کد خبر 1398667
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
بایدن

بسیاری از کارشناسان معتقدند آمریکا از بهانه‌های مختلفی استفاده می‌کند تا هم ایران را عامل به نتیجه نرسیدن توافق نشان دهد و هم به این بهانه امتیاز بیشتری بگیرد و امتیازی هم ندهد.

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته به غرب آسیا سفر کرد، سفری که بسیاری از کارشناسان مسائل بین الملل و سیاسی معتقدند بیشتر با هدف گدایی نفت و دوشیدن برخی کشورهای عربی صورت گرفته، برخی نیز اعتقاد دارند بایدن از حضور در سرزمین های اشغالی به دنبال تقویت لابی صهیونیستی برای بهره برداری به نفع خود در انتخابات آینده آمریکا است.

بایدن بعد از حضور در سرزمین های اشغالی مصاحبه‌ای با یکی از کانالهای تلویزیونی رژیم صهیونیستی داشت. وی در بخشی از این گفت وگو هدف از سفر خود را ایجاد ثبات در خاورمیانه مطرح کرده! و گفته ثبات در خاورمیانه از منافع بسیار مهم ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید:

این اظهارات بایدن در حالی مطرح شده که یک مرور کوتاه از آنچه در طی سال های گذشته در منطقه گذشته نشان می دهد دلیل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه حضور آمریکا و حمایت های این کشور از گروه های تروریستی و حاکمان برخی کشورهای منطقه است.

بایدن در بخش دیگری از گفت وگو به این سوال خبرنگار تلویزیون رژیم صهیونیستی که پرسیده آیا شما متعهد می‌شوید که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی نگه دارید حتی اگر این کار باعث از بین بردن توافق شود؟، نیز پاسخ مثبت داده است.

پاسخ بایدن به این سوال موجب شد تا رسانه های معاند اینگونه القا کنند که سپاه مانع به نتیجه رسیدن توافق است، شبهه ای که البته تلویزیون رژیم صهیونیستی بی هدف به آن دامن نزده است.

با این حال ممکن است این ابهام در ذهن مخاطب ایجاد شود که آیا واقعا سپاه مانع رسیدن به توافق یا همان احیای برجام است؟

بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که آمریکا برای اینکه ایران را عامل به نتیجه نرسیدن توافق نشان دهد از بهانه های مختلف استفاده می کند، یک روز بحث توان دفاعی و موشکی، یک روز ادعاهای حقوق بشری و یک روز هم بحث سپاه را وسط می کشد تا به این بهانه امتیاز بیشتری بگیرد و امتیازی هم ندهد و حتی اگر ایران حاضر به اجرای مطالبات عجیب آمریکا باشد، آنها باز خواسته های دیگری را مطرح می کنند.

بر همین اساس به نظر می رسد، رژیم صهیونیستی و امریکا امروز بحث خروج سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی را بهانه کرده اند تا به اهداف خود دست یابند، اهدافی که اگر محقق شود نه تنها توافق سودی برای ایران و مردم نخواهد داشت بلکه آسیب های به شدت بیشتری را در پی خواهد داشت.

آن گونه که مشخص است آمریکا به بهانه های جدید به دنبال کارشکنی در مسیر توافق هستند و هدفی جز محدود کردن ملت ما و نظام جمهوری اسلامی ندارند.

به هر حال کارشناسان بسیاری معتقدند که امروز آمریکا برای اینکه از برجام هیچ نفع اقتصادی به ایران نرسد سپاه را بهانه کرده است.

بسیاری نیز معتقدند هدف دیگر آمریکا برگشتن به برجام با نیت استفاده از اسنپ بک است و برای همین بهانه تراشی کرده و سناریوهای جدید را رو می کند.

سپاه پاسداران به عنوان نهادی که همواره مانع دست درازی دشمنان به منافع ملت ایران شده و بارها دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته امروز بهانه جدید آمریکاست و قطعا هم مردم و هم مسئولان ما به خوبی متوجه این موضوع هستند که سپاه یکی از عناصر مهمی است که دشمن را ناکام در پشت مرزهای کشور نگاه داشته و آمریکا و دست نشانده های آن در منطقه هیچ زمان موفق نخواهند شد با بهانه ها و ترفندهای خود اقتدار سپاه پاسداران را خدشه دار کند.

آنچه ضروری به نظر می رسد این است که تیم دیپلماسی و مذاکره کننده دولت سیزدهم باید همچنان با قدرت از منافع ملت دفاع کرده و اجازه ندهد تا توافقی بی نییتجه حاصل شود، توافقی همچون برجام که به اعتقاد بسیاری از مردم باعث از بین رفتن ۸ سال عمر و وقت دولت و کشور شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    4 6
    برجام رو کی پر داد..حالا هم مانع میزاره جلوی برجام..
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      4 1
      راهش اینه که حکم افساد فی الارض بایدن و پمپئو و بوش و ترامپ رو صادر و برای سر هرکدومشون ده میلیون دلار جایزه تعیین کنین بعد اگه شرط گذاشتن که این احکام باید لغو بشه به مردم آمریکا و اروپا بگین اگه بنزین گالنی ده دلاره یا شما تو ا وپا دارین قندیل میبندین به خاطر این چند نفره که دولت شما شرایط جدید گذاشته و کوتاه نمیاد!!!!!
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      7 0
      برجام پر نداده تون به قول سیف:دستاورد تقریبا هیچ برای ایران داشت! سر قبری گریه کن که مرده ای توش باشه!
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      3 0
      کل نفتی که ایران می تونه صادر کنه ۲ میلیون بشکه هست که همین حالا هم یک میلیون یا بیشتر داره صادر میشه فکر می کنی اون چند صدهزار بشکه اهمیتی در بازار جهانی دارد؟ از طرفی افکار عمومی جهان این قدر موضوع دارند که بخث هسته ای اصلا براشون مهم نیست پس اینکه بگیم آمریکا می خواد ایران را نزد افکار جهان مقصر نشون بده ، درست نیست
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      2 0
      برجام خیانتی از اولش هم نباید درست می شد چو ن غیر قانونی بتن و پلمپ کردید و دوستان تو گستاخ شدن که فشار بیشتر بیاورند برای تحریم بیشتر و فکر کنند جمهوری اسلامی با فشار بیشتر وا می دهد
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      1 1
      برجامی که دستاوردش هیچه پس چرا یک سال شما ازش آویزونید؟!
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    8 1
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • نیما IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    6 1
    مذاکره با آمریکا بی فایده است
  • سعید GB ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    5 0
    ایران باید از npt خارج بشه که هیچ، باید توان هسته ای رو افزایش بدیم
  • . US ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    5 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی کند ..
  • نادر سعدونی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 2
    بنظرم وجود روح برجام هم بهتر از نبود ان بود ولی ما قدر ان را نفهمیدیم
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    4 0
    منتظر توبه شیطان هستید؟؟؟؟؟؟!
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 0
    سپاه پاسداران مردمی جلودار ممانعت از دسترسی آمریکا و اسرائیل به هدف اصلی خود یعنی سیطره تام بر فلسطین و منطقه و بسان خاری در چشم دشمن است که توفیق داشته آنان را در جبهات مختلف با شکست باور نکردنی روبرو سازد . با نام بردن سپاه از سوی بایدن و ایران بارها توسط لاپید ، علت جلز ولزشان قابل درک است .
  • DE ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 0
    ...بهانه های مختلف ، یک روز بحث توان دفاعی و موشکی، یک روز ادعاهای حقوق بشری و یک روز هم بحث سپاه را وسط می کشد تا به این بهانه امتیاز بیشتری بگیرد و امتیازی هم ندهد و حتی اگر ایران حاضر به اجرای مطالبات عجیب آمریکا باشد، آنها باز خواسته های دیگری را مطرح می کنند
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    5 0
    با کشور لیبی هم این کارو کردن و وقتی قدافی رو از هستی ساقط کردن و لیبی رو با جنگ داخلی به ویرانه تبدیل کردن قدافی رو از سر راه برداشتن و یکی مزدور خودشونو اوردن سر کار تا با خیال راحت نفتشونو بدزدن با ایران هم همین کارو می خوان بکنن زهی خیال باطل
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    نمی دونم کی جرات آتش زدن رو پیدا می کنیم؟
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    عیالات متهده یانکی ها عامل نا امنی غرب آسیا در غرب آسیا منهزم می گردد یانکی برو بخونه ات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس