دلایل حملات مکرر تل آویو به سوریه چیست؟

کارشناسان امور نظامی، به دلایل تداوم یورش های رژیم صهیونیستی به سوریه پرداخته و آنرا در راستای حمایت از تروریستها دانستند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، کارشناسان امور نظامی، به دلایل تداوم یورش های رژیم صهیونیستی به سوریه پرداخته و آنرا در راستای حمایت از تروریستها دانستند.

کمال جفا کارشناس سوری امور نظامی اعلام کرد: منطقه ای که هدف قرار گرفته است به دشت عکار موسوم است و در جوب شهر طرطوس واقع شده است.

وی افزود: منطقه مورد حمله قرار گرفته شده در آن هیچ مرکز نظامی وجود ندارد. سامانه های دفاع هوایی و رادارها فعال نشدند.

جفا گفت: هدف از این حمله، ارسال پیام به روسیه یا شاید سنجیدن واکنش سامانه دفاع هوایی و تعیین مکان آن و دریافت سیکنال آن برای هدف قرار دادن در مرحله بعدی است.

امین حطیط کارشناس نظامی و امور راهبردی لبنانی هم در این باره گفت: به نظر من این حمله اسرائیل، در راستای سلسله حملات اسرائیل علیه سوریه است که با دو هدف انجام می شود؛ نخست اینکه خودی نشان دهد و اینکه دیگران احساس کنند که میدان را خالی نکرده است و دوم با هدف حمایت از تروریستهاست.

وی افزود: در واقع این حملات به منظور تشویق تروریستها برای ادامه حملات تروریستی آنها علیه ارتش سوریه است.

گفتنی است خبرگزاری سانا صبح امروز از تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات غیر نظامی در شهرک حمیدیه در جنوب طرطوس خبر داد که در نتیجه آن دو شهروند سوری زخمی شدند.

این درحالی است که پیشتر نیز صهیونیست‌ها بارها مناطق مختلف سوریه از جمله مناطق مسکونی را هدف تجاوز نظامی قرار داده بودند. دولت دمشق تاکنون چندین مرتبه در نام‌هایی به مقامات سازمان ملل، خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها به سوریه شده است. حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق نیز به توقف فعالیت‌ها در این فرودگاه منجر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس