تعلل دولت قبل در واردات واکسن دلیل موجهی نداشت باید پاسخگو باشند

مردم حدود دو سال خانه‌نشین شده بودند و روابط خانوادگی آنها متوقف شده و دلتنگی و حضور مستمر در خانه، اعصاب مردم را به هم ریخته بود.

به گزارش مشرق، حمیدرضا ترقی با بیان اینکه دولت رئیسی از ابتدای کار با وجود بحران دو ساله کرونا روبه رو بود، گفت: این بحران سلامت، هم به جسم مردم آسیب‌های زیادی رسانده بود، وحشت، نگران و دغدغه و عدم آرامش را در همه خانه‌ها حاکم کرده بود. میلیون‌ها نفر درگیر این بیماری شده بودند و روزانه ۷۰۰ نفر از مردم عزیز ما بر اثر این ویروس از دست می‌رفتند و خانواده‌ها فراوانی عزادار می‌شدند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: مردم حدود دو سال خانه‌نشین شده بودند و روابط خانوادگی آنها متوقف شده و دلتنگی و حضور مستمر در خانه، اعصاب مردم را به هم ریخته بود. در کنار آن، نیروهای پزشکی و بیمارستانی هم ظرف این مدت طولانی از مداوای بیماران خسته شده بودند.

وی با بیان اینکه در کنار همه اینها، تحریم‌های غرب و آمریکا در زمینه دارو، ورود واکسن را به کشور دشوار می‌کرد، افزود: بهانه‌های گوناگونی نیز از سوی دولت مطرح می‌شد که به دلیل وجود مشکلات مربوط به برجام و عدم پذیرش FATF نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم.

ترقی ادامه داد: از بین رفتن و تعطیل شدن بسیاری از کسب و کارها، بیکار شدن بسیاری از کارگران فصلی و روزمزد، ضربه خوردن سیستم حمل و نقل و امثال اینها، ضربه بسیار سنگینی بود که به کشور ما وارد شد. در چنین شرایطی، دولت سیزدهم اولویت اول خود را صیانت از جان مردم قرار داد تا بتواند عوارض اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از کرونا را برطرف کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: دولت بلافاصله پس از روی کار آمدن، نسبت به تأمین نیاز واکسن در کشور اقدام کرد و توانست ظرف مدت ۶ ماه هم واکسن وارد کشور کرده و هم در داخل با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آن را تولید کند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بنابراین یک مصونیت عمده و عمومی به مردم داده شد تا بتوانند با این اقدام جلوی گسترش و پیشرفت این ویروس در کشور را بگیرد و با کنترل دقیق مزرها، جلوی ورود گونه‌های این ویروس را بگیرد و در نهایت توانست تعداد تلفات را از ۷۰۰ نفر در روز، به صفر برساند.

وی گفت: در کنار تلاش‌های دولت، حرکت‌های مردمی با دستور رهبر انقلاب با عنوان رزمایش مواسات در زمینه کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از این ویروس آغاز شد و توانست ملت را در کنار دولت قرار دهد. با این حرکت، بخشی از دردها و آلام مردم درمان پیدا کرد. دولت با تخصیص اعتبارات ویژه تبصره ۱۶ بودجه و امثالهم، میلیاردها تومان کمک را سرازیر خانواده‌هایی کرد که نیازمند مایحتاج اولیه زندگی خود شده بودند.

ترقی تصریح کرد: این حرکت با حمایت دولت از پزشکان و پرستاران و کمک به نیروهای جهادی برای ضد عفونی و واکسیناسیون در سراسر کشور، توانست این امکان را فراهم کند که با غلبه بر این ویروس، دوباره آرامش را به خانواده‌ها بازگرداند، از عزادار شدن خانواده‌ها جلوگیری کرده و زمینه ارتباطات اجتماعی و مسافرت‌ها را فراهم کند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: عید امسال هم شاهد هجوم گسترده مردم به مسافرت بودیم که توانست قدری از آزردگی‌های روحی مردم را رفع کرده و یک نشاطی به زندگی‌ها ببخشد. کسب و کارها راه افتاد، بازار رونق پیدا کرد و مردم از انزوای اجتماعی خارج شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: دولت هم با فراهم کردن ۱۵۰ میلیون دز واکسن توانسته است مردم  را مقابل این ویروس واکسینه کند و با کمک به اقشار ضعیف جامعه، خسارت‌های ناشی از کرونا را جبران کرده و به زندگی مردم آرامش و بهبود نسبی ببخشد.

وی با اشاره به ارسال پرونده ترک فعل حسن روحانی در ستاد کرونا به قوه قضائیه از سوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش مجلس نشان داد که دولت قبل در شناسایی این ویروس، نحوه برخورد و چاره‌اندیشی در مقابله با این ویروس تعلل داشته و از مشورت افراد نخبه و کارشناس در این زمینه استفاده نکرده است.

ترقی گفت: تعلل دولت قبل در زمینه واردات واکسن دلیل موجهی نداشت و در اثر این بی‌توجهی و ترک فعل‌ها، کسب و کار مردم تعطیل و از فعالیت‌های اجتماعی روزمره جلوگیری شد. در صورتی که دولت در قبال تامین امنیت جانی مردم مسئولیت داشت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در این مدت خسارات سنگینی به جان و مال مردم وارد شد که اگر این تعلل‌ها وجود نداشت این خسارات وارد نمی‌شد. بنابراین کسانی که دست اندر کار این مساله بودند، باید پاسخگو باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    3 1
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • ناشناس IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 5
      اه..بسه دیگه..یک متن رو صدهزاربار بی ربط و باربط کپی کردید همه جا!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 1
    حالا شما مغرور نشید و مانع از شروع دوباره قتل وغارت کرونا شوید.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 2
    اینقدر این دولت اون دولت نکنین
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    مرگ بر روباه بنفش....
  • پیروزه IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    چرا بهت برخورد کارنامه ان دولت مشخصه صفر هم زیاده شه ایرانی بی تعصب اگر خانواده ات داغ دار می شد بر اثر کرونا از دولت قبل دفاع نمی کردی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس