منابع خبری: نخست وزیر انگلیس استعفا می‌دهد

به دنبال موج استعفاها در کابینه بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس، شبکه اسکای نیوز از آماده شدن بیانیه استعفای جانسون خبر داد.

به گزارش مشرق، یک رسانه انگلیسی از آماده شدن بیانیه استعفای بوریس جانسون از نخست‌وزیری در حال آماده شدن است.

در حالی که بحران کابینه انگلیس با افزایش رو به گسترش شمار استعفای وزرای و نمایندگان کابینه بوریس جانسون همچنان ادامه دارد، رسانه‌های انگلیسی ظهر پنجشنبه (به وقت تهران) از استعفای قریب الوقوع جانسون از نخست‌وزیری خبر دادند.

ابتدا شبکه اسکای نیوزر در خبری یک خطی و فوری گزارش داد، بیانیه استعفای بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در حال آماده شدن است.

بعد از انتشار این خبر، شبکه «آی‌تی‌وی» انگلیس خبر داد که بوریس جانسون از سمت خود در مقام نخست‌وزیر استعفا داده و قرار است امروز با ترتیب دادن یک نشست خبری رسما استعفای خود را اعلام کند.

همچنین از رسانه‌های انگلیس خبر رسیده که بوریس جانسون با «گراهام برادی» رئیس کمیته ویژه ۱۹۲۲ حرف زده و موافقت خود را برای استعفا از نخست‌وزیری اعلام کرده است.

پیشتر در خبرها آمده بود که از ۱۵۰ عضو حزب محافظه‌کار که در جلسه کمیته این حزب موسوم به «کمیته ۱۹۲۲» شرکت کردند، فقط یک نفر در حمایت از جانسون به‌عنوان رهبر این حزب و نخست‌وزیر انگلیس صحبت کرد.

گمانه‌زنی‌ها درباره استعفای بوریس جانسون از مقامش در شرایطی انجام شده که موج استعفاها در دولت او انجام شده است.

این موج استعفاها پس از آن صورت گرفت که نخست‌وزیر انگلیس اقرار کرد توضیحات «کریستوفر پینچر» درباره اتهام جنسی علیه وی را شنیده و برایش متقاعد کننده بوده است. این در حالی است که جانسون پیش‌تر گفته بود هنگامی که مقام پینچر را به معاون ناظم پالمان ارتقا داده بود از اتهامات علیه وی هیچ اطلاعی نداشته است.

پینچر بعد از افشاگری‌ها درباره تجاوز جنسی به دو نفر از سمتش کنار رفت. او در نامه‌ای به جانسون به او گفت که در شب میهمانی بیش از حد مشروب خورده بوده و «خودش و دیگران را» شرمسار کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس