کد خبر 1395770
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
درمان حملات قلبی با زهر عنکبوت تار قیفی

محققان استرالیایی، آزمایش‌های انسانی ساخت داروی جدید حملات قلبی و سکته مغزی را با استفاده از زهر عنکبوت تار قیفی آغاز کردند.

به گزارش مشرق، محققان استرالیایی، آزمایش‌های انسانی داروی جدیدی برای حملات قلبی و سکته مغزی که با استفاده از زهر عنکبوت تار قیفی ساخته شده، را آغاز کردنداگر مردم عنکبوت تار قیفی را ببینند، احتمالا از ترس دچار حمله قلبی شوند، اما ترسناک‌ترین عنکبوت استرالیا یعنی تار همین عنکبوت ممکن است کلید درمان حملات قلبی باشد.

محققان کوئینزلند سال آینده آزمایش‌های انسانی روی دارویی را آغاز خواهند کرد که حاوی مولکولی از زهر عنکبوت قیفی است که می‌تواند از آسیب سلولی ناشی از حملات قلبی جلوگیری کند.محققان دانشگاه کوئینزلند اولین بار در سال گذشته پتانسیل دارویی موسوم به IB۰۰۱ را کشف کردند.

دانشگاه اکنون پس از دریافت ۲۳ میلیون دلار از سرمایه گذاران خصوصی، یک شرکت نوپا برای توسعه دارو راه اندازی خواهد کرد.

مارک اسمیت، دانشیار UQ گفت: IB۰۰۱ می‌تواند اولین دارویی در جهان باشد که از آسیب سلولی ناشی از حملات قلبی جلوگیری می‌کند.

او در بیانیه‌ای گفت: اینفنسا بیوساینس امیدوار است که فاز اول آزمایش‌های بالینی را به عنوان درمان حمله قلبی در کوئینزلند در سال آینده آغاز کند.
این کشف دارویی، یک فناوری تغییر دهنده بازی است که می‌تواند تأثیرات جهانی داشته باشد و در استرالیا در حال توسعه و تامین مالی است.

دکتر اسمیت گفت: آسیب سلولی ناشی از حملات قلبی در حال حاضر علت اصلی مرگ و میر در جهان است و دلیلش این است که قلب انسان قادر به بازسازی سلول‌های ماهیچه‌ای که در طول ایست قلبی می‌میرند، نیست.

دکتر اسمیت گفت: به همین دلیل است که این صدمات باعث آسیب دائمی می‌شود و می‌تواند منجر به نارسایی قلبی، ناتوانی و کاهش کیفیت زندگی شود.استفاده از زهر این عنکبوت می‌تواند برای درمان حملات قلبی و سکته امیدوار کننده باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس