کد خبر 1397296
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
قاتل شینزو آبه کیست و چه انگیزه ای داشت؟

قاتل اسلحه خود را به کمک قطعاتی ساخت که به صورت برخط خریداری کرده و چندین ماه را صرف برنامه‌ریزی برای این حمله کرده بود.

به گزارش مشرق، پلیس ژاپن گفت، قاتل شینزو آبه باور داشته این نخست وزیر سابق ژاپن با گروهی مذهی در ارتباط بوده که مقصر وضعیت مالی بد مادر قاتل بوده است.

تتسویا یاماگامی، مردی ۴۱ ساله و بیکار، روز جمعه با شلیک به شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن در یک سخنرانی، او را به قتل رساند.

همسایگان یاماگامی به رویترز گفتند که او فردی تنها بوده و از هم‌کلام شدن با دیگران اجتناب می‌کرده است. همچنین خبرگزاری کیودو به نقل از مقامات بازجویی نوشت، یاماگامی باور داشت که شینزو آبه از یک گروه مذهبی حمایت کرده است، گروهی که مادر یاماگامی کمک مالی بزرگی به آن کرده بود.

او به پلیس گفت که مادرش پس از آن اهدای مالی، ورشکسته شد.

خبرگزاری کیودو به نقل از یاماگامی نوشت: «مادر من درگیر یک گروه مذهبی شد و من از این مسئله متنفر بودم».

به گفته رسانه‌ها، قاتل اسلحه خود را به کمک قطعاتی ساخت که به صورت برخط خریداری کرده و چندین ماه را صرف برنامه‌ریزی برای این حمله کرده بود.

یکی از رسانه‌ها مدعی شد که یاماگامی پیش از تهیه اسلحه، قصد داشته حمله را با بمب‌گذاری انجام دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    5 4
    قاتل اصلیش آمریکا بود
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 0
    چه دلیل احمقانه ای.باورش واقعا سخته.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 1
    این حرف به نظر میرسه بیشتر مصرف داخلی خود ژاپن و قشر ساده جهان داره. مگه میشه پای، امریکا و غرب در این صحنه ها نباشه! اونم ژاپن که استان امریکاو غربه،همه چیزشون تحت کنترولشون. جالبه که محافظ ها واکنششون دیر بوده! یاد اون ترور محمدرضا شاه لعنت شده افتادم،که میگتن،وقتی ترورش کردن،محافظ هاش رفتن قایم شدن از ترس! . آری بی دین ها شجاعتشون در فیلم های هالیودیشون! وگرنه اون لحظه که،حساس بشه،دین دارها و مومنین هستن که می مان . البته اونهم صرفا بخاطره توکل بر خدا و امداد های غیبی هست که بهشون میشه ! ...
  • قریشی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    فرهنگستان : برخط یعنی آنلاین و اینترنتی ...
  • MD ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    همیشه شورشیان و قاتلین از قشر آسیب دیده انتخاب میشود، و با تطمیع و سوء استفاده از مشکل آنها و پیشنهاد یک مبلغ خوب از آنها سوء استفاده می کنند، و معمولا هم بعد از قبول کردن شخص پس از حادثه او را حذف می کنند تا اطلاعات مخفی بماند. همچنین چون از نظر اجتماعی و خانوادگی شأن و مقامی نداشته ، بنابراین کشته شدن او هم اهمیت چندانی پیدا نمیکند، مگر اینکه فضای مجازی آن کشور دست دشمنش باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس