کد خبر 1394854
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
دستگیری نظامی قلابی مسلح در جنوب تهران

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری مرد میانسالی خبر داد که با پوشیدن لباس یکی ارگان های نظامی با اسلحه تردد می کرد. 

به گزارش مشرق از پایگاه خبری پلیس، سرگرد محمد زیدی بیان داشت: روز گذشته ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ خبری را در خصوص مردی که با حمل کلت جنگی و غصب عناوین  نظامی با درجه سرتیپ دومی یکی از ارگان های نظامی  در حوالی خیابان ۱۷ شهریور در حال تردد است،  دریافت کردند.

وی افزود: ماموران پلیس با بررسی های میدانی به دست آوردند،  خبر اعلام شده صحت داشته و طی استعلام صورت گرفته، مشخص شد این فرد نظامی نبوده و در هیچ ارگان های نیروهای مسلح مشغول به فعالیت نیست و بدون داشتن کارت شناسایی، صرفا با پوشیدن لباس فرم و نصب آرم و علائم سرداری (سرتیپ دومی) و حمل یک سلاح کلت جنگی  در سطح شهر تردد می کند .

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک قبضه سلاح کلت کمری کشف و متهم  برای تحقیقات بیشتر به پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی انتقال  یافت.

زیدی بیان داشت: متهم در اظهارات اولیه به بزه ارتکابی خود اعتراف و اظهار کرد، در دوران نوجوانی و جوانی علاقه شدیدی به مشاغل نظامی و بخصوص درجه سرداری داشته و در همان دوران نیز علی رغم عدم استخدام و عضویت در  ارگان های نیروهای مسلح، به نزدیکان و اقوام  اعلام کرده در یکی  ارگان ها و مشاغل نظامی مشغول به خدمت است که تاکنون به همین منوال ادامه داده و حالا مجبور به پوشیدن لباس سرداری شده و در نهایت  هدف و انگیزه اش را از این اقدام مجرمانه کسب نفوذ و مشهوریت  در اقوام و دوستان  و آشنایان خود  اعلام کرد.

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص متهم و شاکیان این پرونده در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده چنین افرادی گزارش های امنیتی و انتظامی خود را از طریق سامانه پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی با هوشمندی یگان امداد تهران 

جانشین یگان امداد پلیس پایتخت از بازداشت سه سارق موتورسیکلت و کشف سه دستگاه موتورسیکلت سرقتی با هوشمندی ماموران این یگان خبر داد.

سرهنگ افشین منافی گفت: روز گذشته ماموران کشت آشکار یگان امداد پلیس تهران، در گشت زنی های هدفمند در محدوده  خانی آباد، باغ فیض و تهران نو به سه دستگاه موتورسیکلت مظنون می شوند که پس از استعلام مشخص می شود موتورسیکلت ها  دارای سابقه سرقت بوده و به تازگی سرقت شده است.

وی افزود: راکبان موتورسیکلت ها که مشاهده واحد های گشت انتظامی یگان امداد با افزایش سرعت از محل متواری می شوند و بدین ترتیب عملیات تعقیب و گریز و مهار سارقان آغاز می شود.

جانشین فرمانده یگان امداد پلیس تهران تصریح کرد: ماموران به تعقیب موتورسیکلت ها  پرداخته  و با استفاده از کلیه علائم هشدار دهنده موتورسیکلت های سرقتی را متوقف و راکبان  آنها را دستگیر می کنند.

سرهنگ منافی بیان داشت: متهمان در همان تحقیقات اولیه به سرقت موتورسیکلت معترف و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران کلانتری های این محل ها   قرار گرفتند.

پایان راه قاچاقچی سلاح 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک فروشنده سلاح جنگی به همراه دو قبضه سلاح و ۱۱۷ عدد فشنگ جنگی خبرداد. 

 سرهنگ جلیل موقوفه ای با اعلام این خبر، گفت: ماموران کلانتری ۲۰۸ پایانه جنوب با اشرافیت و هوشمندی خود مطلع شدند فردی قصد دارد سلاح جنگی  را در محدوده پایانه جنوب بفروشد که بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود : ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضایی فرد مذکور را داخل محوطه ترمینال شناسایی و در بازرسی به عمل آمده از کوله پشتی فرد دو  قبضه اسلحه کلت جنگی با ۱۱۷ فشنگ مربوط را کشف و متهم را دستگیر کردند و متهم  ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشت قصد انتقال و فروش این دو سلاح را به یکی از شهر های شمال غربی را داشته است.

رییس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شد، گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس می باشد و نیروی انتظامی با مخلان امنیت با تمام ظرفیت خود مقابله می کند.

اجرای طرح مبارزه با مواد فروشان و معتادان پر خطر 

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح مبارزه با مواد فروشان و معتادان پر خطر در لویزان خبر داد.

سرهنگ  اردشیر نادری اظهار داشت: در اجرای این طرح یک نفر مواد فروش که اقدام به فروش مواد مخدر می کرد در یک عملیات غافلگیرانه در پاتوق خود دستگیر و ۳۰ نفر معتاد متجاهر در محدوده پارک لویزان جمع آوری شدند.

وی افزود: در اجرای این طرح پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با به ورود به محل های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند جمع آوری شدند.

این مقام پلیس افزود: در اجرای این طرح تعداد ۳۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب در محدوده لویزان جمع آوری و جهت بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

دستگیری زورگیر قمه به دست 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زورگیری که با استفاده از قمه از شهروندان عبوری سرقت می کرد خبر داد. 

 سرهنگ جلیل موقوفه ای گفت: ماموران کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا در پی اعلام یک فقره  زورگیری و سرقت تلفن همراه  بلافاصله به صحنه سرقت اعزام شدند. سرعت العمل و حضور ماموران در صحنه به حدی سریع بوده که سارقان مجال فرار از صحنه را پیدا نکردند.

وی افزود: سارقان که دو موتورسوار  و با یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی در محل حاضر شده بودند با مشاهده ماموران موتورسیکلت را رها و به صورت پیاده از محل گریختند و پس از  تعقیب و گریز پلیس یکی از سارقان با استفاده از قمه با پلیس درگیر و متهم دوم از محل گریخت.

سرهنگ موقوفه ای تصریح کرد: با رشادت و آمادگی بالا ماموران بلافاصله سارق  زمینگیر و خلع سلاح و دستگیر شد.

پلمب کافه رستوران معروف متخلف 

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت از پلمب یک کافه رستوران متخلف در غرب تهران خبر داد. 
 
سرهنگ نادر مرادی اظهارداشت: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که در آن تعدادی خانم و آقا با انجام برخی تحرکات هنجارشکن خود در رستورانی در غرب شهر تهران سبب جریحه دار شدن عفت عمومی و توهین به برخی هنجارها و ارزش های اسلامی شده بودند، مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت، روز گذشته موفق به شناسایی این کافه رستوران متخلف شدند.

وی افزود: با شناسایی کافه رستوران مذکور، با هماهنگی های قضائی محل مذکور با دستور قضایی پلمب شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متصدی متخلف واحد صنفی پلمب شده نیز دستگیر و برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد: ایجاد فضایی امن و تامین آرامش شهروندان، مهمترین هدف پلیس در اجرای طرح های نظارت بر صنوف است و از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری میوه فروشان مسلح در پایتخت 

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار مسلح که با روش اسکیمر چندین میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد. 

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از اخذ اظهارات مال باختگان این پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید از یک میوه فروش سیار در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند، مجرمان تحت پوشش میوه فروشان دوره گرد با یک خودروی وانت بار در تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مال باختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده که با بررسی های تکمیلی و همه جانبه و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند، این افراد را شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دو مجرم را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجرمان از سابقه داران کلاهبرداری به روش اسکیمر هستد و چندین مرتبه توسط این پلیس دستگیر شدند ، خاطرنشان کرد: متهمان در حین دستگیری مسلح بودند و یک قبضه سلاح کمری از این افراد کشف شد که این افراد پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به  بیش از ۳۰ فقره کلاهبرداری با این روش اعتراف کردند و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

وی ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌ خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رییس پلیس فتا تهران با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    یگان امدادشهرستان تفرش در استان مرکزی هم سرکه یک راننده بدبخت که برای مصرف در منزل خریده بودرا از اتومبیل جمع اوری کرده وادعا کردتد مشروبات الکلیست وبعداز یک ماه هنوز این راننده بلا تکلیف است و مقامات انتظامی تفرش هم که اظهار میکنند جواب ازمایش نیامده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس