کنکور

کنکور ۱۴۰۱ در حالی فردا به خط پایان خود نزدیک می‌شود که برخی افراد از انتشار سوالات در کانال‌های تلگرامی خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، کنکور ۱۴۰۱ فردا شنبه با رقابت داوطلبان گروه زبان‌های خارجه به خط پایان می‌رسد.

پس از برگزاری آزمون گروه ریاضی در برخی گروه‌های تلگرامی سوالات کنکور سراسری منتشر شد.

برخی افراد مدعی هستند کل سوالات عمومی و اختصاصی کنکور تجربی ۱۴۰۱ در ساعت ۹.۴۹ (چند دقیقه پس از توزیع دفترچه اختصاصی شماره ۲) روی یکی از کانال‌های تلگرامی قرار داده شد. در این فایل دفترچه اختصاصی شماره ۳ که هنوز در آن زمان توزیع نشده بود نیز وجود دارد! ادعاهایی که از سوی سازمان سنجش مورد تایید قرار نگرفته است.

با این حال عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش درباره لورفتن  سوالات گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و هنر گفته است: روز گذشته یکی از بهترین آزمون های این سال ها بود و ۷۰ مورد تخلف در سر جلسه امتحان به کمک دستگاه های آشکار ساز پیدا کردیم.

وی گفت: این اطمینان را به داوطلبان می دهیم که هر تقلبی پیدا می‌شود.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: نخستین عکسی که روز گذشته از جلسه بیرون آمد، ساعت ۱۳.۳۰ و عکس از یک صفحه دفترچه بود.

وی افزود: در روز برگزاری آزمون هنر که کنترل‌ها کمی ضعیف‌تر بود ساعت ۱۲.۳۰ یک عکس منتشر شد.

 موبایل در همه حوزه‌ها با دستگاه‌ها پیدا می‌شود و کسی نمی‌تواند موبایل را داخل حوزه بیاورد.

رئیس سازمان سنجش متذکر شد: دیشب یک تیم فروشنده وسایل الکترونیکی برای تقلب در کنکور شناسایی و دستگیر کردیم که این تیم از آذربایجان تا خراسان گسترده بودند.

وی گفت: از پلیس و ضابطان قضایی تشکر ویژه داریم. این دستگاه آشکار ساز توسط جوانان نخبه در دانش بنیان‌ها ساخته شده است.

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    آدمی که برای خرید سوالای کنکور ۳۰۰ تا۵۰۰ میلیون پول هزینه میکنه ، چرا باید تو ایران درس بخونه و کار کنه ؟
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    4 0
    چرا این بخش از فرهیختگان کشور در منجلاب تقلب غوطه‌ورند که کسی از پس‌شان بر‌نمی‌آید. آیا فرهیختگان خوابند؟ آیا با شیاطین دست‌به‌یکی شده‌اند؟ آیا مسئولان گره در کار صداقتشان انداخته‌اند؟ آیا روش دولت‌ها در طول سالیان مردم را به تقلب وا می‌دارد؟ آیا تقلب در کار مسئولان باعث بروز و گسترش چنین نابسامانی‌هایی می‌شود؟ آیا استکبار جهانی در این کار دسیسه‌پروری می‌کند و از چشم مسئولان دور می‌ماند؟ آیا باعث این کار عملکرد نظام آموزشی و رفتار مسئولان مدرسه است؟ آیا اهمیت لقمه حلال در جامعه به درستی تبیین نمی‌شود؟ آیا خانواده‌ها و مسئولان طالب گسترش این موضوع هستند؟ و هزاران پرشس دیگر ...
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 0
    چه فایده
  • تقی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    3 1
    شاید هزینه انجام جرم کم است اگر متعلب از شرکت د ر ازمون به مدت ۱۵ سال حدف و در هر مرحله از ازمون گرفته تا فرایند فارع تحصیلی و حتی بعد از مجازات سنگین داشته باشد و یا فردی که مبادرت به انتشار سوالات کرده و با اینده فرزندان این مملکت بازی می کند اعدام شود درط عبرتی برای سایرین می باشد و دیگر تخلفی انجام نمی شود
  • مریم نوری زاده IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام دخترمن سه ساله پشت کنکوره به خداکلاقیدگردش وتفریح واستراحتش زده فقط درس میخونه همه ازمونهای ازمایشی رتبه اش دورقمی وحتی تک رقمی میشه ولی برای کنکورازبس تقلب وفروش وسوال ورتبه میشه هیچ حاقبول نمیشه به خدابزرگترین ظلم درخق این بچه ها داره میشه چراموقع کنکوراینترنت قطع نمی کنیدچرااحازه میدن به خاطربی عدالتی بچه های ماداغون افسرده بشن این حق الناسه به خدا این شون داره نابودمیشه
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    • قصّه پرغصّۀ کنکور : ازسهمیه های اعمال شده در کنکور ، حدود 37 سال است که می گذرد.درطول این سالها اگر داوطلبی واقعا درس خوان بود و خود را برای کنکور آماده کرده بود، ولیکن با وجود این سهمیه ها، قبولی اش در رشته های پُرطرفدار گروههای تجربی و ریاضی و انسانی، خیلی سخت و شاید غیرممکن بود!! و حالا این موضوع به کنار؛ که در دو سه دهه اخیر، فروش صندلیِ رشته های یادشده توسط خود دانشگاهها و با قیمت های بالا برای عده ای خاص و پولدار، و نیز فروش سوالات کنکور و پاسخ آنها توسط عده ای واسطه ، مزید درد و غصه مضاعف بر این بی عدالتی ها و ظلم آشکار در کنکور که در حق عده ای محصل درسخوان و باسواد و علاقمند به ورود به دانشگاهها شده است!! • اما سوال اینست:! آیا مسئولین امر و دست اندرکاران حکومتی، نمیتوانند با عده ای دلال و واسطه، که قطعا" این عده، با افراد مسئول درفرآیند طرح سوالات و برگزاری آزمون کنکوردر سازمان سنجش ، در رابطه هستند، برخورد کنند!!!؟
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    من قسم میخورم یکسال توی قرنطینه بودم به ذوق اینکه پزشک بشم درس میخوندم
  • گمنام IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    شما چطور نمیتونید جلوی تقلب رو بگیرید؟؟؟ چطور نمیتونید جلوی پخش سوالات رو بگیرید؟؟؟ مگه بچه های مردم بازیچه دست شمان؟زحمت۱۲سااال تلاش بچه هارو به بازی میگیرین که چیی؟؟؟ ؟
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    کنکور 1401 کاملا سوالات لو رفته بود و تقلب واقعا زیاد بود باید یه بار دیگه کنکور برگزار بشه
  • NL ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    دانشگاه اصفهان ،دانشکده فیزیک ساعت هشت و ربع آزمون تجربی را شروع کرد. وآزمون تجربی در دانشکده فنی قدیم ساختمان انصاری در دانشگاه اصفهان ، ساعت هشت و نیم شروع شد. یعنی اونایی که دسترسی به سوالات ویا پاسخ نامه داشتند ، وقت کافی برای تقلب داشتند.من خودم انصاری بودم و کاملا راست میگم. چرا حق من که تا حالا فقط درس خوندم و سهمیه ندارم.و معدلم نزدیک بیست بوده( هر دوازده سال ) باید اینجوری ضایع کنید؟؟؟؟؟
  • مهرنوش NL ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    کنکور تجربی امسال باید دوباره بر گزار شود،برای کنکور سراسری سقف سنی سی سال اعمال شود.معدلهای نوزده به بالا باید بتوانند در چهار رشته تاپ تجربی پذیرفته شوند و در سال دوم دوباره سنجیده شوند و چنانچه کسی واقعا توان ادامه نداشت و معدل کمی داشت ، انصراف دهد.هشتصد هزار صندلی اضافه دانشگاه به این چهار رشته اختصاص یابد.باید پذیرش پزشکی و داروسازی و دندان پزشکی و دامپزشکی و فیزیو تراپی فقط و فقط آزاد و بدون هیچ گونه سهمیه یا نا عدالتی باشد.سهمیه ها را از رشته های تاپ هر گروه بردارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس