آمریکا در پی تسلط بر نفت و موقعیت مهم جزیره سقطری است

استاندار عدن گفت که در جزیره سقطری، شش مرکز غنی نفتی وجود دارد و از موقعیت مهمی برخوردار است و به همین دلیل آمریکا و کشورهای وابسته به آن، در پی تسلط بر آن هستند.

به گزارش مشرق، «طارق سلام» استاندار تعیین شده از سوی دولت نجات ملی یمن برای «عدن» امروز شنبه خبر داد که آمریکا و محور وابسته به این کشور به منابع جزیره مهم «سقطری» چشم دوخته‌اند.

سلام به شبکه خبری المسیره گفت که در جزیره سقطری، شش مرکز غنی نفتی وجود دارد و از موقعیت مهمی برخوردار است و به همین دلیل آمریکا و کشورهای وابسته به آن، در پی تسلط بر آن هستند.

وی تأکید کرد، جزیره سقطری از درگیریها به دور است و به همین دلیل، جای تعجب دارد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که ساکنان یمنی آن را مجبور به مهاجرت کند و تمامی مظاهر یمن را از بین ببرد.

این مقام یمنی با بیان اینکه وجب به وجب خاک این کشور را آزاد خواهند کرد، به ساکنان سقطری وعده داد که در مقابله با اشغالگری و مهاجرت اجباری، در کنار آنان باقی خواهند ماند.

در همین ارتباط، منابع مسئول در دولت مستعفی یمن اواسط اسفند ماه گذشته خبر دادند که عناصر امارات عربی متحده، اقدام جدیدی در اشغالگری خود در مجمع الجزایر سقطری در آب‌های جنوبی یمن انجام داده‌اند.

به گفته این منابع، مؤسسه اماراتی خلیفه بن زاید، طرح احداث واحدهای مسکونی را برای افسران، سربازان و کارشناسان نظامی اسرائیلی کلید زده است که در پایگاه نظامی مشترک اماراتی-اسرائیلی در این جزیره حضور دارند.

 احداث این مجتمع‌های مسکونی در راستای تلاش امارات برای اسکان خانواده‌های افسران اسرائیلی است. این در حالی است که طی هفته‌های گذشته، دهها خانواده اسرائیلی با پوشش گردشگر وارد سقطری شده‌اند. هدف از طرح امارات، گسترش حضور نظامی صهیونیستی در سقطری است؛ به نحوی که رژیم صهیونیستی از این طریق در تلاش است سقطری را به مرکز عملیات جاسوسی خود تبدیل کند تا بتواند بر مسیرهای دریایی تسلط پیدا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    خوب بسازند چون مردم سقطری و یمن بزودی با بیرون راندن اجانب جایگزین میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس