برجام

یک خبرگزاری انگلیسی به نقل از یک مقام ایرانی نوشت، برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی، ایران به حل تمام مسائل از طریق دیپلماسی باور دارد.

به گزارش مشرق، یک مقام ایرانی به خبرگزاری «رویترز» گفته است، برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی، تهران به استفاده از دیپلماسی برای حل تمامی مسائل باور دارد.

رویترز روز پنجشنبه به نقل از دو مقام ایرانی نوشت، «دشواری‌های گفت‌وگوهای هسته‌ای» موجب دلسردی ایران نشده است.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد و نزدیک به تصمیم‌گیران در تهران نوشت: «منطقه در حال تحول است و اتحادها در حال تغییر هستند. اسرائیل در حال عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی است و آمریکایی‌ها از این تحولات حمایت می‌کنند».

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل: آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند

این خبرگزاری انگلیسی به نقل از مقام ارشد ایرانی افزود: «این‌ها تهدیداتی جدی هستند که باید خنثی شوند. دشمنان ما دعا می‌کنند که مذاکرات هسته‌ای خاتمه پیدا کنند. اما چنین اتفاقی نخواهد افتاد».

رویترز به نقل از یک مقام ایرانی دیگر نوشت: «پیام دیدارهای دوحه به کشورهای حاشیه خلیج فارس ساده است: برخلاف آنچه اسرائیل ادعا می‌کند، از مسائل هسته‌ای گرفته تا منطقه و فراتر از آن، ایران به دیپلماسی به‌عنوان راه‌حلی برای تمام مسائل باور دارد».

این خبرگزاری نوشت، اسرائیل به‌عنوان تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه، ایران را تهدیدی اساسی می‌بیند. در مقابل ایران تأکید دارد برنامه هسته‌ای این کشور صرفاً جنبه صلح‌آمیز داشته و به هرگونه خرابکاری اسرائیل «پاسخ کوبنده» خواهد داد.

رویترز به نقل از یکی از این دو مقام ایرانی نوشت: «ما عجله‌ای نداریم. با توافق یا بی‌توافق جمهوری اسلامی دوام خواهد داشت. برنامه هسته‌ای ما هر روز در حال پیشرفت است. زمان به نفع ما است. ولی ما توافقی می‌خواهیم که ۱۰۰ درصد به سود منافع ملی ما باشد. ما یک توافق خوب می‌خواهیم».

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سوال رویترز در این زمینه پاسخ داد: «ما به‌طور علنی مذاکره نمی‌کنیم و به گمانه زنی‌ها درباره مواضع ایران پاسخ نمی‌دهیم».

براساس توافق اخیر صورت گرفته در پی سفر جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و موافقت ایران و آمریکا، قرار شد مذاکرات رفع تحریم‌ها از سر گرفته شود. بدین منظور شهر دوحه پایتخت قطر طی  روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، هفتم و هشتم تیرماه، میزبان این دور از مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا با واسطه اتحادیه اروپا بود.

در همین حال سه کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ای با ایران در بیانیه‌ای به تکرار مواضع خود درباره تحولات اخیر مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها پرداخته‌ و نوشته‌اند: «تلاش‌های فشرده دیپلماتیک برای احیای برجام به حصول توافقی عملی منجر شده که از اوایل مارس بر روی میز قرار دارد. متأسفیم که ایران تا کنون از این فرصت دیپلماتیک استفاده نکرده و به تشدید تنش‌های هسته‌ای ادامه داده است».

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر شب گذشته (چهارشنبه) هشتم تیر ماه و پس از پایان مذاکرات دوحه برای رفع تحریم‌ها با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر اظهار داشت: «ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است».

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: »ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 1
    با نحوه بیان این مقام ایرانی کاملا موافقم..چون از واقعیتهای سیاسی با قدرتهای غربی اصلا تو نمیزنه و انکار نمیکنه و میگه کارمون رو هم انجام میدیم و میگه با منطقه هم مشکلی نداریم یعنی کاملا تسلط داریم و تو گوششان فعلا زدیم..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم از این تیپ ایرانیها که مثل سمنت تو جاشون ایستادن هیچ ابول بشری (حیوان دوپا)نمیتونه رد شه.باریکلا
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    4 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس