کد خبر 1389757
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
نتانیاهو از سقوط و انحلال کابینه تل آویو استقبال کرد

در واکنش به انحلال پارلمان و کابینه تل آویو، نخست وزیر سابق و رهبر فعلی احزاب مخالف، سقوط آن چه او «بدترین کابینه اسرائیل» خواند را فرصت مناسبی عنوان کرد.

به گزارش مشرق، در واکنش به توافق نخست وزیر و وزیرخارجه رژیم صهیونیستی برای انحلال پارلمان این رژیم، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر سابق و رهبر فعلی احزاب مخالف، سقوط آن چه او «بدترین کابینه اسرائیل» خواند را فرصت مناسبی عنوان کرد.

نتانیاهو در واکنش به آشفتگی سیاسی و بی ثباتی فعلی در تل آویو گفت: «همه به سقوط کابینه ائتلافی لبخند می‌زنند و ادعا می‌کند که این ائتلاف تسلیم شده و باعث از دست دادن غرور ملی ما شده است.»

نتانیاهو این واکنش را با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده و در این بیانیه گفته است که «دولت نفتالی بنت» به شدت در مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی شکست خورده بود.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده که قصد دارد یک «دولت ائتلافی گسترده» تشکیل دهد.

واکنش نتانیاهو پس از آن صورت گرفته که ساعاتی پیش از آن، «نفتالی بنت» نخست وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم در مورد انحلال «کنست» طی روزهای آینده موافقت کردند.

بر اساس اعلام روزنامه صهیونیستی هاآرتص، بنت و لاپید توافق کرده اند در مورد انحلال کنست در هفته آینده رأی گیری کنند که اگر این رأی گیری تصویب شود لاپید نخست وزیر موقت بعدی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کردند: بعد از آنکه همه راه‌ها برای ثبات‌بخشی به این ائتلاف امتحان شدند، بنت و لاپید به این نتیجه رسیدند که هفته آینده طرحی برای انحلال کنست ارائه شود که بعد از تصویب آن، طرح گردشی شدن نخست وزیری به صورت نوبتی اجرا خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس