کد خبر 1398045
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
ناصر کنعانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای سالیوان مبنی بر فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه گفت که همکاری ایران و روسیه در حوزه فناوری‌های نوین به قبل از جنگ اوکراین برمی‌گردد.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۲۱ تیر ماه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اظهارات «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است. 

گفتنی است جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیروز دوشنبه در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد. وی در کنفرانسی خبری در واشنگتن ادعا کرد:«اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه،  چند صد پهپاد و از جمله پهپادهایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد».

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها به صورت رسمی اعلام شده است. 

کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که آمریکا و اروپایی‌ها سال‌ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح‌های کشنده متنوع خود تبدیل کرده‌اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی ممکن نبود.

جیک سالیوان در این باره عنوان کرد: مشخص نیست آیا ایران پیش از این پهپادهای خود را در اختیار روسیه قرار داده است یا خیر و افزود: آمریکا اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران آماده آموزش نیروهای روس در ماه جاری برای استفاده از این پهپادها است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    25 0
    با سلام، و احترام : در مورد موضوع تحویل صلاح به روسیه باید گفت که آمریکا و هرکشوری دیگه خیلی خیلی غلط بیجا کرده که به خودش اجازه داده در این مورد صحبت کنه . اونا خودشون به کل عالم وآدم سلاح میدن حالا چه طوری شده غلط اضافه میخورن . رو بهشون ندید چون هرچی رو بدید پررو تر میشن به اون اسرائیل فزرتی بگید که خیلی حرف نزنه یک شبه محو میشه.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      16 0
      دقیقا
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    14 0
    خدا را سپاس که به چنان اقتداری رسیدیم که پهباد به روسیه می فروشیم. دست دانشمندان و نظامیان ایران را باید بوسید.
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      6 0
      دقیقا
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    11 0
    نیاز به واکنش نبود جناب سخنگو، فروش تسلیحات نظامی ایرانی به روسیه حق جمهوری اسلامی ایران است و هیچ دولتی حق دخالت در این امور را ندارد. کار خوبی کردیم که به روسیه پهپاد فروختیم، لازم باشد موشک های نقطه زن را به صورت انبوه به روسها ارائه می دهیم.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 3
    روسیه خودش ابرقدرته نیاز به پهپاد ایران نداره البته اگه بخاد برادران یمنی شاید بفروشند.
  • مرتضی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    ممنون از زحماتتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس