روسیه مدل پرداخت جدید برای خریداران گندم تعریف کرد

روسیه اعلام کرده است که تنها به کشورهای دوست که بخواهند پول گندم این کشور را به روبل بپردازند گندم خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بزرگترین اپراتور تجاری و لجستیکی محصولات کشاورزی روسیه گزارش داد که روسیه فروش غلات را در خارج از کشور به ارز داخلی و فقط به کشورهای دوست آغاز کرده است.

دیمیتری سرگئیف، رئیس اتحادیه غلات ، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور این خبر را اعلام کرد.

وی افزود که مصر بزرگترین مشتری تاکنون بوده است و چندین قرارداد با شرکای خود در ترکیه به امضا رسیده است که مجموعاً ۳ میلیارد روبل (بیش از ۴۷ میلیون دلار) است.

سرگئیف تاکید کرد: مهمترین چیزی که ما برای آن تلاش می کنیم این است که استفاده از بازرگانان بین المللی واسطه را به طور کامل متوقف کنیم و مستقیماً با کشورهای واردکننده کار کنیم.

روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است و رئیس جمهور پوتین در ماه می گفت که برداشت غلات امسال می تواند بزرگترین برداشت باشد زیرا انتظار می رود این کشور ۱۳۰ میلیون تن غلات از جمله ۸۷ میلیون تن گندم برداشت کند.

بازار جهانی غلات به شدت تحت تأثیر اختلال در صادرات از اوکراین و سایر تولیدکنندگان عمده گندم، هند و قزاقستان قرار گرفته است. هر دو صادرات گندم را برای تضمین امنیت غذایی در داخل ممنوع کرده اند. این تحولات منجر به افزایش قیمت غلات و هشدارهایی درباره بحران جهانی غذا شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 1
    جوزقچف لورل گفته اروپا از طریق خط استحکام!!! نزدیک به پنج میلیون تن غلات اوکراین را برای جلوگیری از گرسنگی جهانی توانسته صادر کنه! حالا از کجا معلوم این میزان فلات به گرسنگان برسه و در اروپا جهت جلوگیری از گرسنگی اروپایی ها بکار گرفته نشه! در ضمن کل غلات صادراتی اوکراین بین ۲۲ تا ۲۵ میلیون تن در سال هست که نزدیک نزدیک به یک درصد از کل غلات تولیدی زمین را شامل می‌شود و ختی اگر بر فرض روسیه جلوی صادرات غلات اوکراین را گرفته بود قحطی بخاطر آن بوجود نمی آمد ولی بخاطر مین های دریایی روسیه قادر نیست کشتی به بنادر تحت تسلط خود در اوکراین بفرستد و مجبور هست بصورت زمینی تا بندر ماریوپل و از آنجا به ترکیه بفرستد هر چند قرار سده روسیه بطور مستقیم معاملات را انجام دهد و تجار فعلا کنار گذاشته شوند تا روند توزیع غلات سرعت گیرد. مشکل اصلی تولید کننده های عمده غلات و کود شیمیایی و سخت ارزان در روسیه هستند و روسیه بخاطر تحریم چون نمی‌تواند قطعات و مواد مورد نیاز را از غرب وارد کند برای همین تنها به کشورهای دوست این مواد را علاوه بر روغن خواهند فروخت و تمامی معاملات به روبل خواهد بود. برای همین محکوم کردن روسیه بخاطر فروش غلات به کشورهای دوست واقعا چیزی به جز هفت برای خود غربی ها ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس