ناودسته پهپادبر

اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در ناوگان جنوب نیروی دریایی رونمایی شد.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی ارتش، اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی با حمل انواع پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدامی در ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش رونمایی شد.



در آیین رونمایی از این ناودسته، انواع پهپادهای پیشرفته و به روز تولید ارتش و وزارت دفاع با همراهی مراکز دانش‌بنیان اعم از پهپادهای نوع پلیکان، هما، آرش، چمروش، ژوبین، ابابیل ۴ و باور ۵ بر پهنه آب‌های اقیانوس هند به پرواز در آمده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

بر اساس این گزارش علاوه بر پرواز انواع پهپاد دریا پایه و عمود پرواز از عرشه یگان‌های شناور سطحی، برای نخستین‌بار پهپادهای رزمی از زیردریایی تمام ایرانی فاتح و زیردریایی کیلو کلاس طارق به پرواز درآمدند.

در این آیین امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اجرای موفقیت آمیز تمرین انواع پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدامی نیروی دریایی راهبردی ارتش در قالب اولین ناودسته پهپادبر این نیرو گفت: با توجه به خوی تجاوزگری و روحیاتی که از نظام سلطه سراغ داریم، لازم است روز به روز بر قدرت دفاعی خود بیفزاییم و این ارتقاء توان دفاعی حوزه های متعددی را شامل می‌شود که مهمترین آنها حوزه‌های نوپدید است که در این زمینه موضوع پهپادها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نقش تعیین کننده‌ای دارند.



وی تصریح کرد: همانطور که مشاهده شد پهپادهای شناسایی در واقع اشراف اطلاعاتی شناورهای ما را تا صدها کیلومتر فراسوی مرزهای کشور افزایش داده و پهپادهای رزمی و انهدامی نیز دست بلند جمهوری اسلامی ایران در پهنه آبهای آزاد و بین‌المللی محسوب می‌شوند که هم در برابر تهدیدها ایجاد بازدارندگی کرده و هم در صورت لزوم اگر اشتباهی از دشمنان سر بزند آن ها را با پاسخی پشیمان کننده مواجه خواهند ساخت.

همچنین امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به خبرنگاران گفت: امروز در صحنه عمل آنچه که تعیین کننده است توان فکر انسان‌هاست و اینکه تفکراتشان منجر به تولید تجهیزات هوشمند شود تا مأموریت هایشان را در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت اجرا کنند.



وی ادامه داد: امروز شاهد به ثمر رسیدن دستاوردهای جدید در حوزه صنعت دفاعی توسط جوانان متخصص و متعهد کشورمان بودیم که این بار در عرصه بسیار مهم پهپادی متجلی شد.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: با این دستاورد مهم، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران *قادر خواهد بود* علاوه‌بر تسلط عملیاتی و کسب برتری هوایی در عمق اقیانوس‌ها، در حوزه اشراف اطلاعاتی نیز کیلومترها دورتر از یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی توان خود را ارتقا دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    22 1
    مبارک است انشا الله به گوری چشم همه دشمنان ایران قهرمان مرگ بر امریکا
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 1
      بندش خیلی ابتدایی وپلیت هست.ههههه
  • NL ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    7 0
    ماشاالله
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      1 4
      در صورت احیای مذاکرات برجام وتوافق احتمالی میشه درخواست خرید انبوه آواکس رو مطرح کرد وبا ورود آواکسها به ناوگان نیروی هوایی ودریایی سپاه قدرت بزرگی اضافه میشه وبه راحتی میشه با نصب موشکهای کروز دریایی وبالستیک روی آواکسها به راحتی میشه رژیم فرضی صهیون رو محو کرد آواکس آواکس آواکس اوجب کفایی
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    6 1
    ماشاءالله . انتظار من این بود که ناو پهپاد بسازیم ، یک کشتی در کلاس افرامکس با باند فرود و برخاستن .عین ناو هواپیما بر واقعی . بعد این پهپاد چه از ساحل پرواز کنند و چه از روی کشتی در مدار 10 درجه چه فرقی دارد .
  • سیدمرتضی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    6 0
    شاید خیلیا ایراد بگیرن اما این شروعشه امیدوارم موفق باشن و طرحایی بهتر از این پیاده کنن تجربه خوبیه و نظریه جدیده و باید کاملتر شه اما به ارتش کلاسیک هم نیاز داریم، نمونشیک نفر پشت توپ هستش با یک نفر نمیشه موشک کروز رو زد بلکه نیاز به دفاع خودکار هست
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    8 0
    عالی
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    7 0
    هر رسانه ای را که نگاه می کنی ابتدا ی خبرش ایران است
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    ناوگان ارتش بخاطر بزرگ بودن هدف راحت تر ی برای امریکایی ها هستند. فلذا باید این کشتی ها در نزدیکی سواحل خودمان جایی که تکمیل کننده رینگ پدافندی سواحل باشند تا هم به سواحل کمک کنند و هم از سواحل کمک بگیرند . دور شدن زیاد از سرزمین به نفع نیروی دریایی نیست. ضمن انکه باید تعدادی از قایق های تندرو را در جلوی این کشتی ها قرار دهیم که در صورت نزدیک شدن شناورهای دشمن بعنوان سنگر کمین عمل کنند
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    2 0
    درود
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 4
    زیر دریایی میاد رو سطح و بعد نیروها میان رو عرشه و پهباد را شلیک می کنند؟!!!!!!
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 0
      آره ولی با یک تفاوت، اینکه در شرایط ایمن و بدون اینکه شناسایی بشه و خارج از برد مهاجج و بیشتر برای ارسال پهپاد شناسایی استفاده میشه یا از پهپادهای انتحاری با برد بسیار بالا به جهت هدف قرار دادن اهداف دور دست یا شناسایی اونها. بنابراین اون چیزی که مد نظر شماست رخ نمیده یعنی احتمال مورد اصابت قرار گرفتنش کم میشه.
    • DE ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      4 0
      ۰۱:۱۶ - زیر دریایی میاد رو سطح و بعد نیروها میان رو عرشه و پهباد را شلیک می کنند؟!!!!!! // تو مشکلت اینه که اولا تفاوت موشکی که از زیر دریایی شلیک میشه را با پهباد نمیفهمی. شما غربگداها اگر هواپیماهای جنگی ارباب عمو سام روی ناو هواپیمابر باشه و همه بیان بیرون و هواپیما استارت بزنه پاشه از شوق غش میکنید و از حال میرین . ولی اگر یک زیر دریائی مخفی خودش را به جائی نزدیک کرد و از مثلا بجای چند هزار کیلومتری پهباد را از فاصله چند ده کیلومتری پرواز داد مینویسید ....زیر دریایی میاد رو سطح و بعد نیروها میان رو عرشه و پهباد را شلیک می کنند؟!!!!!!/ نه عمو نه , ناو هواپیمابر امریکا میره زیر آب نزدیک خلیج فارس میاد بیرون بعد هواپیماهاش پا میشن کلیک کلیک بنگ بنگ میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس