کد خبر 1393748
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
آیا احتمال بازگشت نتانیاهو به قدرت وجود دارد؟

با انحلال کنست رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات آینده از هم اکنون بحث تشکیل ائتلاف‌ها و نیز بازگشت احتمالی نتانیاهو به قدرت دوباره مطرح شده است.

به گزارش مشرق، نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده در اراضی اشغالی بیانگر آن است که امکان بازگشت بنیامین نتانیاهو به جایگاه نخست وزیری رژیم صهیوینستی وجود دارد چرا که احتمال دارد اردوگاه راستگرایان به رهبری وی ۶۳ کرسی کنست را در اختیار بگیرد.

کانال ۷ عبری زبان اسرائیل می‌گوید که نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که در صورت پیوستن فراکسیون «آیلیت شاکید»، وزیر داخلی اسرائیل به «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر سابق این رژیم وی می تواند، ائتلافی متشکل از ۶۳ نماینده «کنست» را تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش، حزب یمینا در صورت ورود به رقابت‌های انتخاباتی به رهبری « آیلیت شاکید» به ۵ کرسی کنست دست یافته علاوه بر آنکه وی تاکید داشته مخالفتی با مشارکت در ائتلاف دولتی به رهبری نتانیاهو نیز ندارد.

همچنین نتایج این نظرسنجی بیانگر آن است که احزاب لیکود ۳۴، یش عتید ۲۰، آبی – سفید ۹، صهیونیسم مذهبی ۹، شاس ۸، یهودت هتوراه ۷، لیست مشترک ۶، کار ۵، اسرائیل بیتنا ۵، یمینا ۵، تیکفا حداشا ۴، میرتس ۴ و لیست متحد ۴ کرسی کنست آینده را آن خود می‌نمایند.

حدود ۱۰ روز پیش بود که «نفتالی بنت» نخست وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک گفتند همه راه‌ها برای ثبات‌ بخشیدن به ائتلافشان را که از یک سال پیش تشکیل شده بود امتحان کرده‌اند اما انحلال کنست و برگزاری انتخابات مجدد بهترین راه است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد دو طرف توافق کرده‌اند کنست را منحل کرده و لاپید را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کنند.

این پنجمین انتخابات در فلسطین اشغالی در سه سال و نیم گذشته خواهد بود.

منابع نزدیک به نفتالی بنت به جروزالم‌پست گفته‌اند هدف لاپید و بنت برگزاری انتخابات بر اساس شرایط خودشان است تا مجبور نشوند به شرایط تحمیل‌شده از سوی «بنیامین نتانیاهو»، رهبر مخالفان کابینه تن دهند.

بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: کابینه نفتالی بنت به شدت در مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی شکست خورده است.نتانیاهو اعلام کرده که قصد دارد یک کابینه ائتلافی گسترده تشکیل دهد.

بازداشت ۲۰۵ فلسطینی در قدس در ماه گذشته

در ماهی که گذشت، ۲۰۵ فلسطینی در شهر قدس از جمله ۳۵ زن و کودک به بازداشت نظامیان اشغالگر اسرائیلی درآمدند.

بر اساس گزارش رسانه های محلی فلسطین، رژیم صهیونیستی ماه گذشته ۲۶ حکم حبس خانگی در حق فلسطینیان صادر کرد.

این گزارش می‌افزاید که نظامیان اسرائیلی ماه ژوئن ۵۹ خانه و تاسیسات متعلق به فلسطینیان را در شهر قدس تخریب کردند.

بر پایه این گزارش، ماه گذشته ۴۱۸۸ شهرک‌نشین اسرائیلی هم به مسجد الاقصی تعرض کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    بدجوری از نتانیابو میترسیدها! ۶۲۵۶۶

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس