کد خبر 1393452
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
تعویق رای‌گیری برای انحلال کنست

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تعویق رأی‌گیری برای انحلال کنست این رژیم خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ عبری اعلام کرد که رأی‌گیری برای انحلال کنست، در صبح پنجشنبه برگزار می‌شود.

در حالی که قرار بود کنست  رژیم  صهیونیستی رأس نیمه‌شب پنجشنبه (به وقت محلی) منحل شود، اما رأی‌گیری در این‌باره مجدداً به تعویق افتاد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که رای گیری برای انحلال کنست  به تعویق اقتاد و به احتمال بسیار زیاد بار دیگر به تعویق بیفتد.

تایمز اسرائیل نیز نوشت: «هرج و مرجی  ایجاد شده است که سال‌ها شاهد آن نبودیم. آنطور که اوضاع نشان می‌دهد، رأی‌گیری صبح پنجشنبه برگزار خواهد شد».

طبق گزارش پایگاه خبری i۲۴، بعد از توافق‌ها بین ائتلاف حاکم در تل‌آویو و مخالفان درخصوص انحلال کنست، انتظار می‌رود که قانون مربوط به آن امروز در قرائت‌های دوم و سوم تصویب شود و «یائیر لاپید» روز پنجشنبه به جای «نفتالی بنت» نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو معرفی شود.

حدود ده روز پیش بود که «نفتالی بنت» نخست وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک گفتند همه راه‌ها برای ثبات‌ بخشیدن به ائتلافشان را که از یک سال پیش تشکیل شده بود امتحان کرده‌اند اما انحلال کنست و برگزاری انتخابات مجدد بهترین راه است.  

تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد دو طرف توافق کرده‌اند کنست را منحل کرده و لاپید را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کنند.

این پنجمین انتخابات در فلسطین اشغالی در سه سال و نیم گذشته خواهد بود. انتخابات جدید قرار است ۲۵ اکتبر (سوم آبان‌ماه) برگزار شود.

منابع نزدیک به نفتالی بنت به جروزالم‌پست گفته‌اند هدف لاپید و بنت برگزاری انتخابات بر اساس شرایط خودشان است تا مجبور نشوند به شرایط تحمیل‌شده از سوی «بنیامین نتانیاهو»، رهبر مخالفان کابینه تن دهند.

بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: کابینه نفتالی بنت به شدت در مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی شکست خورده است. نتانیاهو اعلام کرده که قصد دارد یک کابینه ائتلافی گسترده تشکیل دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس