیمی ملی که بازیکن براش تصمیم بگیره تیم نیست
  • حسین IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    30 0
    فعال شدن مثلث شوم کی رش. فردوسی پور. طا رمی. خدا به خیر کند
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    15 0
    آقای عابدزاده! خیلی بامرامی. ببینیم کسی جز اسکوچیچ بهت بازی میده! البته شاید چون خپدت میدونی خوب نیستی و بامرامی انتقاد میکنی ازش
  • روجا IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    36 0
    عادل فردوسی پور از کارلوس کی روش بت ساخت و طارمی هم نمک گیر کارلوس کی روش است چون او را به پرتغال برده است .این دو از قِبل کارلوس کی روش به منافعی دست یافته اند قصد دارند جبران کنند و تعداد دفعات حضور کی روش در جام جهانی را افزایش بدهند .
  • شیردل IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    20 0
    این بازی کنای ما یکی مثل کی روش رو میخوان تا فقط بهشان توسری بزنه ولی اگر یک مربیه بی حاشیه مهربان داشته باشن میگی دارن لگد میخورن شما بازیکنا اگر ادم باشین خودتان باید اخلاق مدار باشین نه این که یک نفر شما رو با سر وصدا راه ببره معلومه بد جور به تشر خوردن عادت دارین شما لیاقت تیم ملی ایران رو نداریین!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    14 0
    پسر مخبر دقیقا چه کارست؟
    • بنده خدا IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      3 0
      یکی از خیل جماعت محترمه دلالیون
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 0
    طارمی اگر تیم بد ببازه بازنده اصلی داستان خواهد بود ونابود خواهد شد چون اصل پرچم وتیم ملی هست نه بازیکن مهمه نه مربی
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 0
    کیروش با تیم محلات هم کاری از پیش نمی برد همانطور که 8 سال ما را بازی داد در حالی که یکی از بهترین نسلهای بازیکنان را در اختیار داشت حتی در آسیا نتوانست کاری از پیش ببرد به کارنامه اش در رئال، افریقای جنوبی، مصر، کلمبیا هم نگاه کنید...چرا عده ای از این آقا حمایت می کنند؟ موضوع جیست؟ حالا یه عده افتادن دنبالش ...که دوباره بیارنش واقعا" مضحک است. نقطه نظرات گویای نگاه مردم است
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    13 0
    طارمی سر و ته کرباس سحر قریشی بود و تنها مادرش بود که مانع شد بی خود شماها بزرگش کردید
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      2 0
      گل گفتید.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    8 0
    برای اثبات حقانیت اسکوچیچ این حرفها کافی نیست؟! خارجی مودب و با احلاق و قانع و اخلاقمدار به از ایرانی دلال پبشه که حرص واردات ماشین برایش ار مصالح تیم ملی کشورش مهمتره! تا دیرتر نشده بازیکنان خاطی و پرتوقع را اخراج کنید ! تا دلتان بخواد بازیکن بهتر از اینا داریم.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 0
    با کنار گذاشتن اسکوچیج و میدان دادن به این مدعیان خودشیفته مردم دیگر اعتنائی به نتایج تیم ملی نخواهند داشت! تعجب نکنید اگر بعد از جام جهانی بازیکنان بی ادب را در لیگ انگابس ببینید!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 0
    بسیار ساده لوحانه اس ک فکر کنیم اینها برای آون چیزی ک مردم عوام فکر میکنن اینطور ب آب و آتش میزنن،،، خیلی هاشون اصلا سالی یک روز ایران نیستن، بسیاری از بازیکنان حتی کشورهای همسایه پول دنیا رو بهشون پیشنهاد کنن حاضر نیستن کشورشون ترک کنن،،، بعد فوتبالیست ها اول پول براشون مهمه، دوم شهرت ،،، دیگه مسائل دیگه در رتبه های بعدی ،،،، بیکاری رو بردن سرکار، فقیری بهش کمک کردن، ن دادن غذا یک یا دوبار،،،، رابطه های غیر اخلاقی زیاد. هم دارن،،، خوبه دوره فوتبال کوتاهه
  • محمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    6 0
    چرا بازیکنان باید مجوز ورود یک خودرو داشته باشند....؟ مگه وقتی شکست میخورن جریمه میشن که برای یک صعود باید همچین رانتی (به اصطلاح پاداش) نصیبشون بشه...؟
  • کامران IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    6 0
    بازیکنان تیم ملی همه کاره هستن به جز بازیکن.هم دلال مربی هستن،هم وارد کننده خوردو ... .سرمربی تیم ملی را هم با منافع مالی خودشون عوض میکنند.گویا قدرت رسانه ای و سیاسی هم دارند.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    6 0
    هر جایگاهی اگر ظرفیتش از قبل در آدم بوجود نیامده باشه شاید در کوتاه مدت موفقیت به حساب بیاد ولی در بلند مدت اعتبار و آبروی فرد رو تهدید میکنه... یکبار تو پرسپولیس ظرفیت کم خودت رو نشون دادی و هم خودت ضربه خوردی و هم پرسپولیس. یکبار هم سر موضوع استوری جواب دادن به اسکوچیچ، حالا هم که اینجوری! کلا معروف هستی ولی محبوب نه به همبن خاطر بعد از اتمام فوتبالت از یادها حذف میشی...
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    چرا هر کس واقعیت را میگه ما از کلمه علیه استفاده می کنیم
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 0
    عادل فردوسی پور با حاشیه های مشکوک
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    آقای طارمی ممکنه با تجاربی که کسب کرده نظری داره که باید قبل از هر چیزی با کمیته فنی فدراسیون در میان بگذارد . غیر آن درست نیست . بعد اگر نظرش درست درآمد اعلام کند گفتم عمل کردند یا اگر نه مسئولیت بر عهده کمیته است که پاسخگو باشد . یعنی باید به این سمت برویم افراد در قبال مسئولیت و نظر خود پاسخگو باشند . همین اغماض سبب بوده اتفاقات نا خوشایندی شاهد باشیم و دل مردم را به درد آورد . چرا نسبت به فذراسیون ها در ادوار مختلف تحقیق و تفحص نشه . گذشته چراغ راه آینده است
  • بنده خدا IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 0
    عجب...پس دعوا سر مایه تیله و ورود رانتی ماشینجات و شیتیل بوده...این بازیکنای تیم ملی که از هرچی دلال دلالترن...اسم دلالا بد در رفته...مارو بگو که فکر میکردیم این یکی آدمه...واقعا هر دم از این باغ بری میرسد
  • صالح IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    چرا با این باریکنان برخورد نمیشه. اقای اسکوچیچ ازخودت جذبه نشون بده و طارمی رو از تیم اخراج کن. دیگه دعوتش نکن تورو خدا. اینها مشتی خوشگذران و عیاشن که خیال میکنن چون یکم معروف شدن حق دارن هر کاری دلشون میخواد بکنن. طارمی نشون داد جنبه معروف شدن رو نداره جنبه بازی در اروپارو نداره. وقتی ملت بریزن تو پیج فیفا و یوفا به این ادم بی جنبه رای بدن امروزم باید آنقدر الکی باد کنه که به خودش اجازه بده بره با فلان ادم سیاسی بشینه و مربی تیم را عوض کنه
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    بودن این بازیکنا تو تیم ملی از سم بدتره...با اسکوچیچ یا بدون اسکوچیچ...اینا همون بازیکنای دوزاری هستن که زمان کیروش اون افتضاح رو جلوی ژاپن بوجود آوردن و پشت سر هم به عراق و سوریه و لبنان میباختن و تو مقدماتی جام جهانی هم با دو باخت پشت سر هم به بحرین و عراق تا مرز حذف شدن رفتن و بعد از اینکه اسکوچیچ از تو آشغال و لجن بیرونشون کشید،بیظرفیتا از خودبیخود شدن و شروع به لگدپرونی کردن...البته از فوتبالیست جماعت بیشتر از این هم نباید انتظار داشت...مگه قبلیای گنده تر از اینا،ایویچ و بلاژویچ رو ضایع نکرده بودن؟...هموناشون حالا که به عقل رسیده اند از کارهای اونوقتاشون پشیمون شده اند و تو مصاحبه های فعلیشون جوری وانمود میکنن که جزء باند نبوده اند و بقیه اعضای تیم سرمربی رو ضایع کرده اند...چقدر این تیپ دهداریه،مایلی کهن ها،ایویچها،استانکوها و بلاژویچها رو ضایع کردند با همین چند دستگیها و باندبازیها تو تیم ملی...چوبشو کی خورد جز تیم ملی و خودشون و سرمربیهایی که ضایعشون کردن و خیلی از اون سرمربیها که اتفاقا آدمای بزرگ و باارزشی هم بودند از خجالت و افسردگی دقمرگ شدند...شاید اون فوتبالیستا پیش خودشون فکر کنن که پول به جیب زده اند و بقیه رو ضایع کرده اند ولی اینهم از نفهمیشونه...اگر اون مسخره بازیها رو نکرده بودن،الان سرپیری که عاقلتر شده اند،احساس عذاب وجدان نداشتن و حتی زمان خودشون هم ممکن بود زندگی حرفه ای بهتری پیدا میکردند...همین بیظرفیتی فوتبالیستای ماست که باعث شده تیم ملی ایران هیچوقت نتونه ت دنیا حرفی برای گفتن داشته باشه برخلاف کشتی یا وزنه برداری یا رشته های دیگه که ورزشکاراشون باظرفیت تر بوده و مرام بیشتری داشته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس