وزارت دفاع روسیه مرکز ثبت انفجارهای اتمی راه‌اندازی کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مرکزی شبانه روزی برای پایش و ثبت انفجارهای اتمی در تمام نقاط جهان دایر کرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مرکزی برای پایش و ثبت انفجارهای اتمی در نقاط کشور جهان افتتاح کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مدیر اداره دوازدهم وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تأیید کرد:‌ «از یکم جولای (جمعه) به‌منظور تقویت توان دفاعی کشورمان، مرکز اصلی پایش‌های ژئوفیزیک فعالیت شبانه‌روزی خود را آغاز کرده است».

در این بیانیه آمده است، این مرکز از الگوریتم‌های مدرن برای تحلیل اطلاعات استفاده خواهد کرد که به آن اجازه خواهد داد در کمترین زمان ممکن، حجم بالایی از اطلاعات را از منابع مختلف تجزیه و تحلیل کند.

مدیر دفتر پایش ژئوفیزیک وزارت دفاع روسیه افزود، مهم‌ترین وظایف این مرکز، ثبت انفجارهای اتمی در لایه‌های مختلف زمین و شناسایی اختلالات ژئوفیزیکی با منشاء انسانی است.

پیش‌تر «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه با هشدار درباره عرضه تسلیحات غرب به اوکراین و آموزش نظامیان این کشور برای نبرد با روسیه گفت که این‌گونه اقدامات خطر تبدیل شدن به یک جنگ اتمی تمام عیار را دارد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه سپس تصریح کرد: «چنین تقابلی (بین روسیه و ناتو) همیشه خطرات تبدیل شدن به یک جنگ اتمی تمام عیار را دارد و این یک سناریوی فاجعه بار برای همه است. همین. بنابراین به خود و دیگران دروغ نگویید. فقط باید به عواقب احتمالی اعمال خود فکر کنید».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس