اقبالی: تیم ملی بیش از هرچیز به آرامش نیاز دارد/ کمیته فنی نقشی در انتخاب سرمربی ندارد

کارشناس فوتبال گفت: در بین گزینه‌های ایرانی جواد نکونام گزینه خوبی است، اما او اختلاف سنی کمی با لژیونرهای تیم ملی دارد و این مسئله می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی در مورد تصمیم کمیته فنی مبنی بر برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی اظهار داشت:‌ شاید این تصمیم خارج از تصمیم کمیته فنی و فدراسیون فوتبال گرفته شده باشد اما با توجه به شرایط بحرانی که تیم ملی در حال حاضر دارد تنها کسی که به عقیده من می‌تواند تیم ملی را از این شرایط تنش‌زا و پرچالش به ساحل آرامش و نجات برساند فقط کارلوس کی‌روش است. در بین گزینه‌های ایرانی هم جواد نکونام گزینه خوبی است اما او اختلاف سنی کمی با لژیونرهای تیم ملی دارد و این مسئله می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد. نکونام سال‌ها در خارج از کشور بازی کرده، کاپیتان تیم ملی بوده و دستیار کی‌روش هم در تیم ملی هم بوده است ولی به نظر من کی‌روش گزینه بهتری است.

وی با اشاره به اشکالات کی‌روش گفت: اینکه دستمزد زیادی می‌خواهد، از نظر رفتاری و خلق و خو مشکلاتی با او داریم اما او مربی خوبی است که می‌تواند در این شرایط بحرانی تیم ملی را کمک کند.

بیشتر بخوانید:

ایجنت اسکوچیچ را نمی‌شناسم؛ کاری که با او شد نامردی بود/ چرا نباید از کی‌روش حمایت کنم؟

کارشناس فوتبال در مورد اینکه ابراهیم قاسمپور گفته کمیته فنی کی‌روش را تحت هیچ شرایطی تأیید نخواهد کرد، عنوان کرد: قاسمپور دوست خوب من است اما  همه ما می‌دانیم کمیته فنی نقش پررنگ و مهمی در انتخاب سرمربی ندارد و این کمیته هیچ وقت در این مسئله نتوانسته اصالت خاصی داشته باشد. واقعیت این است که برای انتخاب سرمربی تیم ملی گاهی حتی خارج از فدراسیون تصمیم گرفته می‌شود. من شنیدم که تصمیم بر انتخاب مربی ایرانی است که آنطور که شنیده‌ام علی دایی سرمربیگری تیم ملی را رد کرده و بین گزینه‌های داخلی فقط قلعه‌نویی و نکونام می‌مانند.

وی افزود: قلعه‌نویی مربی با تجربه‌تری است اما جواد نکونام سال‌ها خارج از ایران بازی کرده، دستیار کی‌روش هم بوده و با شرایط جام جهانی آشنایی بیشتری دارد. 

اقبالی با اشاره به وضعیت تیم ملی گفت: اکنون تنها کار مهمی که باید برای تیم ملی بکنیم این است که تیم ملی را به آرامش برسانیم و بازیکنان این تیم در آرامش ذهنی و تمرینات خود را انجام بدهند و به فکر ساختار منسجمی باشیم تا در جام جهانی کمتر گل بخوریم و عادلانه ببازیم. بازیکنان ملی‌پوش باید در آرامش ذهنی و روحی به تمرینات تاکتیکی و تکنیکی بپردازند. تیم ملی ما در جام جهانی گذشته که تیم قدرتمندتری بود نتوانست توفیقی به دست بیاورد و در مرحله گروهی حذف شد. اکنون که شرایط روحی و روانی تیم ملی کاملاً به هم ریخته است. بنابراین کار بسیار دشواری در جام جهانی پیش‌رو داریم و باید هرچه سریع‌تر این فضا را در تیم ملی مدیریت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 1
    بنظرم علی دایی شاید شرایطی طلب کند و اگر شرایطش برآورده شود بنظرم بهترین گزینه برای تیم ملی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس