باقری

رویکرد غیر سازنده طرف آمریکایی و ادامه باج‌خواهی آن‌ها در مذاکرات دوحه به حدی برای اروپایی‌ها غیرقابل‌پیش‌بینی بوده که مورا هم به رفتار آمریکایی‌ها در عدم تلاش برای برای احیای برجام اعتراض کرده است.

به گزارش مشرق، علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران روز دوشنبه (۵ تیرماه) به دوحه رفت تا طی گفت‌وگوهای دوروزه با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت‌وگوها درباره موضوعات اختلافی باقیمانده از مذاکرات وین (مذاکرات سه‌جانبه غیرمستقیم) از سر گرفته شود.

روز گذشته و بعد از پایان مذاکرات ابتدایی بین باقری و مورا، برخی رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه در مذاکرات نوشتند که در جریان این دور از گفت‌وگوها، تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با اقتدار بر مواضع کشورمان ایستاده و بر لزوم دستیابی به یک توافق پایدار تأکید کرده است اما گویا این دور از گفتگوها به دلیل زیاده‌خواهی و باج‌خواهی آمریکایی‌ها و ندادن تضمین برای انتفاع اقتصادی ایران به نتیجه نرسیده است.

بر اساس آنچه از قطر شنیده می‌شود، رابرت مالی (نماینده آمریکا در امور ایران) در مذاکره با انریکه مورا (نماینده اتحادیه اروپا) بر مواضع قبلی آمریکا و تکرار آنچه در وین مطرح شده پافشاری کرده و نشست دوحه در اولین دور از مذاکرات، نتیجه خاصی در پیشرفت گفتگوها نداشته باشد.

گفته می‌شود رویکرد غیر سازنده طرف آمریکایی برجام به حدی برای اروپایی‌ها غیرقابل‌پیش‌بینی بوده که انریکه مورا نماینده ارشد اتحادیه اروپا هم به رفتار آمریکایی‌ها در عدم تلاش برای احیای برجام، اعتراض کرده است.

روایت سخنگوی وزارت خارجه قطر از بزرگ‌ترین چالش طرفین مذاکره

«لؤلؤ الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر هم در گفتگو با شبکه الجزیره با اشاره به مذاکرات دوحه و تأکید بر اینکه «ما طرفی از مذاکرات نیستیم و فقط میزبانیم» گفت: «بزرگ‌ترین چالش، ایجاد اعتمادسازی میان طرفین است.»

الخاطر تصریح کرد «آنچه روی می‌دهد انجام تلاش اروپاست و دولت قطر نیز برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تبادل پیام‌ها میان طرفین [ایران و آمریکا] تلاش دیپلماتیک زیادی را انجام داده است.»

سخنگوی وزارت خارجه قطر اظهار کرد: «تلاش می‌کنیم که نقش مثبتی را بازی کنیم و برای ادامه تلاش دیپلماتیک آمادگی کامل داریم.»

وزارت خارجه: مذاکرات دوحه ادامه دارد و به پایان نرسیده است

هم‌زمان با تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که روز گذشته در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره مذاکرات دوحه مطرح می‌شد، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش یکی از رسانه‌ها مبنی بر پایان مذاکرات گفت: «مذاکرات دوروزه است و هنوز به انتها نرسیده و عصر چهارشنبه (دیروز) نشست دیگری میان باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها برگزار خواهد شد.»

وی افزود: «گفت‌وگوها در دوحه از ابتدا دوروزه برنامه‌ریزی‌شده بود و در طول رایزنی‌های دیروز و امروز طرف‌ها در مورد موضوعات باقی‌مانده به تبادل پیشنهادها و دیدگاه‌های خود پرداختند.»

سخنگوی وزارت خارجه مجدداً تأکید کرد که «مذاکرات دوروزه دوحه در فضایی حرفه‌ای و جدی در حال برگزاری است.»

بورل: هدف مذاکرات دوحه عملیاتی کردن برجام است

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شامگاه سه‌شنبه در پیامی توییتری به شروع مذاکرات دوحه پرداخت و نوشت: «پس از رایزنی‌هایم در تهران، تیم من از امروز در دوحه برای هماهنگی و تسهیل تبادلات غیرمستقیم میان مذاکره‌کنندگان آمریکا و ایران حضور دارند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نوشت: «هدف از مذاکرات، پیشبرد کار برای بازگشت به حالت کاملاً عملیاتی و اجرایی برجام است.»

از سوی دیگر «پیتر استانو»، سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست‌های امنیتی نیز ابراز امیدواری کرد که مذاکرات دوحه برای رفع تحریم‌های ایران با گفت‌وگوهای وین ادامه پیدا کند.

شرط‌گذاری آمریکایی‌ها و تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران

از همان ابتدا هم معلوم بود که آمریکایی‌ها با کشاندن ایران به دوحه درصدد تله گذاری دیگری برای جمهوری اسلامی ایران هستند.

حالا که «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد کشورمان به دوحه رفته و مذاکرات برای رفع تحریم‌ها بعد از وقفه سه و نیم ماهه آغاز شده است، آمریکا بازهم روی مواضع قبلی خود پافشاری کرده و سرنوشت این دور از مذاکرات را هم به عقب نشینی ایران گره زده است.

شایان‌ذکر است، کیهان دو روز بعد از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران در گزارشی نوشت که «موضوع اصلی، محل مذاکرات نیست و غربی‌ها منتظرند که ایران در قبال تله‌گذاری دیپلماتیک آمریکا و اروپا (آمدن بورل به تهران) به آن‌ها جایزه داده و با ذوق و خوشحالی به استقبال ادامه مذاکره (عقب‌نشینی از مواضع و شروط اصلی) برود!» هدفی که با توانمندی و ایستادگی تیم مذاکره‌کننده کشورمان بر مواضع و مطالبات اصلی ایران در مذاکرات برای لغو تحریم‌ها به حقیقت نخواهد پیوست.

گفتنی است همان روز که بورل به ایران آمد تا به قول خودش بن‌بست مذاکرات هسته‌ای را بشکند و حامل پیام آمریکا به ایران برای آغاز مذاکرات باشد، مقامات آمریکایی بازهم به شرط‌گذاری و انداختن توپ در زمین ایران پرداختند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز شنبه هفته جاری در گفت‌وگو با خبرنگار اکسیوس با بیان اینکه «از سرگرفتن مذاکرات با ایران شدنی است و این موضوع را پس از پایان سفر تیم اتحادیه اروپا به ایران متوجه می‌شویم» گفت که «ما آماده‌ایم که توافق را به نتیجه رسانده و به اجرا برسانیم، اما ایران باید خواسته‌های فرابرجامی‌اش را کنار بگذارد.»

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا هم روز دوشنبه هفته جاری گفت که این کشور مصمم است اطمینان حاصل کند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد!

وی که این سخنان را در آلمان و در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد، گفت: «دیدگاه آمریکا صریح بوده و مصمم هستیم که اطمینان حاصل کنیم ایران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد... ما معتقدیم که توافق دیپلماتیک بهترین راه برای انجام دادن آن است.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در راستای انداختن توپ در زمین ایران اضافه کرد: «ما معتقدیم که بازگشت دوجانبه به برجام به نفع آمریکا و شرکای ما بوده و توافق بر روی میز برای ایران فراهم بود و این به تهران بستگی دارد که بخواهد این توافق را داشته باشد.»

پیش از آن هم، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تلاش کرد مسئولیت را از واشنگتن سلب کرده و سرنوشت گفت‌وگوها را به تصمیم‌گیری ایران گره بزند.

وی به المانیتور گفت: «ما آماده‌ایم به‌سرعت توافقی را که در وین برای بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام بر سر آن مذاکره کرده به سرانجام رسانده و اجرا کنیم. اما برای این هدف، لازم است که ایران تصمیم بگیرد مطالبات اضافی‌اش را که فراتر از برجام هستند کنار بگذارد.»

مذاکرات هسته‌ای ۴+۱ در وین از ۳ و نیم ماه پیش دچار وقفه شد. مقامات آمریکایی همواره از زمان آغاز این مذاکرات به‌جای نشان دادن حسن نیت و ارائه ابتکارهای عملی بارها تلاش کرده‌اند جای متهم و طلبکار را عوض کرده و ضمن شانه خالی کردن از مسئولیت خروج از برجام، از لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران فرار کنند.

لازم به یادآوری است، قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس، صدور بیانیه ضد ایرانی، فعال کردن سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی، ترور شهید صیادخدایی، خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای، تحریم‌های اخیر ایران در حوزه پتروشیمی، دزدی محموله نفتکش ایران در آب‌های یونان، اعلام جایزه برای کسب اطلاعات درباره سپاه تنها بخشی از اقدامات خبیثانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در طول یک ماه گذشته است.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    مرگ بر آمریکا
    • DE ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      14 1
      ادامه باج‌خواهی آمریکا در قطر و ایستادگی مقتدرانه تیم ایران// حسین شریعتمداری: آمریکای قطر همان آمریکای وین است! آمریکا و متحدان اروپایی آن به ادامه«‌مذاکرات بی‌نتیجه‌»!برای درگیر کردن کشورمان با پیامدهای خسارت‌بار آن نظیر شرطی کردن قیمت ارز وطلا! آشفتگی قیمت‌ها و ده‌ها نابسامانی دیگرِ دراقتصاد کشورمان نیاز دارد./// جدا آنهاییکه فکر میکنند امریکا اینقدر ساده لو و احمق هست که اسلحه به این خوبی و بدون خرجی را که علیه ایران داده دست غربگداها و اصلاح طمعکاران زمین میگذاره ,کلا ول معطل و بی اطلاع هستند. اینها باید بدانند امریکا تحریم نیست که عجله ای داشته باشه خودش را خلع سلاح کنه ما تحریم هستیم. لذا با هر تکرار شعار " مرگ بر امریکا شیطان بزرگ " که میگیم غربگداها و نوکران عموسام و کفش لیس ها و خصوصا مدعیان اصلاح طمعکار که فقط در فکر اغتشاش و اغتشاش و اغتشاش هستند و 32 سال به هرجا رسیدند اغتشاش کردند هنوز هم دست بردار نیستند آشفته میشوند و جیغ بنفش و سبز میزنند و تهدید به فتنه میکنند. زیرا مال مفت و حرام و شیتیل و دلالی را هرکس یکبار مزمزه کرد دیگر تا آخر عمر گرفتار میشود.
    • FR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      9 3
      تا زمانی که فرقه رجوی با جاسوسی و ترورهایش خادم اسراییل و آمریکاست هر نوع انتظار تضمین برجام بیهوده است. با گذر از اوباما ترامپ زد زیر میز. بعد بایدن هم ترامپ یا ذوالمایک ! بیایند تضمین به تاریخ میپیوندد. حذف فرقه اولویت باشد تا هر نوع تدبیری به ثمر برسد.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    25 14
    بایدتیم مذاکره کننده ایران دوحه راترک کندآمریکا آدم بشونیست
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      11 3
      احسنت ، یانکی گاوچرون تروریست و .... هست و آدم بشو نیست!!!!
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      4 5
      اگر چیزی حالیتان می بود 20 سال مذاکره و توافقات غیر قانونی نمی کردید
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      9 7
      جناب 09:32 ــ برجام لعنتی حاصل نادانی یک هیئت خل و چل ایرانی را به فضل الاهی در همان دوحه دفن می کنیم و حلوای واقعیش را به جای هلوی خیالی حسن روحانی نوش جان می کنیم!!!!
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 2
      در این 20 سال جلوی آن را می گرفت حداقل یکبار برای همیشه؟!!
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      4 2
      اف تو سر آمریکا ، مشرق محترمانه گفتم چاپ کن لطفاً
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    24 4
    قرار بود مذاکرات فرسایشی نباشد ولی شد متاسفانه،قدمهای بیشتری باید در پیشرفت هسته ای کشور برداشته شود.
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    20 7
    بیائید آمریکا این دیو ستمگر رو نا امید کنیم.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    13 6
    فراتر از برجام آمریکای مستکبر جهانخوار انجام داده ، و نه ایران که حتی اکنون هم مفاد برجام را انجام داده ، دنیا همه متوجه زورگوئی آمریکا شده اند . بس کنید این دور باطل زا ، خود را از میدان بازی آمریکا خارج کنید و تا زمان عمل به شروط ایران . آنهم فقط یکبار و آن جلسه نهائی دیگر در مذاکره ای لطفا شرکت نکنید . ایران فرصت زمانی تعیین کند . نشد ، تمام .
  • سیداسحق علوی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    13 4
    برجام دیروز بد بود امروزش بدتر
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      12 8
      سید، برجام چاه روحانی است که ملت ایران را تو اون انداخته خدا خودش ما را از اون نجات بده.
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    22 7
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      9 4
      حرف درست همینه
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      4 4
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!!
    • امیر IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      8 6
      از امروز شاهد گرونی بیشتر هستیم..... حال همه ما خوب است اما تو باور نکن....
    • ابوالفضل گلی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      3 2
      عالیه
  • خسرو IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    9 5
    رسانه های غربی هر چی دلشان میخواهد بر علیه ایران می نویسند و سیاسیون آنها هم دائم میگویند نمی گذاریم ایران به بمب اتم دست پیدا کند و ایران نباید درخواست غیر برجامی داشته باشد حال چرا دولتمردان و یا رسانه های ما برای مردم توضیح نمیدهند در خواست غیر برجامی چیست چرا صادقانه با مردم صحبت نمیکنند تا مغرضین اینهمه شک و شبهه ایجاد نکنند
    • حجت RU ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      8 2
      استاد، اونا باید بگن درخواست فرابرجامی یعنی چه؟ اونا این حرفو میزنن. مریضیم بیایم خودمون آتو بدیم دستشون؟
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      7 2
      دلیلش کم کاری دولت و رسانه های ما هست وگرنه من الان چند وقته میگم که ما هم باید با همین ادبیات صحبت کنیم!! هر بار راجع به برجام صحبت شد مثلا باید بگیم : ایران به هیچ وجه اجازه نخواهد داد آمریکا در ایران آزمایشگاه بیولوژیک احداث کرده و روی مردم ایران آزمایشات انجام دهد!!
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    11 4
    آمریکای گاوچرون چون بنیانش بر اساس خونریزی و کشتن سرخپوستها و غارت سرزمینهای دنیاست، بنابراین کلا زبان زور فقط میفهمه. همین.
  • مجید IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    5 3
    احسنت
  • یک ایرانی IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    8 4
    آفرین به ایران
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    11 6
    شما دنبال چی هستید؟
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      9 10
      دنبال شستن گندی که شماها تو اون هشت سال زدین!!!!
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      3 3
      دنبال حقمان
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      3 3
      دنبال چیزی نیستیم دنبال اینیم که بفهمیم روحانی تو این هشت سال دنبال چی بوده
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    12 5
    فقط شوک بزنید به آمریکا خروج از آژانس غنی سازی بالا۶۰درصد جمع آوری همه تجهیزات آژانس و قطع فعالیت و نظارت هاش
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    5 4
    باید بتوانید ببینید آمریکا چطور ب این صحنه نگاه می‌کند تا ب راه حل نزدیک شوید. از دید آمریکا روسیه و چین را حذف کرده، ایران را یکه و تنها کرده و حالا می‌تواند اعمال قدرت کند. ایران جو را برای آمریکا باید تنگ تر کند نه اینکه فرصت قدرت نمایی ب آنها بدهد. اتحاد نزدیک ایران با دیگر کشورها عفب نشینی آمریکا را در بر دارد.
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    10 4
    ایران باید رفع کل تحریم ها را به نحوی که آمریکا به هیچ شکلی نتواند از انجام تعهداتش شانه خالی کند مطالبه نماید در غیر این صورت مذاکره را کاملا قطع کند و گار خودش را برای غنی سازی ادامه بدهد .امریکا غلط میکند در شرایطی که رژیم غاصب صهیونیستی تا بن دندان مسلح کنار ایران را مسلح کرده دنبال خلع سلاح ایران باشد
  • کره اسب IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    6 6
    درود بر امریکا دشمن دشمن من دوست من است
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      4 2
      درود بر تو ، همین که طرفدارهای آمریکا یه مشت....و … است خودش برای ما جای امیدواری هست . به یاری حق بزودی رام تون میکنیم
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      1 1
      الحق که ....هستی
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 3
    الان دقیقا تیم رییسی با روحانی چه فرقی کرد بابا ول کنید مذاکره با امریکا را
  • سیدمحمدکمال IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 3
    ترور سردار دلها و شهید فخری زاده رو نزدین و ...
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    6 1
    مثل سگ دروغ میگن یانکی های کثیف. میگه ما مصمم هستیم تا اجازه ندیم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کنه نمیگه ما مصممیم تا توافق کنیم!! کثافت کلاه بردار. مگه میشه کسی مصمم به خرید کالایی باشه ولی نخواد هزینه ش رو پرداخت کنه؟
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    4 2
    خمینی بزرگ خدا بهشت برین رو نصیبت کنه سال های پیش فرمودی آمریکا شیطان بزرگ است. بچه بودیم فکر میکردیم صرفا یک جمله برای تحقیر آمریکاست اما با تمام وجودمون الان داریم این را درک میکنیم.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 3
    زماني كه آقاي ظريف گفت 6 ماه ديگر شرايط اينگونه نمي ماند كه دولت بعدي افتخار به نتيجه رسيدن مذاكرات را به نام خودش سند بزند بايد فكر اين روزها را مي كرديد!!!!
  • احسان معتمدی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 2
    تربیت مردم امریکا با تفنگ است انها با هجوم با امریکا و نابودی سرخپوست ها انجا را تصرف کردند این در خون انهاست لذا مذاکره با امریکا خنده دار است چون انها به تعهدات عمل نمیکنند لذا ما باید ناتو در در اکراین شکست دهیم نباید روسیه تنها بماند
  • احسان معتمدی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 0
    تربیت مردم امریکا با تفنگ است انها با هجوم با امریکا و نابودی سرخپوست ها انجا را تصرف کردند این در خون انهاست لذا مذاکره با امریکا خنده دار است چون انها به تعهدات عمل نمیکنند لذا ما باید ناتو در در اکراین شکست دهیم نباید روسیه تنها بماند
  • محمدایوب IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 2
    اول باید فکری برای غضنفرها بکنیم که دائم به خودمون گل می‌زنن این اسبهای تروای دشمن افساد طلبان که هرزمان آمریکا در تنگنا قرارمیگیره اینها به کمکش میرن وجو داخلی را خراب میکنن درزمان مذاکره ریش رنگی فریاد زد آب خوردن نداریم خزانه خالیست نان نداریم ووو حالا که مذاکره شروع شده یک افساد طلب میگه تورم بالاست دررسانه ها از گرانی وناراضی بودن مردم میگن تا آمریکا را امیدوار کنند لعنت خدا بر حرامیان حرام خوار
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    5 3
    ایا ایران در شرایطی هست که بر جام را امضا نکند ؟
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      3 4
      آمریکا شرایط به مراتب بدتری از لحاظ سوخت و انرژی داره.
  • انقلابی منطقی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 1
    عجب
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    5 5
    همه میدونن که آمریکا خواسته هاش همون خواسته های قبلی بود این شمایید که عرضه ندارید. ظریف راست گفت آقایونی که مخالف برجام دلواپسی میکنن حتی دو صفحه توافق هم نمیتونن بکنن
  • ناشناس IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 3
    کاش نظام به این جمع بندی برسد که الان بهترین زمان برای کنار گذاشتن این معاهده استعماری و خلاص کردن کشور و مردم از شر آن است. چرا میخواهید دوباره اقتصاد و جامعه را شرطی کنید؟
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    5 3
    برجام هیچ جایگزینی نداره دولت هم جرأت خروج از اون رو نداره چون به محض خروج هر چهار قطعنامه شورای امنیت برمی‌گردند و اون وقت حتی طالبان هم با کشور معامله ای نمیکنه
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      1 4
      خیر بر نمیگرده چون با وتو قاطع چین و روسیه مواجه میشه. جهان الان مثل جهان سال 2010 نیست دوست عزیز. اون موقع آمریکا تونست علیه ایران اجماع ایجاد کنه ولی الان حرفش خریدار نداره. در ثانی دنیا به نفت ایران نیاز مبرم داره. الان دست برتری با ایرانه
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      ۱۴:۰۰ اتفاقا حرف امثال شماست که دیگه خریدار نداره اگه باور نمیکنی از خودت ومردم یه رفراندوم بگیر.هههههه
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 0
    اقا اگه نظرتون اینه که برجام بده تموم کنید این بازی کثیفو.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    5 2
    دولت ضعیف و فشل
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 2
    خلاصه خبر برای من کارمند یعنی گرونی دوباره
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 0
    یاتحریمهاروبردارین یانظارت بردرصدسوخت اتمی تمام والسلام نامه تمام
  • خ IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 2
    بعد از جنگ اوکراین شرایط جهان تغییر کرده وغرب در تکاپو برای انرژی ایرانه الان ایران دست برتر داره سلطه دلار داره کمرنگ میشه کلیدسازها هم قفلند .
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 1
    چقد کامنت منافق زیاده رجوی هم بشدت مخالف برجام و مذاکره است
  • نام آشنا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 1
    از فردای پیروزی انقلاب در بهمن 1357 تا امروز نهم شهریور 1401 تمام دولت های بر سر کار امده در امریکا تمام سعی و تلاش و توانشان را به کار گرفتند تا جمهوری اسلامی ایران را با کمک غربی ها و ایادی شان ساقط یا از مسیرش منحرف نمایند. در بعضی اوقات هم گفتند تا شش ماه دیگر این جمهوری سقوط خواهد کرد . حال با این اوصاف میشود نتیجه گرفت که یک چنین دولت خبیث و رذل و بی ابروئی با ما سر میز مذاکره بنشیند و به دنبال توافق برد - برد با ایران باشد؟ کدام عقل سلیمی این را میپذیرد؟ در ضمن تنها کاری که از دست این یانکی های پست فطرت و فرومایه و بزدل بر میاید همین تحریمهای غیر قانونی است اگر حتی بخواهد بخش از انها را هم ملغی سازد تمام انچه که تا به حال رشته پنبه خواهد شد!
  • ع‌ IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 1
    آقایان همه مسئولان نظام در برجام سهیمند واینکه دولت رییسی‌پس از یکسال همان راه قبلی را‌میرود چون نمیتوانند نتیجه بگیرند پس‌تمامش‌کنید‌چرا اینقدر پول بیت‌المال هزینه ماموریت‌و...میشود‌به دولت قبل اعتراض‌میکردید شما بدتر‌ازآنها و‌دروغ میگویید یک‌عده‌داخل‌هم با شما‌همکاری میکنند تا ضایع نشوید
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 4
    اینا کی هستن که به مرگ بر آمریکا منفی میدن؟از خودشون خجالت نمیکشن؟ خاک بر سر هرچی واداده س وهر چی خائن پست فطرت دشمن این مردم و آب وخاک.
    • علی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      2 1
      اقای ازغدی می گفت امریکا بد بد بد!! خوب جناب قبول ،حرف جدید چی دارید! حالا ما باید چکار کنیم مسیری که تا الان رفتیم درست بوده !/لطفا هزینه و فایده ان را بشمار ! پیش وجدان خودت! مقاوقت یک تاکنیک است و نه استراتژی ! شما باید در یک موقعیت خوب تن به مذاکره و مصالحه بدهید و اوضاع را به نفع خودت بچرخانی و گرنه این چرخ گردون هست و می چرخددددد!
  • BG ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    تیم ج.ا خیال کرده زرنگه!دلش میخواد به بهانه اتمی تمام تحریم های بهمن ۵۷ تا حالا که هیچ ربطی هم به اتمی نداشتن حذف بشه که این اسمش سرگردنه گیری است نه رایزنی!
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    حدافل20سال مردم رو سرکار گذاشتن ازنظر دانش هسته آیی کجا قرار داریم معلوم نیست
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    حدافل20سال مردم رو سرکار گذاشتن ازنظر دانش هسته آیی کجا قرار داریم معلوم نیست
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    خیلی خوشحالم
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    در حدیثی قریب به این مضمون می فرماید سنگ پرتاب شده از سمت دشمن را به همان موضع و به سمت خودش پرتاب کنید اگر ما فقط به همین حدیث عمل کنیم برایمان کافی ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس