کارخانه تعمیر موشک‌های بالستیک اوکراین منهدم شد

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: کارخانه تعمیر موشک‌های بالستیک اوکراین در شهر دنیپروی را با تسلیحات دقیق منهدم کردیم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست مطبوعاتی اعلام کرد: تاسیسات کارخانه تولید قطعات و تعمیر موشک بالستیک توچکا- یو در شهر دنیپروی اوکراین را با تسلیحات دقیق دوربرد منهدم کردیم.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه با اشاره به تداوم حملات روسیه علیه اهدافی در اوکراین، گفت: طی دو روز اخیر حدود ۶۰۰ نظامی تیپ ۱۱۵ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادیم.

«ایگور کوناشنکوف» در این خصوص افزود: حدود ۲۰۰ سرباز اوکراینی و مزدور خارجی و ۱۳ تجهیزات نظامی در شهر میکولایف با تسلیحات دقیق مورد اصابت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای هوا و فضایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به ۴ مرکز مدیریت و انبار مهمات ارتش اوکراین حمله کره اند، خاطرنشان کرد: ۲۱ مقر فرماندهی، ۵ انبار مهمات و تجهیزات نظامی توسط یگان های تاکتیکی و موشکی رزم هوایی روسیه منهدم شدند.

کوناشنکوف در ارتباط با عملیات ویژه این کشور در اوکراین اضافه کرد: تاکنون ۲۵۶ فروند هواپیما، ۱۳۹ فروند بالگرد، ۱۵۵۷ پهپاد، ۳۵۵ سامانه موشکی و پدافند هوایی، ۴ هزار و ۷۳ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۷۴۶ فروند راکت انداز چند لوله ای، ۳ هزار و ۱۴۹ دستگاه هویتزر و ۴ هزار و ۲۵۳ خودروی نظامی اوکراین منهدم شده است.

در همین ارتباط، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در جریان بازدید از نیروهای ارتش این کشور که در جنگ اوکراین فعال هستند، گفت: یگان‌ های ارتش باید فعالیت‌ ها و عملیات‌ های خود را افزایش دهند تا حملات ارتش اوکراین علیه غیرنظامیان (مناطق تحت کنترل روسیه) متوقف شود. ریاست وزارت دفاع روسیه به منظور جلوگیری و حذف احتمال حملات راکتی و توپخانه‌ ای سنگین رژیم کی‌یف علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های منطقه دونباس و دیگر مناطق، دستوراتی را برای تقویت و افزایش اقدامات و عملیات‌ های تهاجمی یگان‌ ها و گروه‌ های فعال در حوزه‌های عملیاتی صادر کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    3 14
    با این امار روسیه تلفات اکراین چند هفته است که از جمعیت اکراین تجاوز کرده. نبرد میدانی هم میبینی از قدرت روسیه خئده ت میگیره.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      2 11
      بنده خدا روسیه بعد از نزدیک 5 ماه جنگ که چند تا شهر ساحلی رو گرفتن افرادی متاسفانه اجازه همین دروغ پردازی ها رو هم نمیخواهند به روسیه بدهند.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    3 3
    سوئد و فنلاند هم دارن عضو ناتو میشن الان توو اکراین مونده بخواد یه جنگ دیگه هم شروع کنه که من شخصا دوست دارم اون وقت فاتحه روسیه رو میخونن
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    2 1
    از قول ما بگید باشه....
  • عباس IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    5 5
    کشور زیبای اوکراین با نقش آفرینی یک غربگرای سلبریتی عملا از هم پاشیده ادامه جنگ تمامی زیر ساخت های صنعتی اوکراین را از بین خواهد برد. غربگراها هنر فروپاشی کشور های خود را دارند. فرقی ندارد ایرانی باشد یا اوکراینی و یا ...
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    بخاطر همین آمار هست که زلنسکی شبها میاد بیرون و روزها داخل لوله فاضلاب قائم میشه.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    جنگ اکراین به نفع ایرانه چون باعث ضعف غرب میشه
  • امیر IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    پایان این ماجرا هنگامی دیدنی خواهد شد که جناب زپرتیانسکی دو دستی تمامی سرزمین اوکراین را به پوتین و کاخ کرملین تحویل میده و به غرب پناهنده خواهد شد . همه پولها ، تجهیزات و سرمایه های ملی در مجموع همه و همه از آن روسیه میشود . تنها باید نشست و تماشا کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس