کد خبر 1396767
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
ژاپن

هویت و انگیزه قاتل آبه شینزو از سوی نیروهای امنیتی فاش شد.

به گزارش مشرق، پلیس ژاپن هویت فرد ۴۱ ساله‌ای را که روز جمعه (۸ ژوئیه/ ۱۷ تیر) با یک سلاح دست‌ساز «آبه شینزو»، نخست‌وزیر سابق ژاپن را ترور کرد «تتسویا یاماگامی» معرفی کرده است.

یاماگامی در بازجویی‌ها به پلیس انگیزه‌اش از این ترور را اینطور شرح داده که شینزو آبه ارتباطاتی با یک «سازمان خاص» داشته که او از آن کینه به دل داشته است. یاماگامی گفته که کینه‌اش منشأ سیاسی نداشته است.

رسانه‌های ژاپنی و رسانه‌های بین‌المللی اشاره‌ای به نام این «سازمان خاص» نکرده‌اند. روزنامه نیویورک‌پست نوشته که پلیس اسمی از این سازمان یا عقایدش به میان نیاورده و مشخص نیست که چنین سازمانی وجود خارجی دارد یا خیر. برخی از رسانه‌های ژاپن گفته‌اند که سازمان مورد اشاره یاماگامی یک سازمان مذهبی بوده است.

بیشتر بخوانید:

ابراز تاسف دبیر کل سازمان ملل از ترور شینزو آبه

یاماگامی دقایقی بعد از شلیک به نخست‌وزیر ژاپن در حین یک سخنرانی تبلیغاتی در شهر «نارا» توسط نیروهای امنیتی به روی زمین انداخته شده و دستگیر شد. او بعد از انجام عملیات ترور هیچ تلاشی برای فرار انجام نداد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از پلیس ژاپن گزارش داده یاماگامی در حین بازجویی‌ها با آرامش به سوالات پاسخ داده و پلیس در تلاش است مشخص کند که آیا او عملیات را به تنهایی انجام داده است یا خیر. یاماگامی به پلیس گفته از طریق اینترنت از آمدن آبه به شهر نارا مطلع شده است.

پایگاه فوربس یاماگامی را ساکن شهر نارا معرفی کرده و نوشته او به مدت ۳ سال در «نیروی دفاع دریایی ژاپن» شاغل بوده. یاماگامی قبل از انجام حمله بیکار بوده است.

پایگاه «آساهی» نوشته پلیس منزل یاماگامی را جستجو کرده و از آنجا مقادیر زیادی مواد منفجره کشف کرده است. او در دوران خدمتش در نیروی دریایی آموزش‌هایی در زمینه استفاده از سلاح و مواد منفجره دیده است.

طبق گزارش پایگاه آساهی شلیک به شینزو آبه ساعت ۱۱:۳۰ صبح جمعه به وقت محلی صورت گرفت و بیمارستان ساعت ۱۷ مرگ او را اعلام کرد. بیمارستان گفته به نخست‌وزیر سابق ژاپن بیش از ۱۰۰ واحد کیسه خون تزریق شده است. مسئولان اعلام کردند او به دلیل جراحت عمیق وارد شده به قلب و سمت راست گردنش جانش را از دست داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    18 9
    در 500 سال اخیر در تمام دنیا هر چه ترور وجنگ و قتل عام بود دست پخت استکبار بوده است. از ویتنام تا لیبی و عراق و گاندی و کوترکینک و ابه و00000000000000
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      یکی دیگر از نوچه های آمریکا قبل از آمریکا سرنگون شد
  • ایرانی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    14 10
    استکبار !!! خنده داره مضحکه چندش آوره
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      3 7
      تو راست میگی بخند
  • جوجه تیغی بدنساز AT ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    6 0
    هووووم پس بیکار بوده .. به خودم امیدوار شدم ..
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    7 20
    مرگ بر صهیونیسم
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    4 4
    بزرگ مرد ژاپنی رفت. دنیای تیره و تار : سلام!
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      سلام چرا سلام به دنیای تیره و تار؟؟؟
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 2
    آمریکاییها جنایتکار رو بکشید که بمب اتمی انداختند بر سر شما
  • ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    3 5
    مشرق محشره!!!!
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    قاتل زشت
  • US ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    دیدی گفتم یکی از این سازمانهای یاکوزا پشت سر این ترور بوده! علت در این هست که ژاپن بخاطر جزایر مورد اختلاف با روسیه به شدت دنبال تحریم روسیه هست و شینرو‌ابه طرفدار کار دیپلماسی بود. این سه تا سازمان یاکوزا همراه با نئونازی های آلمان در کشتار مارو توکیو همکاری کردند چون یاکوزا به سازمان های ایلومیناتی بزرگتری در پشت صحنه متصل هست. علت دیگر اینکه ژاپن به سمت تیره کردن روابط پیش میرود بدهی سنگین این کشور هست که بنظر با یک جنگ تنها درست میشود. البته اکادمیک ژاپنی ها مردم با استعدادی هستند و حتی کامپیوتر به معنای امروزی توسط آنها ساخته شد ولی به ای بی ام فروخته شد ولی ژاپن مشکل علوم انسانی دارد همچون کشورهای غربی همجنس خود این سازمانهای پشت صحنه براحتی عواملشان را شستشوی مغزی می‌دهند و همانند داعش می‌توانند قاتل تولید کنند
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    ممکنه آقای آبه مخالف اشتراک کشورش در پیمانی که جمع آمریکا انگلیس و استرالیا و نا روشن هند بر علیه چین بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس