کد خبر 1396022
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنس اول نوشت:

شاید کمتر کسی پیدا شود که با وجود حدی قانونی برای پوشش مخالف باشد. در سکولارترین کشورها هم پوشش اجتماعی تابع قوانینی است.

تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته نیز حاکی از تمایل عموم مردم به وجود قانون حجاب در جامعه است.

با این وجود افزایش مخالفت‌ها با شیوه برخورد با بدحجابی، چند سالی‌ست که در پیمایش‌ها خودنمایی میکند.

برای تبیین موضوع، بخشی از نظرات دکترحسین سوزنچی که در برنامه زاویه طرح شد را از نظر میگذرانیم.

به عقیده ایشان، قانون حجاب باید نوعی حقوق مدنی تعریف شده و برخورد با آن نیز با محوریت اقدامات فرهنگی صورت گیرد؛ در حالی که در سال‌های گذشته بیشتر تحت حقوق جزایی (کیفری) مدنظر قرار گرفته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    13 38
    یادمان باشد اگر کسی لباس با طرحی خاص به تن کرد، اگر کسی ریش دارد و اگر کسی کروات می زند به ما ربطی ندارد. اگر کسی اضافه وزن دارد یا زیاد لاغر است به ما ربطی ندارد. اگر کسی به موسیقی سبکی خاص گوش می دهد و اگر کسی ازدواج نکرده یا فرزندی ندارد به ما ربطی ندارد. اگر کسی آرایش زیاد می کند و اگر کسی به شیوه خودش زندگی می کند و به کسی صدمه نمی زند به ما ربطی ندارد. حریم و زندگی خصوصی دیگران به هیچ کس ربطی ندارد. پس مسئله نوع پوشش افراد که سالهاست به نام دین و به اجبار قانون در حال تبلیغ است یک مسئله شخصی و به حریم خصوصی جامعه مربوط می شود. نباید مردم را مجبور به انجام کاری کرد. پیامد منفی آن طی سال های آینده گریبانگیر مسئولین کشور خواهد شد.
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      15 5
      یادمان باشد اگر دشمنان جامعه را فاسد کردند به ما ربطی ندارد. اگر غارتگران یقه سفید بیت‌المال را به یغما بردند به ما ربطی ندارد. اگر افسادطلبان مثل مور و ملخ به بنیانهای دین و اخلاق و فرهنگ حمله بردند به ما ربطی ندارد. اگر جلوی چشم ما هر خیانت و جنایتی رخ داد به ما ربطی ندارد، ... به ما ربطی ندارد، ... به ما ربطی ندارد، ... به ما ربطی ندارد
    • کیوان پورایوب IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      15 0
      داشتن حجاب و نداشتن حجاب در کوچه و بازا رو خیابان وپارک ومراکز خرید و....جاهای عمومی ....دیگر شخصی نیست.... بله .اگر شخصی در منزل خودش بی حجاب باشد و کسی بخواهد دخالت کند...میشود دخالت در مسئله شخصی.... فقط منزل شخصی جزئ حریم خصوصی است...خیابان و جاهای عمومی برای همه است و هیچکس نمی تواند جاهای عمومی را حریم خصوصی خودش بداند...
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 13
    به نظر من کسانی که با گشت ارشاد مخالفت میکنن همه با اصل حجاب مشکلی ندارند ولی با نحوه برخورد گشت مشکل دارن. از نظر عموم مردم بد حجابی قبیه هست ولی برخورد با اون نباید مثل برخود با دزد و قاتل باشه. پیشنهاد من وضع قوانین و جریمه های مدنی تر مثل جریمه مالی، ابطال مدت دار خدمات بانکی و شهر و تحصیلی و... هست. خلاصه بگیر وببند و ون ارشاد صورت خوشی برای فرهنگ سازی حجاب نداره
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    17 31
    اجبار حجاب نقض حقوق بشر و آزادی بیان است.در آمریکا فرد میتواند چادری باشد و می‌تواند با تیم تنه بیاد بیرون و در هر دو حالت کسی حق توهین بهش را ندارد .
    • کرمی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 4
      باسمه تعالی هر کشوری مقتضیات خود را دارد. مثلا در فرانسه شما با حجاب نمی توانید به دانشگاه بروید. در آمریکا در دانشگاه لباس خاص می پوشید و هر لباسی را حق ندارید بپوشید. در آمریکا نیز اگر خوانده باشید قانون سقط جنین لغو شد. آیا اینها نقض حقوق بشر است؟
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      11 7
      در آمریکا حمل اسلحه هم آزاد است. هر کس بخواهد می تواند با خود اسلحه داشته باشد و کسی هم حق توهین به او را ندارد. اما البته نتیجه اش همین وضع است. نتیجه بی حجابی هم نابودی خانواده و بحران طلاق و اطفال نامشروع و قتل های ناموسی و عشقی است. البته آمریکاییها غیرت را کنار گذاشته اند و با این چیزها کنار آمده اند! آزادی همین است دیگر!
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      4 2
      چرا فکر می کنید بی حجابی ظلم نیست؟ ایجاد فشار روانی و جنسی بر جامعه ظلم نیست؟ نابود کردن خانواده ها ظلم نیست؟ اشکهای فرزندان طلاق ظلم نیست؟ هزینه های سنگین پرونده های طلاق و قتلهای ناموسی و عشقی که بیش از هر اختلاس بزرگی است ظلم نیست؟ کشته شدن اطفال معصومی که پدر و مادرهایشان عاشق مرد یا زن نامحرم شدند ظلم نیست؟ فشار جنسی بر آن نوجوان که رفت ستایش کوچک را کشت ظلم نیست؟ بی حجابی بزرگترین ظلم تاریخ بعد از انکار ولایت است. دستور همه ادیان الهی هم برای همین به حجاب بوده و هست.
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 0
      چرت نگو
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 2
      کلا قانون یعنی اجبار و سلب آزادی. چرا مردم را مجبور به بستن کمربند ایمنی، ساخت نمای ساختمان، پرداخت بیمه، زدن ماسک و... بکنیم؟ بگذارید خودشان آزاد باشند!
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      5 30
      کسانی که به این پیام من منفی میدهند مشتی تروریست هستند که حامی نقض حقوق بشر و دموکراسی هستند .
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 6
      بر عکس بی حجابی در ایران ضدیت با دموکراسی است چون سال 57 "مردم" بارای بالا هم به جمهوری اسلامی و هم به کلیات قانون اساسی رای دادند. جمهوری اسلامی برآمده از رای مردم بود و قانونش هم قانون مردمی. پس قانون این هست همه جامعه ملزم به رعایت حدود هستند
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 7
      البته در فرانسه حجاب ممنوع هست! مهد ازادی بیان!
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 0
      اوهم حق نداره در اجتماع با اعمال و رفتارش حقوق دیگران رو ضایع کنه. بی حجابی مثل سیگار کشیدن در مکان عمومی نقض حقوق دیگران هست. اینکه اونجا یه کاری انجام میشه دلیل بر درست بودنش نیست
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 5
      اجبار حجاب در محیط عمومی دقیقا احترام به حقوق جامعه است
    • قاسم IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 5
      نتیجه این آزادی را هم بیان بفرما. وضعیت استحکام خانواده اونجا چطوره؟ چقدر حرامزاده داره؟ و هزاران مشکل اخلاقی لاینحل که خود ملت آمریکا را به ستوه آورده
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      4 3
      ۸:۳۰ لباس فرم خیلی هم چیز خوبی برای یک دانشگاه و یا یک موسسه دولتی و یا خصوصی است.۸:۳۹ اگر خانواده قرار است با بی حجابی نابود بشه همون بهتر نابود بشه .یعنی آنقدر پایه های خانواده رو سست فرض کردی .شاید خودت و یا پدر خودت مشکلی دارند و هیز و هرزه هستند که اینگونه حرف میزنی .۸:۵۹ تویی که از رای مردم در سال ۵۷ حرف میزنی مردم اگر میدونستیذ اوضاع این گونه میشه هیچ وقت بهتون رای نمی دادند اگر راست میگید رفراندوم در حضور نمایندگان سازمان ملل برگزار کنید که رای واقعی مردم را بفهمید .۹:۳۷حرامزادگی اون مغز پوک تو است .مردم آمریکا هیچ مشکلی ندارند و خیلی راحت کنار هم به خوبی زندگی میکنند اگر سیاه نمایی و نسبت دروغ دادن به آمریکا داخل ایران نباشد ‌‌.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 1
      تنها یک خودفروخته غربگدا میتونه بخاطر دفاع از خونخوارترین و فتنه گرترین رژیم دنیا به مردم توهین کنه. جالبه یکی از ملزومات مردم امریکای شیطان زده (که غربگداهای شارلاتان میگن هیچ مشکلی ندارن و راحت کنار هم به خوبی زندگی میکنن!!!) خرید اسلحه است برای دفاع از جان خودشون یا سوءقصد به جان هموطنانشون!!!
    • به ۱۱:۵۹ - IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 1
      همه دزدها می گویند مغازه ای که بشود دزد آن را بزند همه حقش است که دزد آن را بزند! مشخص است که چقدر پست باید کسی باشد که چنین نظری بدهد. آری بی حجابی خانواده ها را در همه دنیا با فروپاشی مواجه کرده است. صد البته برای امثال تو این چیزها اصلا مهم نیست.
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 2
    هیچ حد قانونی نباید برای مسئله حجاب وجود داشته باشد .
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 11
    شک نکنید بزرگترین اولویت هر جامعه ای همان چیزی است که بیش از همه دشمن دارد آن را می کوبد. الان بیش از حتی موشکهای بالستیک، بیش از غنی سازی اورانیوم و حتی بیش از اصل اسم جمهوری اسلامی، دشمن دارد حجاب را می زند. شک نکنید آنها درست فهمیده اند که اگر گناه در جامعه اسلامی علنا آزاد شد، رسما و به طور مبنایی حاکمیت دین نفی شده است. تمام اقتصاد بهانه ای است برای آنکه تمام هم و غم جمهوری اسلامی بشود یک مساله سکولار به اسم اقتصاد. یعنی بشود نرمال مثل بقیه دنیا. یعنی گلوله دودزایی برای فاجعه اخلاقی و سقوط عفت عمومی. البته شکی نیست که از نظر اقتصادی هم بی حجابی با آمار هولناک طلاق و فرزندان طلاق و قتلهای عشقی و ناموسی و هزینه پرونده های آن سالانه بیش صدها اختلاس بزرگ برای کشور خسارت دارد. اما به هر حال هر خسارت مادی قابل جبران است. در حالی که وقتی حیا و عفت و غیرت رفت و بی غیرتی تبدیل به نشانه روشنفکری و مایه افتخار شد، دیگر جبرانی وجود ندارد. شک نکنید کسانی که دایم دم از فرهنگسازی می زنند، هدفی جز رها کردن جامعه ندارند. چون همین ها در تمام قوانین بشری بشدت از تشدید برخورد و بازرسی و نظارت دم می زنند و مثلا نمی گویند برای بد بودن اختلاس و یا رشوه باید فرهنگسازی شود! یا وقتی مردم به زور پلیس کمربند ایمی را می بندند و یا به زور عوارض شهرداری و حق بیمه را می دهند خبری از ادعای فرهنگسازی و حذف اجبار نبست. پس مطلقا جای کوتاه آمدن در این فقره نیست و هر کس در هر مقام و به هر بهانه ای ، عدم برخورد با بی حجابی را تجویز کند، خواسته یا ناخواسته در حال خیانت به اسلام و انقلاب اسلامی است.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 0
    خنثی شدن
  • محمد IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    9 2
    هنجار های جامعه را اعضای جامعه مشخص میکنند
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      4 0
      خب یک سوال چطور نظر همه اعضای جامعه رو بگیریم؟ اگر نظر مدام بر اساس منافع و امیال گروهی تغییر کرد چی؟هر روز نظر سنجی بزاریم؟ اینجاست که به کلیات قانون اساسی رجوع میشه و حدود اجتماعی تعیین میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس