کد خبر 1394158
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
خودرو

خودروسازی ماهیندرا یک ماه پس از معرفی رسمی اسکورپیو N، مشخصات فنی این شاسی بلند جدید را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، این مدل مبتنی بر شاسی نردبانی فقط با موتورهای احتراق داخلی بنزینی و دیزلی و آپشن تمام چرخ محرک عرضه می‌شود. ماهیندرا اسکورپیو N در هند تولید می‌شود، اما در آینده در بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد.

ماهیندرا ادعا می‌کند که اسکورپیو N هیچ وجه اشتراکی با اسکورپیو قدیمی ندارد. این شاسی بلند جدید براساس نسل سوم معماری نردبانی ساخته شده که زمختی مدل قبلی را حفظ می‌کند در حالی که بهبودهای قابل‌توجهی در زمینه راحتی، هندلینگ، عایق سروصدا و لرزش و ایمنی به ارمغان می‌آورد. مهندسی این مدل در مرکز تحقیقاتی ماهیندرا در چنای هند، با همکاری مرکز فنی ماهیندرا آمریکای شمالی در ایالات ‌متحده انجام شده است.
 

ماهیندرا اسکورپیو N شاسی بلند هندی +عکس

طراحی مدل جدید توسط شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا و استودیوی طراحی ماهیندرا انجام گرفته ‌است. در نتیجه، اسکورپیو N ابعاد یک مدل آفرود مرسوم را دارد اما در مقایسه با نسل قبلی خودش از ظاهر آیرودینامیک‌تری بهره می‌برد. بدنه عضلانی‌تر شده است، چراغ‌های LED مدرن‌تر به نظر می‌رسند، و نشان جدید ماهیندرا روی جلوپنجره کرومی نقش بسته تا آن را از محصولات جیپ متمایز کند.

ماهیندرا اسکورپیو N شاسی بلند هندی +عکس

به لطف چیدمان سه‌ردیفه فضا برای هفت سرنشین وجود دارد. تزئینات قهوه‌ای/مشکی و سانروف جذابیت بیشتری به کابین داده‌اند. یک نمایشگر لمسی مرکزی ۸ اینچی و یک نمایشگر ۷ اینچی به عنوان خوشه ابزار قابل مشاهده است. سیستم سرگرمی رسانه‌ای با اندروید اتو، اپل کارپلی، دستیار صوتی الکسا و بیش از ۷۰ برنامه از جمله اپلیکیشن کنترل از راه دور سازگاری دارد. در نسخه پرچمدار، سیستم چندرسانه‌ای به سیستم صوتی ۳بعدی سونی با ۱۲ بلندگو متصل ‌است. 

ماهیندرا اسکورپیو N شاسی بلند هندی +عکس

اسکورپیو N با موتورهای بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود که طبق گفته ماهیندرا علی‌رغم نداشتن پیشرانه کمکی هیبریدی کمترین میزان دی‌اکسید کربن را منتشر می‌کنند. موتور ۲ لیتری بنزینی TGDi mStallion توان 197 اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر و موتور 2.2 لیتری دیزلی mHawk توان 173 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر تولید می‌کند. هر دو موتور را می‌توان با یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک، و سیستم دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ محرک سفارش داد.

ماهیندرا اسکورپیو N شاسی بلند هندی +عکس

ماهیندرا اسکورپیو N در کارخانه چاکان در پونه هند تولید خواهد شد. قیمت این شاسی بلند در هند از 15 هزار دلار شروع می‌شود و نسخه پرچمدار آن با قیمت تقریبی 25 هزار دلار به فروش می‌رسد. تحویل اسکورپیو N به مشتریان از اواخر سال 2022 آغاز خواهد شد.

منبع:خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 0
    يا علي اينا هم شاسي زدن؟به نظرم از ماشين هاي بنجور ايراني و چيني بهتره
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 0
    بنجل
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    زشته
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    نسل آفتاب هم پخش میکنه ؟
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    زیبا و خوش ساخته، ولی به درد جاده های ایران نمی خوره، چون سیستم فرمانش برعکسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس