کد خبر 1395535
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
خودرو

مدیرعامل ایران‌خودرو خبر داد خودروی TF-۲۱ به‌زودی معرفی خواهد شد.

به گزارش مشرق، مهدی خطیبی مدیرعامل ایران‌خودرو با اعلام اینکه مرکز تحقیقات ایران‌خودرو در طراحی “ری را” از هیچ خودرویی الگوبرداری نکرده وعده داد تا کمتر از یک ماه آینده از پروژه TF-۲۱ رونمایی خواهد شد.

TF-۲۱ نام فنی پروژه طراحی خودرویی است که در کلاس ابعادی B و بر مبنای پلت فرم پژو ۲۰۶ است. این محصول ظرف ۱۸ ماه آینده تولید و روانه بازار می‌شود.

در گام اول قرار است تا موتور TU۳ (موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲) بر روی این محصول نصب شود و در سال‌های بعد نیز از موتور سه سیلندر ملی در این پروژه استفاده خواهد شد.

این خودرو مجهز به استاندارد تصادف با عابر پیاده، سیستم ایمنی اخطار فشار باد تایر، سیستم راهنمایی راننده در تعویض دنده و سیستم پایداری الکترونیکی خواهد بود.
 

محصول جدید ایران‌خودرو در آستانه رونمایی

محصولات اقتصادی و کوچک جایگزین سمند و ۴۰۵ و ۲۰۶

با تلاش وزارت صمت، به دنبال خروج تدریجی خودروهای ۴۰۵،۲۰۶، پارس و سمند از خط تولید به علت پاس نکردن استانداردهای ۸۵ گانه، قرار است تا گزینه‌هایی اقتصادی و استاندارد از پلتفرم‌های CMF-A و p۲۰۰، جایگزین این محصولات شوند.

محصول جدید ایران‌خودرو در آستانه رونمایی


TF-۲۱ هاچ‌بک کراس اقتصادی بر پایه پژو ۲۰۶

TF-۲۱ در سگمنت هاچ‌بک کراس و بر مبنای پلت فرم p۲۰۰ (خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷) طراحی شده است. به دلیل اعمال بیش از ۳۰ درصد تغییر در محتوای پژو ۲۰۶، این محصول با نشان ایران‌خودرو به بازار عرضه خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که برخلاف اشتباه رایج در نشریات مختلف، سکو و مبنای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، پلت فرم خالص PF۱ (پژو ۳۰۱) نبوده بلکه ترکیبی از PF۱ و پلت فرم به‌کاررفته در خودروهای پژو ۱۰۶ و سیتروئن ساکسو است.

محصول جدید ایران‌خودرو در آستانه رونمایی

محصول جدید ایران‌خودرو در آستانه رونمایی

رقبا و قیمت احتمالی

ازآنجایی‌که این خودرو قرار است جزو اقتصادی‌ترین محصولات ایران‌خودرو باشد و در رده ابعادی ۲۰۶ قرار می‌گیرد، شاهد رقابت این خودرو با اطلس و کوییک سایپا خواهیم بود. با توجه به اعلام مدیرعامل ایران‌خودرو در صورت ثبات در نرخ ارز، این محصول بسته به امکانات و تجهیزات قیمتی در حدود ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

منبع:پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    تنها راه مبارزه بامافیاهاوسلیم هاو واردات وشکستن انحصار. ونخریدن مردم حلبی های ۴چرخ ایرانه.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 0
    ۳۰۰ میلیون جایگزین ۲۰۶! الهی شکرت!!!
    • محمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      آقاي عزيز عوض اينكه موتور قوي تر و پرقدرتر بزاريد ميخواهيد از موتور ٣ سيلندر استفاده كنيد همين موتور TU3 كه ٧٥ اسب بخار و ١٤٠٠ سي سي است موقع استفاده از كولر و يا نشستن چهار نفر در سر بالايي كم مياره حداقل از موتور TU5 كه ١٦٠٠ سي سي است و براي ٢٠٦ تيپ ٥ و سمند استفاده كنيد اتومبيلي كه موتور اون زير ١٨٠٠ سي سي باشه توي همه چي كم مياره
  • !! IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    اول اونایی که زاییدی بزرگ کن ، بعد برو سراغ فرزند جدید !!
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    بین 180 تا 300 میلیون !؟؟
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    بازار خودرو باید از انحصار و شبه انحصار خارج شود تا مردم بدبخت نشوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس