مدودف: اتحادیه اروپا پیش از پیوستن اوکراین به آن فرو می پاشد

معاون شورای امنیت ملی روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور هشدار داد، در صورت محکوم کردن مسکو در دادگاه لاهه، احتمال جنگ اتمی وجود دارد.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق، نخست‌وزیر اسبق و معاون فعلی شورای امنیت ملی روسیه به غرب درباره محاکمه این کشور در دادگاه لاهه به اتهام جنایات جنگی هشدار داد.

طبق گزارشی که صفحه ویژه و لحظه به لحظه تحولات اوکراین در روزنامه تلگراف منتشر کرد، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه هشدار داده که هر گونه محکوم کردن مسکو در دادگاه لاهه ممکن است به جنگ اتمی منجر شود.

رئیس‌جمهور سابق و نخست‌وزیر پیشین روسیه روز چهارشنبه (دیروز) در صفحه تلگرام شخصی خود نوشت: «ایده مجازات کردن کشوری که بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی را دارد، به نوبه خودش عجیب و غریب است و به طور بالقوه تهدیدی برای موجودیت بشریت ایجاد می‌کند».

وی که از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور روسیه بود، همچنین اعلام کرد آمریکا خواهان کشاندن روسیه به دادگاه‌های بین‌المللی است در حالی که این کشور هرگز به دلیل جنگ‌هایش تنبیه و مجازات نشده است.

به گفته این مقام ارشد روسیه، جنگ‌های مختلف ایالات متحده آمریکا در اقصی نقاط جهان به مرگ ۲۰ میلیون نفر انجامیده است.

هشدار تند معاون شورای امنیت ملی روسیه درباره محاکمه و تنبیه کردن این کشور در قبال جنگ اوکراین در شرایطی مطرح شده که تنش‌های مسکو با غرب و متحدانش همچنان ادامه دارد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    20 18
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      10 17
      حیا کن به ملت اکراین گاو میگی .....................چرا انقدر نفهم من حالم بهم می خوره از مسخره و از شکم حرف زدن ......بعضی ها اقدر غذا خوردن که چقدر نفهم و ملیون اکراینی مثال گاو بزنند تو چطور می خوای خلیف ه خدا بشی
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    10 24
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • کرامت الله سلیمی FR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    8 19
    نمی دانم دیگر چه جیزی باید رخ دهد تا رسانه ها متوجه شوند که سلاح هسته ای یک سلاح دروغین و خیالیست که فقط در داستانهای تخیلی وجود دارد. 5 ماه از جنگ اوکراین می گذرد و روسیه هیچ دست اوردی نداشته و در حد یک کشور افریقایی ظاهر شده و در گیر جنگ فرسایشی شده و دیگر وجهه یک ابرقدرت را ندارد. مگر روسیه نمی گفت که ۱۲ ساعته اوکراین را اشغال می کند. اگر سلاح هسته ای واقعا وجود داشت روسیه یک عدد از ان را به کار می برد تا ترس و وحشت از روسیه را به جهانیان القا کند. به نطر می رسد روسیه به بن بست رسیده و چه بسا ولادیمیر پوتین دست به خودکشی بزند. شکست یا حتی اتش بس در این جنگ برای پوتین حکم پایان حیاتش را دارد.
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 1
      شما بخواب ؟حرف؟ نزنید بهتره غرب زده بدبخت آخرش در دیار غربت تنهایی خواهید مرد
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    25 20
    روسیه هر روز از جنگ اتمی حرف می زنه واقعا بی مسئولیتی از سر و روی این روس‌ها می باره
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      17 15
      رفیق های کشور ما رو ببین همه داغان و از اونا داغونتر آدمهایی هستند که از روسیه متجاوز حمایت می‌کنند
  • ناصر IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    17 7
    کثافت های کودک کش بی دین هیچ غلطی نمی توانیدبکنیدکمی صبرکنیدببنیدچطورپوزه تون به خاک مالیده خواهدشدمرگ برامریکا مرگ برروسیه
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      9 8
      گاوچرونهای حرومزادهٔ تروریست، هیچ غلطی نمیتونین بکنین، بزودی خودتون و طرفداراتونو در دادگاه بین‌المللی محکوم کرده و به دار مجازات خواهیم آویخت!!!!!
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    21 11
    هر وقت امریکا برای جنایاتش در عراق و لیبی و ویتنام به دادگاه لاهه رفت روسها هم باید برن . امریکا فقط زبان زور رو می فهمه .
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      11 10
      چون با مجوز شورای امنیت بوده کسی نمیتونه شکایت کنه و به هیچکس پاسخگو نیست اما روسیه بعد کلسی دروغ به جامعه جهانی در مورد عدم حمله یهو عین گاو کله رو انداخت پایین حمله کرد
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      19 13
      امریکا غلط کرد با تو!! آمریکا بدون مجوز شورای امنیت به عراق حمله کرده و باید پاسخگوی آدم‌کشی ها و جنایاتش باشه!!!!
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      13 5
      نه حمله به صربستان و نه حمله به لیبی و نه افغانستان و نه سومالی و نه ویتنام و... هیچ کدام مجوز همان سازمان ملل نمایشی و عروسکی را نداشت.
  • علی خان IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    16 16
    شبا خیارشور زیاد نخور جناب مدادوف ،، فشارت میره بالا
  • نیما IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    11 8
    کرامت الله سلیمی پس درباره هیروشیما نازاکاکی که با بمب اتم ویران شدند چه میگی ؟
  • ارتشی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    12 5
    مدودف یک غربگرای بدبخت بود که موجب انزوای روسیه و دلخوری متحدان سنتی ان کشور شد همین مردم احمق سالها موجب سردی روابط با ایران در جریان اس 300 شد این احمق به چندین قطعنامه ضد ایرانی سازمان ملل رای موافق داد این ابله باید بدونه غرب هم نیروی اتمی داره و در صورت استفاده روسیه انها هم استفاده میکنند و روسیه را محو میکنند
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      12 1
      دیگه مقصر روسیه نیست مدودفه؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      13 4
      مدودوف بدبخت و احمق نوکر پوتینه و هر چی اون دیکته کنه انجام میده
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    7 3
    اوکراین خیلی ساده لوحی کرد
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 0
    محاکمه خواهند شد.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 1
    اکه روسیه محاکمه بشه کلا وجود شورای امنیت میره زیر سوال! و این باعث تغییر توازن قدرت خواهد شد و این تلاش جهت توازن قدرت باعث باز تعریف روسیه از امنیت خود خواهد شد در این صورت بدون هیچ تردیدی روسیه به اروپا حمله هسته ای خواهد کرد چون اساسا ناتو یک تهدید برای روسیه و کشورهای مستقل از ایدئولوژی غربی میگردد و جناب مدودوف دقیقا میخواهد این موضوع را تبیین کند که اگر روسیه تاکنون به کشورهای ناتو حمله نکرده بخاطر همین تعریف توازن قدرت هست. با حمله روسیه به کشورهای ناتو تقریبا نیمی از این کشورها از این سازمان خارج و یک سازمان مستقل تشکیل خواهند داد و البته سازمانی دفاعی و نه مانند ناتو ایدئولوژیک چون لیبرالیسم یک ایدئولوژی هست و ناتو برعکس بریکس که غیر ایدئولوژیک هست یک سازمان صد در صد ایدئولوژیک هست برای همین اظهارات جنبه دفاعی داشتن این سازمان یک داستان سرایی بیش نیست.
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    انشالله شاهد این باشیم تا به زودی روسیه نابود شه چون رژیمی که مردمش رو اینجوری تارومار میکنه و دنیا رو با بمب اتمی تهدید میکنه سزاش نابودیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس