دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ماندنی شد

پس از کش و قوس‌های فراوان پیرامون سرنوشت نیمکت سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال، با تصمیم هیات رئیسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال، دراگان اسکوچیچ در سمتش ابقا شد.

به گزارش مشرق، هفته قبل اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال به اتفاق آرا صلاحیت فنی دراگان اسکوچیچ را برای ادامه کار به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران رد کردند اما تصمیم نهایی درباره این مربی کروات به جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال موکول شد.

جلسه اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت نیمکت تیم‌ملی، امروز (یکشنبه) در محل مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد و اعضای آن در نهایت به جمع بندی رسیدند. بر همین اساس دراگان اسکوچیچ، مربی کروات تیم ملی در این سمت ماندنی شد.

این اتفاق در حالی افتاده است که پیش از این از گزینه‌هایی همچون امیر قلعه‌نویی، علی دایی و کارلوس کی‌روش به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی یاد می‌شد.

احسان اصولی بعد از جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با اعضای کمیته فنی این فدراسیون که درباره تعیین تکلیف سرمربی تیم‌ملی برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز به شکل مشترک با کمیته فنی صحبت کردیم و نقطه نظرات عزیزان گرفته شد، بعد از آن اعضای هیات رئیسه بر اساس مولفه‌ها گفت‌وگو کردند و قرار شد آقای اسکوچیچ به کارش ادامه بدهد و ما با توجه به قراردادی که داریم به کار ادامه خواهیم داد.

وی درباره این که چرا برخی از اعضای هیات رئیسه در میانه‌های جلسه خارج شدند و دوباره بازگشتند، گفت: جلسه چون طولانی شده بود برخی برای رفع خستگی بیرون رفتند و بحث ناراحتی نبود. بحث شد و از جهات مختلف موضوع  مورد گفت‌وگو قرار گرفت. ما در حسن سابقه دوستان کمیته فنی هیچ تردیدی نداریم و بسیار از آنها سپاسگزاریم که نکاتی را گفتند. این موضوع زوایای مختلفی مثل مسائل فنی داشت و بحث شد و نتیجه این شد.

او در ادامه درباره مصاحبه مهدی طارمی که درباره تیم ملی صحبت کرده بود هم گفت: ما تصمیم گرفتیم و من اعلام کردم. من قرار نیست مسائل را تحلیل کنم. ما تصمیم قاطع خودمان را اعلام کردیم. اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ با ایران قرارداد دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فارغ از هر نتیجه‌ای اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های آسیا سرمربی ایران خواهد بود؟ گفت: بحث این موضوع جدا است. مهم‌ترین مولفه ایجاد وفاق و همدلی و پرهیز از جوسازی است. هیات‌رئیسه بیانیه خواهد داد و با هر کسی در هر سطحی که بخواهد در این نظم، اخلال ایجاد کند که تمرکز تیم ملی به هم بریزد، قطعا بر اساس قوانین برخورد خواهد شد و از همه عزیزان و بازیکنان و تیم ملی و پیشکسوتان تقاضا داریم که همکاری کنند. هدف مشترک همه ما اعتلای پرچم تیم ملی است و همه باید پشت تیم ملی باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا هیات رئیسه مسئولیت نتایج تیم ملی در جام‌جهانی را قبول می‌کند یا خیر؟ هم گفت: اگر به غیر اسکوچیچ فرد دیگری هم سرمربی باشد، هیات رئیسه باید مسئولیت بپذیرد. مسئولیت با هیات‌رئیسه خواهد بود.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال اضافه کرد: این انتخاب نتیجه بررسی‌های مختلف است. بارها آقای ماجدی هم اعلام کرده بود که آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی خواهد بود. بازیکن سرباز تیم ملی است و هر کدام از ما وظیفه مشخصی داریم. باید در چارچوب و نقش تعریف شده عمل کنیم. اگر کسی بخواهد از این چارچوب خارج شود یا اخلالی ایجاد کند، راه‌های قانونی برخورد با آن وجود دارد. این تهدید نیست و به نمایندگی از اعضای هیات رییسه تذکر می‌دهم.

او ادامه داد: اصل حواشی از فضای مجازی آغاز شد و به تیم انتقال داده شد. هیات رییسه فدراسیون با دقت همه جوانب موضوع را بررسی کرد و این تأمل و دقت با وسواس صورت گرفت. به هیچ وجه بحث اختلاف بین اعضای هیات رییسه وجود ندارد. از اول هم تمام صحبت ما این بود که از تمام ظرفیت‌های فکری استفاده شود و این تأمل ما را به این تصمیم رساند.

اصولی با بیان این‌که جایگاه سرمربی در تیم ملی بسیار روشن و مشخص است، گفت: این سرمربی است که بازیکن را انتخاب می‌کند. انضباط دادن به تیم برای ما مهم است. اسکوچیچ در جام جهانی سرمربی تیم ملی ایران است و تا پایان جام ملت‌های آسیا با ما قرارداد دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    20 7
    آفرین. بهترین و درست ترین تصمیم رو گرفت
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      9 11
      امیدوارم بعد از بازی با انگلیس و آمریکا و ولز همه به همین نتیجه برسن ولی بعید می‌دونم. خدایا خودت آبرومون حفظ کن.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 4
      متاسفانه پس از این برخورد بدی که با اسکوچیچ شد او نمی تونه با خیال راحت در تیم کار کنه بهتره برای اینکه او قدرت خودش رو نشون بده بازیکنانی که در تیم ایجاد دو دستگی کردند رو با محرومیت انظباطی تنبیه کنن مثل طارمی و جهانبخش تا دیگه چنین رفتاری رو از دیگر بازیکنان شاهد نباشیم
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    10 2
    خوب برکناری اسکوچیچ کار درستی نبود . الان بهترین کار این است که بازی با تیم های قدرتمند در دستور کار باشد تا نحوه بازی با این تیم ها دست ایشون بیاید .
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 0
      خدا را شکر این دفعه نقشه سرداران نفوذی در فوتبال به جایی نرسید
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    10 6
    الحمدالله به خیر گذشت. چیزی نمانده بود که جام جهانی 2022 به عنوان لکه ننگی در تاریخ فوتبال ایران ثبت شود. به امید سربلندی قهرمانان تیم ملی ایران. فدراسیون و کادر فنی تیم ملی از همین الان باید انسجام و آمادگی تیم ملی فوتبال را در دستور کار قرار دهند. یا علی(ع).
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    13 6
    بهترین کار همین بود که اسکوچیچ درجام جهانی تیم را هدایت کند
    • رمضانی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      6 2
      و حتما سعید صادقی را دعوت کنند تا قرارومدارهایی که با باند یحیی دلال برای انتقالش به پرسپولیس گذاشته بودن زیرپا گذاشته نشود .
  • امیر DE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    8 4
    لیاقتش رو داشت
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      مساله همینه. لیاقتش رو نداره.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 1
    فقط يك خواهش دارم يك بازي دوستانه، قبل از فيفا دي هماهنگ كنيد تا بار فني و اتحاد تيم ملي را ببينيم!
  • بنده خدا IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 5
    اولین کارش باید تشکر از تمام بازیکنای فعلی تیم ملی برای زحماتشون تا اینجای کار و خط زدن همشون باشه...در حقیقت تیم ملی فعلی تیم ملی ایران نیست و تیم ملی کارلوس کیروشه...بعد باید یه سری جوون سالم و پاک زیر 20 سال که هنوز پاشون به توپ فوتبال نخورده و با پولهای چرک و باندبازی و کثافتکاریهای فوتبال آلوده نشده اند رو دعوت کنه به تیم ملی و تا تاریخ برگزاری جام جهانی یه اردوی شبانه روزی بگذاره و از صفر فوتبال رو یادشون بده و حداقل بیست تا بازی با تیمهای ملی دیگه ولو شده ازبکستان و روسیه و کشورهای متوسط به بالا براشون بگذاره تا با هم هماهنگ بشن و ترسشون بریزه...تیم ملی فعلی که تو جام جهانی پیش رو با این نفرات مایه آبروریزی خواهد شد...ولی اگه نفرات جدید و زیر بیست سال بیاره،برای بازیهای آسیایی و حداقل پنج شش سال آینده یک تیم خوب خواهیم داشت
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 1
      تیم ملی ایران در ادوار گذشته مایه آبروریزی نبوده و نخواهد بود ما انگیزه داریم بخصوص که انگیزه بازی برابر انگلیس و آمریکا بالاست و ولز میتواند کمک بزرگی به مابکند که صعود کنیم من معتقدم یکسری با سازیها باعث شده همه فکرکنند تیم ما شاید نتواند صعود کند اما یاد بگیریم افق بلندی را بخواهیم من فوتبالیست بودم گاهی هرچه میزنی گل میشود گاهی خودت هم متعجب میشوی مثل بازی شش تایید شدن کره یاصعود در استرالیا گاهی هم میتوانیم ببینیم یک شانس ودهها بدشانسی حریف باعث برد میشود در فوتبال اگر قدرت بدنی تیم بالا باشد هر اتفاقی ممکن است و ایمان بازیکنان مهمترین است من شخصا بارها دست خدا را در تیم ملی دیدم مثلاً دریازی باایمان انگار کسی توپ را گرفت وازبالاگذاشت زیرپای لبنانی ماگل خوردیم درخانه خدا رفتیم و در دقایق پایانی مابردیم وگرنه مشکل ایجاد میشد ما در سیاست درست با زورگویان درافتادیم ومثل برد آمریکا باانگیزه فراوان بازهم میتوانیم ببریم . من از اول گفتم ماصعود میکنیم چون دراوج ناامیدی امید را خدا برمیگرداند استرالیایی‌ها فریاد زدند خدایتان کجاست ؟ دریک باریکه ما پنج دو باید میباختیم مساوی کردیم بازهم خدا جواب دعاهای مردم را داد . شاید ۱۲ ساله باشی شاید ۱۵ ساله اما یادت باشد ایران صعود خواهدکرد . گاهی وقتها میشود خیلی وقتها !
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    16 2
    یک دعوا دو سر برد هم دلالان سرشان به دیوار خورد هم اسکوچیچ بیشتر حواسش رو جمع میکنه
    • بنده خدا IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 2
      خداوکیلی
  • ایرانی با غیرت IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    12 3
    جناب دراگان اسکوچیچ : حق به حق دار رسید و در تیم ملی که حق مسلم شما بود ماندگار شوید. با تمام قدرت به کارتان ادامه دهید و سعی کنید بازی اول ایران در جام جهانی با انگلیس را هر طور که هست " دراورید " !
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    7 4
    خدایا شکرت که فرهنگ ایرانی اسلامی پیروز شد و انگ بدنامی به ایران نچسبید.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 7
    خدا رو شکر لااقل اسباب خنده جهان هستیم و یک جا بدرد خوردیم
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      تو به .... خندیدی ...!
  • شاهین ۳۳ IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    12 5
    کار درست و اصولی. حالا باید کم کارها و توطعه کنندگان را از تیم بیرون کنه!!! طارمی و جهانبخش و حاج صفی و انصاری فر!!!!! اینکار مساوی با مبارزه با بازیکن سالاری است
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    8 6
    جالب اینجاست کسانی که به برکناری اسکوچیچ رای داده بودند نتونسته بودن تیم خودشون رو تو لیگ برتر حفظ کنند. مطمئنا این یکی دو هفته اثر منفی در رفتار مربی و بازیکنان خواهد داشت.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    10 3
    هر چه زودتر بازیکنان بدون دیسیپلین اخراج شوند. دیسیپلین مهمتر از همه چیز.
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      10 5
      این طارمی خیلی پاش رو از گلیمش درازتر کرده باید اخراج بشه.
  • رمضانی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    10 6
    تبریک به دلالان حاکم بر فوتبال ایران ، سعید صادقی ، کنعانی ، خبرورزشی ، مجریان و کارشناسان معلوم الحال ورزشی مانند مازیارمهرانی و والی زاده و دیگر اعضای مافیای قدرتمند سرخ
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      5 5
      چرند نگو رمضانی جان
    • رمضانی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      9 7
      تو به خزعبلاتت ادامه بده پرسپولیسی
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    10 5
    آبرومون وقتی حفظ می‌شه که در هر شرایطی انسان و شریف باشیم. با هر مربی احتمال باخت حتی سنگین هست، اما تحمل ننگ نامردی به مربی ای که خالص و کم توقع به کشور خدمت بزرگی کرد، سخت‌تر از هر باختیه بنظر بنده
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    7 1
    ماشاالله به رفقای این سرمربی. توپ هم تکونش نمی ده. از آنجایی که ورزش عین سیاست است امیدوارم آبروی تیم در جام جهانی جلوی انگلیس مکار و آمریکای خبیث حفظ بشه صعود پیشکش.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    6 2
    فقط امیر قلعه نویی و یحیی خوبن و بقیه هیچن
  • mojtaba SE ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 4
    برادر قاسم پور گفته بود که استعفا میدیم ما کل کمیته فنی ،مگه ما انقدر بی ارزشیم که نظرمان مهم نباشد,و داریم فقط مفت خوری میکنیم بنام کمیته فنی؟؟..اگر من جای تک تک کمیته فنی بود استعفای مفت خوریم رو مینوشتم و امضا شده رو میز میگذاشتم ,و پشتمم نگاه نمیکردم..؟؟؟این یک دلارها میخواستن هم آسیب مالی(نهایتا باید خسارت میلیون دلاری به اسکوچیچ بدیم) و هم اخلاقی به کشور بزنن..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم...البته از امروز به اسکوچیچ دشمنان ایران پیشنهادهای ده میلیون دلاری میکنن که ایران اوت شه,شک نکنید
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    حق هم همینن بود
  • هوشنگ IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 1
    برای 2 ماه باهاش قرار داد بسته اند مطمئین باشین شهریور ماه با لگد می اندازنش ببیرون کی روش رو میارن
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 3
    فرانسه با این نتایج ضعیف هم مربی را عوض نکرد.تیم ملی اشتباهات فردی داشت و گرنه خوب بازی میکنه
  • GB ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    4 0
    تنها دوره‌ای که شانس بالا داریم که به دوره بعد صعود کنیم ولی‌ متاسفانه سرمربی قوی نداریم، فدراسیون قوی نداریم، و تصمیم‌های درست و به جا نداریم!! باید هر چه سریعتر اقدام کرد و بعدا همه این مربیان ورشکسته بیسواد مثل خداداد و علی‌ کریمی‌ و دیگران که مخالف کیروش هستند تو سوراخ موش قایم خواهند شد و خیلی‌ پر روتر از این حرفها هستند که تقصیر‌ها رو به گردن بگیرند!!
  • سید فروزان CH ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 3
    شکست نفوذیها در تضعیف تیم ملی عوامل دولت فخمیه سعی بر اختلال در تیم نمودند تا خیال تیم انگلیس و امریکا در برابر ایران راحت باشد
  • سید فروزان CH ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 4
    این کمیته فنی باید بروند در کاراژ کار کنند نه اینکه تصمیم گیرنده برای تیم ملی جدای از طارمی که در پرتو خوب درخشیده مابقی مخالفان اسکویچ در تیم هایشان خیلی زمان بازی داشته باشند دقیقه ۸۸تا ۹۰ است طارمی هم نامزد ملیت انکلیسی کرفته که حتما ملیت آنجا را درخاست ،پس باید خیال تیم انکلیس را جهت بازی با ایران آسوده کند
  • zohreh IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    ورزش ایران مافیایی است به ظاهر همه پرسپولیسی هستند اما پشت صحنه ورزش برتر آبی الاستقلالی است. صدا وسیما الاستقلالی است. دیگر رنگ ها مرده اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بیچاره الاستقلال پول ندارد اما در ترکیه اردو دارد و بهترین بازیگنهای خارجی بگیرد. امسال عارف غلامی کلین شیت می کند در دروازه.
  • صالح IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    آقای اسکوچیچ همه میگن شما جذبه ندارید... حالا که ابقا شدید بسم الله طارمی را برای همیشه از تیم اخراج کنید تا حساب کار دست بقیه بیاد. کی روش جذبه و جدیت داشت و باعث موفقیت و محبوبیتش شد. جای خائن و کسی که تفرقه تو تیم ایجاد میکنه توی تیم ملی نیست. اقای اسکوچیچ بخاطر ایران و بخاطر حیثیت خودتونم که شده این بازیکن غیر حرفه ای رو از تیم اخراج کنید
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    بودن این بازیکنا تو تیم ملی از سم بدتره...با اسکوچیچ یا بدون اسکوچیچ...اینا همون بازیکنای دوزاری هستن که زمان کیروش اون افتضاح رو جلوی ژاپن بوجود آوردن و پشت سر هم به عراق و سوریه و لبنان میباختن و تو مقدماتی جام جهانی هم با دو باخت پشت سر هم به بحرین و عراق تا مرز حذف شدن رفتن و بعد از اینکه اسکوچیچ از تو آشغال و لجن بیرونشون کشید،بیظرفیتا از خودبیخود شدن و شروع به لگدپرونی کردن...البته از فوتبالیست جماعت بیشتر از این هم نباید انتظار داشت...مگه قبلیای گنده تر از اینا،ایویچ و بلاژویچ رو ضایع نکرده بودن؟...هموناشون حالا که به عقل رسیده اند از کارهای اونوقتاشون پشیمون شده اند و تو مصاحبه های فعلیشون جوری وانمود میکنن که جزء باند نبوده اند و بقیه اعضای تیم سرمربی رو ضایع کرده اند...چقدر این تیپ دهداریه،مایلی کهن ها،ایویچها،استانکوها و بلاژویچها رو ضایع کردند با همین چند دستگیها و باندبازیها تو تیم ملی...چوبشو کی خورد جز تیم ملی و خودشون و سرمربیهایی که ضایعشون کردن و خیلی از اون سرمربیها که اتفاقا آدمای بزرگ و باارزشی هم بودند از خجالت و افسردگی دقمرگ شدند...شاید اون فوتبالیستا پیش خودشون فکر کنن که پول به جیب زده اند و بقیه رو ضایع کرده اند ولی اینهم از نفهمیشونه...اگر اون مسخره بازیها رو نکرده بودن،الان سرپیری که عاقلتر شده اند،احساس عذاب وجدان نداشتن و حتی زمان خودشون هم ممکن بود زندگی حرفه ای بهتری پیدا میکردند...همین بیظرفیتی فوتبالیستای ماست که باعث شده تیم ملی ایران هیچوقت نتونه ت دنیا حرفی برای گفتن داشته باشه برخلاف کشتی یا وزنه برداری یا رشته های دیگه که ورزشکاراشون باظرفیت تر بوده و مرام بیشتری داشته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس