کد خبر 1398625
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مقتدایی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا، به بررسی چرایی حضور بایدن به این منطقه پرداخت.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت: بایدن به خاطر اینکه کشورش با بحران انرژی مواجه شده برای گدایی نفت به منطقه آمده است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد با اقداماتش در منطقه غرب آسیا آینده اروپا را نیز در حوزه مسائل منطقه‌ای به نفع کشورش تغییر دهد و با اقدامات خود فضا را برای اروپا هم تنگ کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا از تخاصم روسیه با تعدادی از کشورهای اروپایی به نفع خودش استفاده می‌کند و علاوه بر این بایدن به دنبال تقویت ایران‌هراسی در منطقه است.

بیشتر بخوانید:

دست و پا زدن بایدن برای انتخابات پیش رو آمریکا

مقتدایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به شدت با دخالت بیگانگان در مسائل منطقه مخالفت می‌کند و این را یک اصل اساسی می‌داند که باید امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه حفظ و حراست شود.

وی افزود: آمریکا همچنان سیاست دستیابی به گاوهای شیرده را در برخی از کشورهای عربی و منطقه دنبال می‌کند و به دنبال دوشیدن شیر از این گاوهای شیرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور بایدن در منطقه نه از سر اقتدار بلکه از سر نگرانی از آینده است و از سر استیصال امروز رو به منطقه غرب آسیا آورده است.

مقتدایی خاطرنشان کرد: توصیه ما به کشورهای منطقه این است که کمک کنند  تا بیگانگان از منطقه بروند نه اینکه به حضور و فتنه‌گری بیگانگان کمک کنند. ایران در لحظات سخت از همسایگان خود به خوبی حمایت کرده و می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 0
    نه شما مقتدرین!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    "علاوه بر این بایدن به دنبال تقویت ایران‌هراسی در منطقه است."

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس