کد خبر 1396392
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

به گزارش مشرق، مهدی محمدی، مشاور رییس مجلس در امور راهبردی در کانال تلگرامی خود نوشت: اینکه محمدجواد ظریف هرگاه لب به سخن گفتن باز می کند، حاصل، یا دریدن پرده حرمتی است یا ناسزا و اهانتی به آنها که مردم آنها را عزیز می دارند، اکنون دیگر یک داستان تکراری است. کسی می گفت امثال او عذرخواهی را هم بی معنا کرده اند، چون پس از عذرخواهی، دیری نمی پاید که دوباره چیزی می گویند که می دانند باید از آن هم عذر بخواهند. وقتی ایشان وزیر بود، در جلسات داخلی نظام هم کسی از زبان او در امان نبود، چه رسد به حالا که خود می گوید مسئولیتی ندارد و نیازی ندارد نگران باشد!

درک کینه و حقد امثال محمدجواد ظریف از قانون اقدام راهبردی برای من به هیچ وجه دشوار نیست. خواهم گفت که مسئله انتخابات و امثال آن هم نیست. مسئله اصلی امثال ظریف-که واقعا امیدوارم روزی بتوان آزادانه درباره جزئیات آن سخن گفت- این است که این قانون، بی اعتباری مبانی فکری و خطای فاحش برآوردهای استراتژیک آنها را برملا کرد. امریکا تا قبل از اجرایی شدن این قانون کاملا موفق شده بود امثال ظریف را چنان بترساند که جرئت نداشتند دست از پا خطا کنند. نتیجه این بود که دشمن کاملا به این نتیجه رسیده بود فشار به ایران بی هزینه است و کسانی در ایران هستند که حاضرند داوطلبانه برای تبدیل فشار به تسلیم، لابی کنند و به مردم و نظام فشار بیاورند.

من همیشه گفته ام که بدون یک جریان سازش داخلی، فشار دشمن اساسا کار نمی کند. همه امید دشمن این است که وقتی از بیرون فشار می آورد کسانی در داخل، به نظام و به مردم بگویند چاره ای جز تسلیم نیست. به همین دلیل است که امریکایی ها همواره گفته اند سیاست دو مسیره فشار-مذاکره جواب می دهد اما سیاست یک مسیره فشار، اغلب به نتیجه معکوس می انجامد.

ظریف نماد کاملی است از کسانی که برای مردم ایران از ارتش امریکا هم خطرناک ترند. علت هم این است که آنها با ترس و تسلیم، نهایتا حاضرند توافقی را به دشمن هدیه کنند که دشمن خود معترف است حتی با جنگ قادر به کسب آن نبود. حرف وندی شرمن را که گفت برجام نه حاصل تحریم ها، بلکه حاصل دولت روحانی بود، هیچ وقت فراموش نکنید. 

قانون اقدام راهبردی باطل السحر افسون امریکا هراسی امثال ظریف بود. از یاد نمی برم که همه تلاششان را کردند تا قانون تصویب نشود. بعد که موفق نشدند سعی کردند هر طور شده آن را اجرا نکنند. تمرد از اجرای قانون به نقطه ای رسید که رهبر حکیم انقلاب خود شخصا وارد میدان شدند و دستور اجرا دادند. ظریف قبل از اجرای قانون، جایی گفته بود اگر این قانون اجرا شود امریکا به ایران حمله می کند! بعد مشخص شد امریکا حمله کرده، اما نه به ایران بلکه به ذهن امثال محمدجواد ظریف.

قانون اقدام راهبردی نشان داد که برآوردی که امثال ظریف تا آن روز درباره اراده و قدرت دشمن به کشور منتقل می کردند، از اساس ناردست بوده است. این ریشه اصلی عصبانیت آنهاست. آیا آنها ماموریتی برای قوی نشان دادن دشمن و القاء ترس مستمر به کشور داشتند؟ این سوال جواب دقیقی دارد. کاش روزی اسنادی که جواب این سوال از دل آنها به راحتی قابل استخراج است، منتشر شود.  

قانون اقدام راهبردی نشان داد می توان معادله را برعکس کرد و از دشمن امتیاز خواست. می توان علیه دشمن در حساس ترین موضوعات مانند توقف پروتکل الحاقی اقدام کرد و هزینه نپرداخت. می توان معادله مذاکراتی را به شکلی درآورد که در آن دشمن هر جلسه التماس کند چه باید بدهد تا فلان اقدام هسته ای متوقف شود. این قانون نشان داد امریکا از ارعاب نتیجه می گیرد نه اقدام، و ارعاب مخاطبانی مانند جواد ظریف می خواهد. وقتی ارعاب نشوید، اقدامی در کار نیست.

از آن روز تا امروز، قانون اقدام راهبردی یک سرمایه راهبردی، فنی و مذاکراتی برای کشور بوده است. از آن روز تا همین حالا، جلسه مذاکره ای برگزار نشده الا اینکه در آن غربی ها خواهان آن بوده اند که الزامات این قانون تعیین تکلیف شود. ظریف خود به خوبی می داند اگر این قانون وجود نداشت، او و تیمش چیزی برای مذاکره نداشتند و همین حالا هم اگر محصولات قانون اقدام راهبردی از مذاکرات حذف شود، اهرمی برای فشار بر دشمن باقی نمی ماند. 

تیم مذاکره کننده محمدجواد ظریف البته از همان روز نخست خشم خود را نشان داد و علیه این قانون موضع گرفت. جالب است که حتی در میز مذاکره علاقه ای به نقد کردن دستاوردهای این قانون و امتیازخواهی از دشمن در حوزه لغو تحریم از خود نشان نمی دادند. کاش روزی متن های مذاکراتی منتشر شود و مردم ببینند چگونه تیمی که برای رفع تحریم رفته بود، به طرف خارجی اطمینان می داد نباید قانون را جدی بگیرند اما غربی ها به آنها یادآوری می کردند که قانون مهم است و ما نمی توانیم آن را جدی نگیریم! این را البته قبول دارم که قانون اقدام راهبردی برنامه بسیاری افراد را در ایران به هم ریخت. در مذاکرات نهان با دولت بایدن اطمینان داده بودند که به سرعت برجام را احیا خواهند کرد بی آنکه قدرتی تولید کنند، ضمانتی بگیرند یا از امریکا بخواهند خسارت دوران ترامپ را به نحوی جبران کند. قانون، امکان زد و بند با بایدن را از آنها گرفت. 

قانون اقدام راهبردی اجازه یک توافق بد را از ظریف و تیمش گرفت. مرد توافق خوب هم که نبودند. ناچار به ناسزا گفتن و کف بر دهان آوردن افتادند که هر لحظه گوشه ای از آن بیرون می زند. یک بار علیه شهید سلیمانی، بار دیگر علیه شهید فخری زاده و این بار هم علیه محمد باقر قالیباف.

اینکه ظریف می خواست یا می توانست کاندیدای ریاست جمهوری شود را نمی دانم. اما می دانم که اگر کاندیدا می شد، بسیار بعید بود که کارش به روز انتخابات بکشد. نه پرونده و سابقه اش، و نه اعصاب و رفتارش، احتمالا چنین امکانی به او نمی داد. لذا خویشتن داری و کناره گیری در کار نبوده. قصه چیز دیگری است. 

من اکنون مشاور رییس مجلس هستم و لذا نمی توانم به حقیقت و آنچنانکه که شایسته است درباره او سخن بگویم. بارها به فکر افتاده ام که این کار را کنار بگذارم تا حداقل بتوانم مانند گذشته درباره آنچه می بینم و می فهمم با برادران و خواهرانم سخن بگویم. یکی از چیزهایی که روزگاری آرزوی سخن گفتن آزادانه درباره آن را دارم همین است که چرا غربگرایان در ایران چنین از امثال قالیباف کینه در دل دارند و چرا هنگام سخن گفتن درباره او، حتی مراعات ادب ظاهری را هم نمی توانند بکنند.

اما این جمله را اجازه بدهید بگویم. قالیباف اگر اهل فدا کردن منافع کشور پیش پای بازی های سیاسی بود هرگز به سراغ تصویب قانونی مانند قانون اقدام راهبردی در آستانه انتخابات نمی رفت. بسیاری همان روزها به ما هشدار دادند که آغاز غنی سازی 20 درصد، راه اندازی کارخانه اورانیوم فلزی، توقف پروتکل و ... ریسک های سیاسی بزرگ دارد و برای آینده سیاسی قالیباف خطرناک خواهد بود. همیشه به این حرف ها می خندید.

محمد باقر قالیباف بیش از 5 ماه در خفا جنگید تا مقدمات تصویب این قانون در عالی ترین سطوح نظام فراهم شود. باور داشت که برای توافق خوب، باید قدرت تولید کرد. مانند برادر شهیدش حاج قاسم سلیمانی می گفت مذاکره بخشی از مبارزه است والا جز تسلیم حاصلی نخواهد داشت. ظریف و روحانی باور نمی کردند چنین قانونی حتی تصویب شود چه رسد به اینکه اجرا شود و باطل بودن فکر و استراتژی آنها را برملا کند. 

یک جمله هم اجازه بدهید درباره شهید فخری زاده بگویم. درباره ایشان البته دوستان و نزدیکانشان باید سکوت را بشکنند و کمی با مردم سخن بگویند. تا جایی که من می توانم بگویم آن شهید عزیز تمام عمر از دست کسانی مانند ظریف و روحانی در رنج بود و این اواخر مانند حاج قاسم، آرزوی رفتن و خلاص شدن می کرد. یکبار در حضور دوستی دیگر از خود ایشان شنیدم که می گفت امثال این جماعت کسانی هستند که از فشار و تجاوز دشمن لذت می برند و اگر فشار کم شود، دادشان به هوا بلند می شود! تعبیر دقیقش البته چیزی بود که اینجا نمی توانم نقل کنم. رحمت الله علیه.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • hamid FR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    انسان های شریفی نظیر ظریف نمی توانند با شما هم عقیده باشند
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      57 3
      انسان شریف دروغ نمیگه مگه بارها در گزارشات در مورد تعلیق در برجام ادعای کذب نکرد و بعدها گفت نمیدانستم . و حتی عذرخواهی هم نکرد. این جماعت که ادعای اخلاق و صداقتشان در سیاست گوش عالم را کر کرده .
    • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      52 7
      از کی تا حالا ظریف خائن وطن فروش شریف شده؟!
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      51 7
      ظریف ///نیست که بخواهد شریف باشد. صرفا یک دست آموز آمریکا است.
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      46 4
      انسان؟ شریف؟ ظریف؟ شوخی میکنی!! خخخخخخخخخخ
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      18 1
      با قوه قضائیه صحبت کنید آقای محمدی
    • رضا IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      42 5
      مرگ بر خاتمی سرخورده و درمانده
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      48 5
      شریف !!! ظریف شرافت را بی معنا کرد
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      21 3
      بعله انسان شریف شما باید برای کدخدایتان با شرافت باشند و برای آنها کار کنند و مردم ایران را گروگان در جهت قبله کدخدا!!!
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      15 1
      انسانهای ظریفی چون شریف...
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      23 2
      شرافت به تنهایی کافی نیست وقتی مغلوب قدرت پوشالی آمریکا باشد
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      17 2
      ممنون که معنای شرافت را به مردم آموختید!!!!!! اتفاقا دزدان ومعتادان و...همدیگر را با لفظ بامرام و با نعرفت خطاب میکنند اما چه مرامی و چه معرفتی؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      20 0
      واژه شریف را نجس نکنید لطفا. بی شرف تر از غربگداها جایی سراغ دارید؟
    • سوخته IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      17 1
      تو که از این خائن به نام شریف تعبیر میکنی یا خود خائنش هستی یا از خیانت این خائن و دارو دسته { روحانی } چیزی به خیانت و ظلم نفع بردی والا آدم سالم جز خیانت چیز دیگری نمی بیند
    • زارع زاده US ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      14 0
      اگرچه ظریف گفته که مسئولیتی ندارد و نگران نیست اما نگران نبودنش درواقع امر یک وجه پنهان و نامکشوفی هم دارد و صرفا بخاطر عدم مسئولیتش نیست…. نگران نبودن ظریف درواقع بخاطر اینست که با مهره چینی های بسیار دقیق و حساب شده و ظریفانه اش در وزارت خارجه و سیاست خارجی ! دو گروه را بر مهمترین و حساس‌ترین مناصب عالی مدیریتی وزارتخانه و سفارتخانه های مهم با زیرکی تمام گمارده است که تاکنون نیر همچنان همانها سکاندار اصلی و پنهان هستند و همینک با تمام قوا (((اما چراغ خاموش))) حافظ منافع و ادامه دهنده افکار و عقاید و سلایق ظریفیسم هستند
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      12 0
      منافق ها اول میگویند امضاءجان کری تضمین است ، بعدمیگویند اشتباه شد ،وقتیم که ملت را بدبخت کردند میگویند ما برجام را درست نخواندیم
    • بختیاری IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      5 0
      منکه فکرمیکنم موردی مشابه باجگیری ... در مورد بعضی ها در جریان هست.وگرنه چطور ممکنه اینهمه خیانت؟؟؟چون قطعا یک انسان شریف و باغیرت و وطن دوست و مدعی شیعه بودن چنین کارهای نمیکنه!
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      7 1
      ننگ بر ظریف ...
    • حاجی از قم IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 7
      همین که ظریف اینها رو اینقدر عصبانی کرده نشون میده که حرف درستی میزنه ما که دیدیم بعداز سال ۹۶ همه هم غم بعضیا شد تنبیه مردم
    • سعید MD ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      عزیزان طالب حقیقت ایات 169 تا 173 مخصوصا ایه 173 را با دقت مطالعه کنند
    • سعید MD ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      169 تا 173 سوره ال عمران
    • محمد CH ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      ش ریف رااشتباهی وزیر امورخارجه ایران شد اوشایستگی اینرا داشت که به یکی ازاندیشکده های امریکا برود پروژه ای سفارشی راتحقیق کند
  • DE ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    7 36
    جمله اخر چه بی ادبانه است .
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      18 2
      جمله آخر معنیش نفوذی در حد وزرات و ریاست جمهوریه ولی به لطف خدا رهبری عالی نفوذ در این حد رو هم خنثی میکنه(البته خسارات زیاد) ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران در این حد عالی ولی مهمه به کی رای میدیم
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      5 23
      امثال محمدی به ظریف حمله میکنند تا خودشونو معروف کنند. کی واسه اینها اعتبار قایله
    • DE ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      17 2
      بفرمایی کجای این حرف آخر بی ادبی است: «یک جمله هم اجازه بدهید درباره شهید فخری زاده بگویم. درباره ایشان البته دوستان و نزدیکانشان باید سکوت را بشکنند و کمی با مردم سخن بگویند. تا جایی که من می توانم بگویم آن شهید عزیز تمام عمر از دست کسانی مانند ظریف و روحانی در رنج بود و این اواخر مانند حاج قاسم، آرزوی رفتن و خلاص شدن می کرد. یکبار در حضور دوستی دیگر از خود ایشان شنیدم که می گفت امثال این جماعت کسانی هستند که از فشار و تجاوز دشمن لذت می برند و اگر فشار کم شود، دادشان به هوا بلند می شود! تعبیر دقیقش البته چیزی بود که اینجا نمی توانم نقل کنم. رحمت الله علیه.»
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    32 5
    به حقانیت این سخنان ایمان دارم...ولی وقتی امثال تتلو15میلیون فالوورداره بایدترسیدبه حال عده کثیری که تا این سخنان رامی شنوندیامی بینندمی گویندتندروکاسب تحریم مردم زیرفشارن و....حق وحقیقت دفاعش تاحالا این قدروتااین اندازه هزینه نداشته!انقلاب رسانه ای تادیرنشده بایدانجام شود؛اگرصداوسیمابه مداربیایدامثال مهاجری وعبدی وزیباکلام وتاجزاده که تفکرشون ازخودشون مهم تره رسواوانقلاب به شکل صحیح واصولی طنین اندازمی شه؛باوجودزخم هایی که ازفسادورانت وبی کفایتی وبی تدبیری روزانه می بینم امیدبه آینده روشن دارم؛آینده ای که می توان ازالان پایه گذاری کرد؛همت اگرسلسله جنبان شود مورتواندکه سلیمان شود
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      12 0
      مگه فکر کرده هرکسی دنبال کننده اون موجود ناشریف هست طرفدارشه؟ خیلی ها برای رصد مهره های دشمن امثال تتلو را دنبال میکنند
  • عباس جهاندیده IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    42 4
    غربگرایی دردی که بی درمان است حتی سرطان هم درمان دارد حق مطلب را فرمودید کاش بیشتر روشنگری بشه
    • حاجی از قم IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 8
      غربگرایی با همه بدیهاش شرف داره به کمونیست گرایی
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    26 4
    ای خاک عالم بر سر انسانهای ترسو وسیاستمداری که اینگونه از آمریکا میترسند،ملت ایران بادستان خالی با رهبری شجاع پوزه آمریکا را به خاک مالید جلو چشمان ظریف، آیا سزاوار است امروز با این همه توان و قدرت در حالیکه آمریکا به مراتب ضعیف شده دوباره یوغ بندگی استکبار را بر گردن خود نهد؟اینها از چه می ترسند؟خجالت هم نمی کشند!چرا شهدای سرو قامت را زیر سوال میبرند؟زندگی با این ترسوها چه سخت است!
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    31 2
    امام خمینی (ره) ، درباره ی این تفاله های آمریکایی و سر مایه های صهیونیستی ، بارها و بارها ، هشدار می دادند . در حال حاضر، رسانه ها و افراد انقلابی ، باید در فضاهای رسانه ای و مجازی ، جهاد کنند و روشنگری تا امثال ظریف و روحانی و ربیعی و... نتوانند جای واقعیت و دروغ را عوض کنند.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 33
    چرا تعريف و تمجيدهاى رهبرى از ظريف را فراموش كردى !
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      8 0
      آن عزیزتر از جانمان(حضرت اقا) مثل پدری هستند که حق پدری را به نحو احسن در حق ظریف بجا آورده اند- ایا ظزیف هم در تراز محبت پدرانه آن عزیز ظاهر شده اند ظریف با آن مقاوله ی بدخیم برجام خون به دل ملت کرد نفرین دل شکسته کرور کرور ایرانی ظریف را به خاک سیاه خواهد نشاند - آن قدر جهانیان را به شعور ملت خنداند وقتی برای پر کردن یک چاله در درون ایران تعهد به بتون ریزی داد و بند بند آن برجام کذائی را بار ملت ایران کرده و..
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    12 0
    مصاحبه ارزشی نداردوقتی درتوافق مابتن ریزی کردیم امال رااصلا نگرفته پللمپ راکتورها ودوربین پادمانی انرژی اتمی هم نصب کرده اونورم تحریمهاروبیشترکرده
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    23 3
    حکومت باید پاسخگو باشد که چرا افراد خائن و ضد سیاست کلان هستند را اجازه می‌دهد در دستگاه حضور داشته باشند و کشور را نابود کنند
    • محمدایوب IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      7 0
      23/23 حکومت باید پاسخگو باشد وقتی رهبری عزیز معیارهای یک رییس جمهور را میفرمایند اما متاسفانه مردم توجه نمی‌کنند برای کمی ولنگاری به کلاهبرداردروغگو که چشم تو چشم درمناظره ها دروغ میگوید وبه کاندید مقابل می گوید رییسی رییس جمهور شود پیاده روهارا دیوار میکشد ودزدان افساد طلب میگویند دلار میشود 5هزارتومان وو مردم نمیروند تحقیق کنند زندگی روحانی راببینند وببینند شاگرد چه کسی است شاگرد مروج تجمل گرایی عقبه اورا بررسی نمی‌کنند وقتی تعدادی هنرپیشه معلوم الحال دور او جمع میشوند به او رأی میدهند واوهم افرادی مانند خود به کار می‌گیرد وزیر هزار میلیاردی که دخترش دزد وبرادر معاون اول دزد وعروس وداماد وزیر دزد ودولت دزدان تشکیل میدهد حالا حکومت جواب بدهد پس آزادی چه میشود مردم آزادند انتخاب میکنند وپای انتخابشان باید بایستند پس باید چشمشان راباز کنند به چه کسی رأی میدهند
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 0
      مسئله اول مجوز دادن به افرادی هست که خرده شیشه دارند تا منتخب شوند برای انتخابات!
    • محمودرضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      من با نظر این دوستمون(۲۳:۲۳) کاملا موافقم مردم عادی که از تمام جزئیات با خبر نیستن و دستگاه های نظارتی اینجا وظیفه اشون تعریف میشه که نظارت کنن که آدم نا اهل مسئولیت حساسی رو اشغال نکنه تا بعدش به التماس بیوفتن مردم تو رو خدا درست انتخاب کنید ولی ما مسئولیت و وظیفه ای که بابتش حقوق میگیریم رو چون صلاح نمیدونیم انجام نمیدیم ،البته مردم هم باید کمی آینده نگرانه تر و عمیق تر در انتخابات شرکت کنند
  • امین IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    17 2
    بسیار بسیار عالی. منافقان همیشه بوده اند و همیشه خواهند بود. این ما هستیم که باید آنها را بشناسیم و به جامعه بشناسانیم تا جام زهرها را یکی پس از دیگری در حلق امام و امت نریزند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    5 36
    روزنامه چرند نویس آقای ظریف بهترین مرد دیپلماسی است با سواد و متبحر است
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      14 0
      مانند سوادی که فرق لغو یا تعلیق نداند؟ یا می دانسته و به خاطر دشمن که خواهان بتن ریزی بود هیچ چیزی نگفت؟ یک خوبی که غرب دارد اینکه بعدا خودشان را رسوا می کنند مانند همین متن برجام که گروه بین الملل بحران که صهیونیسم هم هستند نوشتند و دادن دست این اقا یعنی خودشان هم ننوشتند و چیز دیکته شده را قبول کردن حال بماند که اصل این مذاکرات و توافقات خیانتی هست چون غیر قانونی هست شرم آور هست
  • FR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    8 2
    خب اگر مرض افرادی مثل ظریف را که تشخیص داده اید چرا درمانش نمی کنید؟
    • FR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      6 0
      خوب من هنوز مانده ام كه دولت جديد به چه بهانه اي لابد از نوع "مصلحت" اين ادم خوارهاي اصلاح طلب كه خيانتشان به طور تشريعى و صلبى اثبات شده هنوز محاكمه نكرده است !؟
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    19 4
    نظام چگونه می تواند پاسخگوی اجرای توافقات ننگین و خیانتی باشد که نسل آینده نفرین ما می گویند که به چه حقی به خاطر دشمن بتن ریختید؟
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      7 5
      24 میلیون رای اقای بنفش را در نظر بگیر !؟بعد حرف بزن .
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      4 0
      تقصیر دولت بود و قبلا تذکرات لازم رو دریافت کرده بود ولی گوش نداد. مجلس قبل نیز ۲۰ دقیقه ای با عجله تصویب کرد
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    30 2
    ای مرده شور اول تا آخر فرقه ضاله بنفش رو ببرن
    • حاجی از قم IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      3 17
      مرده شور خودتو ببرن
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      11 0
      04:54 مرده شور خودتو ببرن کافر از آشغالدونیهای تیرانا!
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    28 2
    امثال روحانی وظریف میخواستند فاتحه جمهوری اسلامی رابخوانند اما موفق به این کارنشدند ً
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      مسؤلین می خواهند جمهوری اسلامی را از بین ببرند مردم نمی گذارند - این فرمایش مصداقش در رو..... و ظ.... و مرحوم رف... و.. است
  • محمدایوب IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    24 1
    برادر مشکل ظریف نیست وقتی شهر بدون قانون وکلانتر باشد قورباغه هفت تیر کش میشه وقتی هر آدم کوچکی آویزان یکی کوچکتر از خودش شد دوتایی آمدند قاطی بزرگان وهراراجیفی گفت وهر خیانتی کرد و کسی نباشد به پاسخگویی وادارش کند مانند ظریف که یک تیر از ده متری او رد نشده واگر ترقه درکنند خودش را خراب میکند وحتی مردان که سربازی میروند ودرزمان سربازی او جنگ بود ومردان در دفاع از دین ومیهن در جبهه بودند ظریف سربازیش را در آمریکا گذراند وحالا در مورد مردان مردی که در جوانی فرمانده لشگر وزیر توپها وبمبارانها شمیایی بودند ونام آنها لرزه بر اندام دشمن بعثی می انداخت سخن بگوید وزر مفت بزند چرا کسی نیست امثال این سرباز آمریکایی را بیاورند جلوی دوربین رسانه ملی به پاسخگویی وادار کند محاکمه پیش کش
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    16 3
    زنده باشی عالی بود
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    15 3
    عصبانیت ظریف به خاطر اینه که مطمئنه هرگز شورای نگهبان او را تایید صلاحیت نخواهد کرد. نه ظریف و نه امثال ظریف و نه احمدی نژاد
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 1
    عصبانیت ظریف به خاطر اینه که مطمئنه هرگز شورای نگهبان او را تایید صلاحیت نخواهد کرد. نه ظریف و نه امثال ظریف و نه احمدی نژاد
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    16 2
    امثال ظریف السلطنه مصدقی کارش پررویی و طلبکاری هست و هر از چندی حرفی میزنند تا از یاد نروند بماند که امثال او هیچ موقع درد مردم و هیچ چیز دیگر کشورمان را نداشته اند
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      7 0
      مصدق اگر مصدق شد به خاطر امتیاز ندادن و سیاست موازنه منفی و نرفتن زیر بار برجام نفتی بود. به قیمت فروش نرفتن حتی یک قطره نفت. دقیقا نقطه مقابل ظریف بود.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 1
    واقعا درست گفته.
  • ایرانی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    20 1
    تاریخ در مورد خیانت برجام قضاوت خواهد کرد و آیندگان قطعاً جز لعنت به بانیان آن نخواهند فرستاد
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    20 0
    خدایا به حق محمد وآل محمد فریدون و دارو دسته اش را روسیاه دوعالم گردان آمین یارب العالمین
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    27 1
    از ذلیل ترین وزیر خارجه ایران معاصر انتظاری بیشتر از این نباید داشت
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    23 2
    ننگ بر ظریف
  • . IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    21 2
    ننگ بر ظریف
  • SE ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    13 1
    برجام حاصل دولت برگرفته از خائنین بود
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 13
    چرا اینقدر ظریف ستیزی
  • ایرانی IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 11
    فعلا که تا اینجای کار قانون راهبردی لغو تحریم فقط به تحریم ها اضافه کرده پروفسور
  • احمد IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 0
    جناب ظریف وقتی مردم را رها کردی اینم نتیجه
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 0
    چطور امثال ظریف نمی فهمند که مذاکره همین است. چطور امثال ظریف محاکمه نشدند بخاطر امضای سندی که به قول خودشان آن را نخوانده اند و زحمات دانشمندان و پول بیت المال را به نابودی کشاند. رسانه ها و صدا و سیما باید با امثال ظریف طوری برخورد کنند که به تاریخ بروند. فراموش نکنید اینها علیه اقای کردان که می گفتند مدرک وی تقلبی است چه ماشین تبلیغاتی را به ناحق به کار انداختند تا وی را دق مرگ کردند. اما خودشان در حاشیه امن خیانت می کنند و اعتراف هم می کنند اما کسی به آن نمی پردازد. در زمان روحانی بودجه‌شان قطع می شد حالا هم که انگار نه انگار چنین خیانت‌هایی در کشور شده است.
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 13
    خدماتى كه ظريف به نظام و مهم تر از نظام به مردم رنج ديده كرده تو يك هزارم شو از كسى سراغ دارى ؟!
  • سید IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 0
    تکلیف ظریف و امثالهم مشخصه. اما این ضعف نظامه که نمیتونه اینارو پاسخگو کنه در برابر بی کفایتیها و خیانتهاشون. به قرآن تو مترو تو تاکسی وکف خیابون وقتی میبینم که به خاطر وادادگی این یارو و هم کیشانشون حضرت آقا و انقلاب فحش میخورن دلم آتیش میگیره. تا کی باید تاوان بدیم؟
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    ظریف نماد کاملی است از کسانی که برای مردم ایران از ارتش امریکا هم خطرناک ترند. علت هم این است که آنها با ترس و تسلیم، نهایتا حاضرند توافقی را به دشمن هدیه کنند که دشمن خود معترف است حتی با جنگ قادر به کسب آن نبود. حرف وندی شرمن را که گفت برجام نه حاصل تحریم ها، بلکه حاصل دولت روحانی بود، هیچ وقت فراموش نکنید.
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    14 0
    هی ظریف موقعی که جوانان کشور در دفاع از مرزهای میهن اسلامی شهید می شدند تو کجا بودی نوچه کسینجر .
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 16
    جناب محمدی به نظر می رسد در اداره کشور بدجور درمانده شده اید و پاسخی برای مردم ندارید.
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      12 1
      چون دوستان شما این بلا را سر مملکت آورده اند
  • حسین IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 11
    احمدی نژاد میگفت بگم بگم؟ اینا میگن گفته بودم گفته بودم .اگر امثال ظریف و روحانی طرفداری دارن بیشتر به خاطر عملکرد تک قطبی جناح راست مذهبیه در مواجهه با جامعه خاکستری 90 درصدی
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 10
    حاج قاسم فامیلش را تغییر داده یا محمد باقر؟ این دو برادر نام خانوادگی متفاوتی دارند. نکنه خدای نکرده منظور شما برادری و اخوت دینی باشه؟
  • FR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    مسببان خيانت برجام يعني در خط اول ظريف و حسن روحانى بايد محاكمه انقلابي شوند !
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 10
    دعوای خودشونه . به ما چه . ما مردم معمولی هستیم نه سیاست مدار یا سیاست گذار .
    • محمدایوب IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      10 0
      9/41 کسی باتو کاری نداشت خودت اومدی داخل آدمها بر بخواب تا امثال شما هستید روحانی وظریف هم سواری میگیرند
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 1
    کارهای ظریف ننگ ایرانه
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 0
    گروهی که تلاش می‌کنند کشور را تضعیف کنند تا قرارداد یک طرفه را امضا کند، کارشان را چیزی جز کمک ب دشمن نمی‌توان پنداشت. البته هر جریانی لایه های دیگری هم دارد، اما فرق است بین شانتاژ و صداقت با مردم.
  • امید IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 1
    خون فخری زاده در دنیا واخرت ظریف را رسوا خواهد کرد
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 0
    مهدی محمدی یک انسان باسواد متدین است
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 0
    بذار تکمیل کنم حرف ایشون رو : حالا حالاها مانده تا صدها سال دیگر در تحلیل کتابها بنویسند که آقای ظ از مدل پیششرفته ترین و مدرن ترین نوع .... در جهان گلوبالیست های صهیونیست جهانخوار بود که برای غارت ملتهای بیچاره ساخته و پرداخته شد. لعن و نفرین به صهیونیستهای جهانخوار.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 0
    مازوخیست ها از فشار و آزار بیشتر متجاوز، لذت بیشتری میبرند
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 0
    ظریف خا...و مزدوره ، بنابر این در راستای وظایفش عمل میکنه
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      5 0
      کاملا درسته
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 0
    اگر رزمنده ای اسلحه اش را دقیق وارسی نکند ،، هنگام جنگ خودش و همرزمانش را نابود می کند ، اگرهم زنده بماند بدلیل کوتاهی در انجام وظیفه اعدام میشود ، ظریف برجام را نخواند و امضاءکرد و تبعاتش گریبان ملت را گرفت او باید محاکمه و مجازات شود
  • AU ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 0
    این نوع رفتار و عملکرد مگر بجز خیانتکاران در کسی دیگر هم پیدا میشه؟!! تا کی اجازه میدهید این جماعت که خیانتشون به کشور و ملت از کفر ابلیس مشهورتره آزادانه بگردند و به ریش ملت بخندند؟ این چه قانونی ست؟
  • FR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 0
    ممنون اقای محمدی دلمان را خنک کردید دثیثا این ظریف ادم ضعیف و پرخاشگری ست
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 0
    چرا اسناد و مدارک را منتشر نمی کنید تا مردم به خباثت این قماش پی ببرند
  • محمدایوب IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    آقای مهدی محمدی می گویید به علت اینکه مشاور رییس مجلس هستید نمی توانید جواب این سرباز آمریکایی را بدهید اما می توانید به رییس مجلس مشاوره بدهید که قانونی وضع کنند که روحانی ووزرایش خصوصا ظریف به لحاظ برجام زنگنه به لحاظ کرسنت وتوتال وترک فعل ساخت پالایشگاه آخوندی ترک فعل ساخت مسکن که موجب گرانی 700درصدی مسکن شد ابتکار وکلانتری همکاری با جاسوسان ودفاع از آنان جهانگیری به باد دادن ارزهای ذخیره وطلاها وروحانی برای برجام وتشکیل دولت دزدها ووو در مقابل دوربین رسانه ملی در مقابل متخصصین امر پاسخگو باشند
  • ترلان IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 3
    چه پول هنگفتی صرف این کامنت گذارها شده
    • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      2 0
      همه در کیش و مرام تو نیستند که مثل خودو همپاله هایت می پنداری گفته تو مصداق این ضربالمثل ایرانیان شیرین سخن است:(کافر همه را به کیش خود می پندارد هستی)- این کامنتها ازعمق جان ملتی آزاد و مقاوم به فریب شیاطین برمی خیزد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس