قاضی: قهرمان حال مخاطب سینما را خوب می‌کند/ مدیران دهه شصت قهرمان را یادآور سینمای قبل از انقلاب می‌دانستند

تهیه‌کننده "پیتوک" با اشاره به اینکه فیلم قهرمان‌محور ساخته است می‌گوید قهرمان کسی است که مردم وقتی او را در پرده سینما می‌بینند احساس می‌کنند آنچه که می‌خواستند را تماشا می‌کنند.

به گزارش مشرق، سیدمحمد قاضی از فعالین باسابقه سینمای ایران در حوزه تولید و پخش که به تازگی فیلم "پیتوک" را در سینما دارد، گفت: تا قبل از کرونا در حال تولید سه فیلم بودم که یکی از آنها فیلم "گواهی امضا" است اما با برخورد با کرونا روند تولید فیلم‌های دیگر و اکران این فیلم‌ هم متوقف شد.

او ادامه داد: البته در تمام این مدت فعالیتم به عنوان سینمادار و مدیر مؤسسه پخش متوقف نشد. در حال حاضر هم چند فیلم را برای پخش دارم.

این فیلمبردار سینمای ایران درباره نقش دفاتر پخش در سینمای امروز کشور بیان کرد: دفاتر پخش نقش مهمی دارند اما بدون شک این خود فیلم است که فروش یا عدم فروش فیلم را تضمین می‌کند. برخی از دفاتر پخش به‌واسطه همین فیلم‌ها در حال حاضر اسم و رسم پیدا کرده‌اند اما اینگونه وانمود می‌شود که گویا تمام علت فروش موفق برخی از فیلم‌ها به‌خاطر برند دفاتر پخش است درحالی که این فیلم‌ها هستند که برای مؤسسات پخش اسم و رسم می‌آورند. این موضوع مرتبط با الان هم نیست بلکه از قبل انقلاب تا الان جریان داشته است. البته بازهم می‌گویم که منکر نقش مؤسسات پخش نیستم.

قاضی درباره علت انتخاب فیلم "پیتوک" گفت: این فیلم هم دارای قصه‌ای قهرمانی و جذاب است که مورد پسند من بود و هم فیلمی آبرومند که به‌عقیده من می‌تواند در سینما فروش خوبی داشته باشد. به جذب مخاطبین فیلمم خوش‌بینم چرا که این فیلم‌ها مخاطبین زیادی از میان عموم مردم دارند.

او درباره مرگ سینمای قهرمانی و حادثه‌ای در اواخر دهه شصت گفت: این ژانر مورد پسند مدیران سینمایی دهه 1360 نبود. خاطرم هست که پروانه نمایش فیلم "یوزپلنگ" را با سختی فراوان به من دادند. می‌گفتند که عمداً ریتم فیلم را تند کردی تا هیجان فیلم را بالا ببری! آنها کلاً با سینمای قهرمانی چندان موافق نبودند. استدلالشان هم این بود که سینمای قهرمانی یادآور سینمای قبل از انقلاب است. برای همین بود که بازیگران قبل از انقلاب را به سینما راه ندادند و با آنها مخالفت کردند.

تهیه‌کننده فیلم‌های "یار دبستانی" و "کرکس‌ها می‌میرند" درباره اهمیت قهرمان در سینما بیان کرد: بدون شک سینما به قهرمان نیاز دارد. قهرمان کسی است که مردم وقتی او را در پرده سینما می‌بینند احساس می‌کنند  آنچه که می‌خواستند را در فیلم تماشا می‌کنند. در شرایط امروز تماشای قهرمان در سینما می‌تواند حال خوبی به مخاطب بدهد و او را برای برون رفت از تنگناهای زندگی امیدوار کند. اما متأسفانه امروز کمتر در سینمای کشور قهرمان می‌بینیم. باید سینمای ما دوباره قهرمان را به خود برگرداند. از اینکه مدیران کنونی سینمای کشور به قهرمان و سینمای داستانی قهرمانی توجه دارند خوشحالم. اما باید فکری به حال بازیگران فیلم‌های قهرمانی کرد. از سویی خیلی گران قیمت‌اند و از سوی دیگر بازی در نقش قهرمانی توانایی خاصی می‌خواهد که به‌خاطر فاصله سینمای ما از این سبک، احیای آن کمی در سینما سخت است.

او درباره فروش فیلم‌های کمدی در سینما گفت: معتقدم که مردم به‌خاطر شرایط کنونی اقتصادی به تماشای فیلم‌های کمدی می‌روند. در حال حاضر سینما بیشتر یک تفریح شده است و مردم دوست دارند که با دیدن فیلم کمدی کمی تفریح کنند. اما این به معنای فاصله مردم از سینمای جدی و قهرمانی نیست زیرا تجربه نشان داده که این سبک فیلم‌ها نیز در حد خودشان می‌توانند فروش خوبی داشته باشند.

او در پایان خاطرنشان ساخت که بازی هادی حجازی‌فر، الناز حبیبی و مهتاب کرامتی در این فیلم در جهت ایجاد یک فیلم داستانی و جذاب اثرگذار بوده و امیدوار است که این شکل از فیلم‌ها ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس