جشنواره امام رضا (ع)

دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) با برگزاری آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش مشرق، آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر برمهانی معاون سیمای رسانه ملی، دکتر مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، دکتر خلجی مدیر روابط عمومی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

جهاد تبیین؛ نیاز امروز جامعه و رسالتی خطیر بر دوش اهالی رسانه و هنر

تولیت آستان قدس رضوی نقش اصحاب رسانه و هنر در تحقق جهاد تبیین را اساسی دانست و گفت: جهاد تبیین نیاز امروز جامعه و رسالتی خطیر بر دوش اهالی رسانه و هنر است.
وی با اشاره به نقش قلم در تحقق جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: از مهم‌ترین ابزار جهاد تبیین قلم است، ابتدا باید قلم و کتابت باشد تا در ادامه آن بیان هم به کار آید؛ اساس و مبنای انقلاب اسلامی بر فکر، فرهنگ و تحول فرهنگی بنا شده و از این روی اهالی قلم، رسانه، فرهنگ و اندیشه نقشی مهم در راستای بیان ارزش‌های الهی، تبیین حقایق، رفع شبهات، روشنگری و هدایت جامعه دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چند توصیه به فعالان عرصه هنر و تولید آثار رسانه‌ای مرتبط بافرهنگ رضوی پرداخت و گفت: در تولید محتوای رسانه‌ای و هنری از مطالب متقن، معتبر و مستند استفاده کنید، همچنین جاذبه مغناطیس حرم مطهر رضوی که اقشار مختلفی را از اقصی نقاط ایران و جهان جذب این بارگاه نورانی می‌کند، سوژه‌ فعالیت‌های رسانه‌ای، هنری و مستندسازی خود قرار دهید.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) طلوعی امیدبخش برای رسانه‌های دینی

اکبر نصراللهی، دبیر علمی دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، این جشنواره را طلوعی امیدبخش برای رسانه‌های دینی دانست و گفت: این جشنواره می‌تواند بستر و ظرفیتی مناسب برای جهاد تبیین در عصر حاضر باشد و به ترویج آموزه‌های دینی و فرهنگ رضوی در سراسر جهان کمک کند تا غفلت‌های ناخواسته در این عرصه را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: افراد با تجربه در حوزه رسانه باید از تمامی ظرفیت‌های این حوزه استفاده کرده و برای ترویج و سیره فرهنگ رضوی پای کار بیایند.

در پایان از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مطبوعات و خبرگزاری‌ها، رسانه‌های صوتی و تصویری، رسانه‌های مجازی، عکس و گرافیگ و پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس