روسیه: تسلیحات ارسالی از لهستان به اوکراین را منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه از انهدام سلاح و مهمات خارجی ارسالی از طریق لهستان به اوکراین با استفاده از موشک های دوربرد خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در نشست خبری در مسکو اعلام کرد که نیروهای مسلح کشورش مقادیری سلاح و مهمات خارجی ارسالی از طریق لهستان به اوکراین را منهدم کرده اند.

کوناشنکوف با اشاره به اینکه در حمله ارتش روسیه به منطقه دونتسک بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی کشته و ۶ دستگاه خودروی نظامی هم منهدم شده اند، افزود: انبار مهمات و سلاح های خارجی ارسالی از طریق لهستان به اوکراین در منطقه لویو با استفاده از موشک های دوربرد هدف قرار گرفته و تسلیحات مذکور منهدم شدند.

وی همچنین از «نابودی» ۳ مرکز فرماندهی و ۴ انبار مهمات ارتش اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: تاکنون ۲۶۱ فروند هواپیما، ۱۴۵ فروند بالگرد، ۱۶۶۹ فروند پهپاد، ۳۶۱ سامانه موشکی پدافند هوایی، ۴۲۳۱ تانک و خودروی زرهی، ۷۸۲ راکت انداز چند لوله‌ای، ۳۲۴۲ هویتزر و خمپاره انداز و همچنین ۴ هزار و ۶۷۶ دستگاه خودروی نظامی اوکراین منهدم شده است.

این در حالیست که «آندری یرمک» رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیروز دوشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که لهستان و آلمان تانک‌ هایی که به عنوان کمک نظامی برای کی یف تعهد کرده بودند را به این کشور فرستاده اند.

در بیانیه صادره از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در این خصوص آمده بود: از لهستان تانک های PT-۹۱ موسوم به Twardy به اوکراین رسید. از دوستان خود متشکریم.

همچنین الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نیز پیشتر با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که ۳ فروند از کل ۱۵ سیستم دفاع هوایی گپارد به اوکراین رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    13 2
    دو هفته ای بود از مزدوران وطنفروش و منافقین و بهایی های نوکر دلقک خبری نبود تا شنیدند ایران میخواد پهباد بده به روسیه باز پیداشون شد ولی برای رد گم کردن یه گریزی هم به امریکا میزنند در مقابل صدهد توهین وتهمت به مردم ما و ارتباطات باروسیه .بزنید ۴ ماه پیش مثلا کامنت های اتشی را مقایسه کنید باحالا .همچین برای رد گم کردن یه گیری هم به امریکا میده ولی با ولع تمام ازدلقک دفاع میکنه.
  • ش. AE ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 1
    ناز شصتش
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    3 2
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 1
    خوب روسیه هم تمام پلهای روی دنیپرو را منهدم کند چرا منهدم نمی کند تا اوکراین در جبهه دنتسک و خارکیف کاملا شکست بخورد یا چرا ارتش روسیه در منطقه میکولایف آنقدر پیشروی نمی کند که برد توپخانه ارتش اوکراین نتواند خرسون را هدف قرار دهد اما اوکراین با قدرت اندکش می تواند این پلها را نابود کند فکر نمی کنید خیانت هایی در ارتش روسیه روی می دهد و سرداران ایران باید وارد شود
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 2
    روسیه باید مثل تصرف شهر حلب سوریه شهرهای بزرگ را دور بزند و فقط روستاها و شهرهای کوچک را تصرف کند شهرهای بزرگ با محاصره سقوط می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس