امیر دریادار شهرام ایرانی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناو آموزشی خلیج فارس به ناوگان نیروی دریایی طی دو سال آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره دستاوردهای نیروی دریایی ارتش گفت: با توجه به ویژگی‌ها و ساختار زیردریایی بعثت، مراحل طراحی مفهومی و همه بخش‌های نظری و احصاء فناوری‌های آن تمام شده و در مرحله ساخت قرار گرفته است که روند و سرعت خوبی دارد؛ با توجه به مسائل تکنیکی زمان به آب انداختن این زیردریایی در حال حاضر مشخص نیست.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره زیردریایی کلاس فاتح اظهار داشت: همه توانمندی‌ها از بُعد فنی و تجهیزاتی احصاء شده و فروند دوم و سوم فاتح در حال ساخت است؛ تعداد آن بستگی به تدبیر ستادی دارد و با توجه به میزان تهدیدات در نهایت تعدادش مشخص می‌شود اما مهم‌ترین نکته این است که محدودیتی برای ساخت نداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مورد ناو آموزشی خلیج فارس خاطرنشان کرد: بنیان و بنای ما بر این است که حتما از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود. بر همین اساس عزیزانی را به عرصه آورده‌ایم که هم در این حوزه کسب تجربه و هم به نیروی دریایی کمک کنند. یک بلوک این ناو کامل شده است و در شرکت کشتی‌سازی در خلیج فارس مراحل بعدی آن انجام می‌شود. پیش بینی ما این است که حداقل طی دو سال آینده بتوانیم آن را به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق کنیم.

امیر دریادار ایرانی در خصوص به‌کارگیری موشک کروز با برد بالای ۱۰۰۰ تصریح کرد: در حوزه موشکی قطعا همه به دنبال این هستند که موشک‌های با برد بیشتری داشته باشند چون حوزه اقیانوسی و دارای شعاع عملیاتی بزرگی است.

وی درباره رزمایش دریایی مرکب خاطرنشان کرد: به کشورهای ذیل آیونز دعوتنامه‌ها ارسال شده و اکثر آن‌ها جهت حضور در این رزمایش اعلام آمادگی کرده‌اند. اولویت ما کشورهای حاشیه اقیانوس هند به ویژه کشورهای دوست و برادر همسایه و در کنار آن کشورهای خارج از محدوده اقیانوس هند است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    9 0
    آفرین ایران قوی
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    5 0
    انشالله زیر دریایی و ناو با پیشرانه هسته ای نیز در دستور کار باشد چون آینده بشر به این توانمندی بستکی دارد. حتی شهرهای اقیانوسی آینده نیز با این فن آوری بدست خواهد امد
  • جواد جوادی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 4
    شما همه چیزتون یا به زودی یا در آینده نزدیک بهره برداری میشه...ولی دقیقا مشخص نمی کنین زود و نزدیکتون چند سال شمسی میشه
    • ب ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      2 0
      سلام دوست عزیز ایران مثل باقی کشورها نیست باید تمام زیرسیستم ها رو خودش طراحی کنه به همین دلیل کشتی که اونا میسازن یک سال طول میکشه مال ما 2 تا 4 سال
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      1 0
      منظور از به زودی بالا ۲۰ سال هست ؟
    • امید IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      گفتی همه چیز تون???مشخص شده خودت رو جدا از حافظان امنیت ایران میدونی
  • Sina IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    یکی از دلایل تاخیر و طولانی شدن زمان ساخت تجهیزات نظامی ما چه در حوزه دریایی چه زمینی و چه پدافند و غیره کمبود بودجه و عدم تخصیص اعتبارات لازم هست و دلیل دوم تحریم تسلیحاتی و فناوری کشورمون هست و به دلیل تحریم ما مجبوریم صفر تا صد هر سامانه ای رو خودمون بسازیم و این زمانبر و پر هزینه هست ولی کشورهای دیگه اینجور نیستن . مثلا کشور هندوستان ناوشکن کلاس کلکته رو ساخته که بدنه اش به کمک فناوری روس ها ساخته شده ، توپ اون توپ 76 میلی متری اوتوملارا ساخت ایتالیا هست ، رادار آرایه فازی و ثابت اون ساخت اسرائیل و شرکت البیت سیستم هست رادار رهگیری اون ساخت اروپا هست و رادار کنترل آتش اون باز ساخت اسرائیل هست ، موتورهاش موتور توربین گازی ساخت آمریکا و موتور دیزلی اون ساخت آلمان هست ، سامانه پدافند هوایی ناو چهار سیلوی 8 تایی و مجموعا 32 لانچر موشک باراک ۸ اسرائیل هست و موشک های ضد کشتی اون دو سیلوی 8 فروندی موشک یاخونت روسی هست و توپ گاتلینگ اون دو عدد توپ گاتلینگ 630 کاشتان ساخت روسیه هست به همراه رادار کنترل آتش اون توپ و هر دو سونار ناو چه سونار اصلی ناو چه سونار یدک کشنده با کابل ساخت تالس فرانسه هستن و فقط اژدر این ناو ساخت هند هست و مابقی تجهیزات از بقیه کشورها خریده شدن و سرهم شدن و تو بقیه کشورها به جز آمریکا و روسیه و چین و تا حد زیادی فرانسه به همین شکل هست اما در کشور ما به خاطر تحریم تسلیحاتی این امکان وجود نداره وگرنه اگر ماهم میتونستیم تجهیزات لازم رو وارد کنیم الان جزو تاپ ترین کشورها تو زمینه نظامی بودیم و زمان تحویل تجهیزات از جمله ناوچه ها و زیردریایی هامون شاید زمان به یک سوم کاهش پیدا میکرد با مدرنترین و پیچیده ترین فناوری در جهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس