تدوین شیوه‌نامه درست، راه‌های دور زدن قراردادها را می‌بندد

مدیرعامل اسبق باشگاه سپاهان گفت: مدیر عاملان به‌دنبال برطرف کردن نیاز تیم‌ خودشان بوده و روش این کار برای آنها تفاوتی ندارد؛ فدراسیون فوتبال باید ورود کند و راه‌های دور زدن ارقام قراردادها را ببندد.

به گزارش مشرق، محسن طاهری در گفت‌وگویی درباره قراردادهای نجومی اخیر بازیکنان در تیم‌های بزرگ اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور هر بازیکن مدیر برنامه و اعداد خاص خودش را برای قرارداد دارد.

مدیرعامل اسبق تیم فوتبال سپاهان درخصوص هزینه‌های کلان در تیم‌های بزرگ بابت خرید بازیکنان بیان کرد: از نگاه ناظر بیرونی، این میزان هزینه، تخریب فوتبال است اما یک مربی که در فشار باشگاه و هواداران قرار دارد، تنها به فکر رفع نیازهای تیم است و مدیران عامل‌ نیز با او همراه می‌شوند.

وی در خصوص نقش فدراسیون در ساخت و اصلاح ساختار قراردادها توضیح داد: هرکاری روش خاص خودش را دارد ولی در کشور ما قاعده درستی برای این موضوع شکل نگرفته و مسئولین به هر راهی دست می‌زنند. باید فدراسیون به عنوان یک نهاد رسمی به جد به این مسئله ورود و با برگزاری جلسات مهم، شیوه‌نامه درستی را طراحی کند تا نتوان با راه‌های متفاوت آن را دور زد. چند سال قبل سقفی را مشخص کردند اما باشگاه‌ها به روش‌های دیگری اعداد قرارداد را جبران می‌کردند و باز هم همین شرایط پیش آمد.

طاهری نقش آکادمی‌ها را در این مسئله مورد بررسی قرار داد و گفت: طبیعتا وقتی بخواهید بازیکنی را بسازید، چندسال طول می‌کشد و تیم‌های بزرگ این زمان را ندارند؛ پس باید به صورت موازی آکادمی را در کنار قرارداد با بازیکنان سطح بالا پیش ببرند. من به جز سپاهان از تیم‌های دیگر خبر ندارم و می‌دانم که به خوبی در بحث تیم‌های پایه تلاش می‌کند. امیدوارم روزی برسد که تمام باشگاه‌های ما در بحث آکادمی‌ هدفمندتر و قوی‌تر پیش بروند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس