کد خبر 1393284
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران

وزیر امور خارجه بحرین با تکرار ادعاهای همیشگی منامه علیه ایران، تهران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرد.

به گزارش مشرق، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین، عصر امروز (چهارشنبه)، با «سامح شکری» همتای مصری خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در منامه حضور پیدا کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، وزیر امور خارجه بحرین در این کنفرانس اظهار داشت: «گفت‌وگوهای پادشاه کشور با رئیس‌جمهور مصر بر عمق روابط دوجانبه و توسعه آن متمرکز بود.»

الزیانی در ادامه با تکرار ادعاهای همیشگی منامه، ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرد و گفت: «ما با طرف مصری مداخله ایران در امور [کشورهای] عربی و تهدید دریانوردی را مورد بررسی قرار دادیم.»

طبق گزارش شبکه «اسکای نیوز»، وزیر امور خارجه بحرین در بخش دیگری همچنین بیان کرد: «ما از ایران می‌خواهیم که اصول حسن همجواری پایبند باشد.»

 عبداللطیف بن راشد الزیانی اضافه کرد: «ما از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز در لیبی حمایت می‌کنیم. به دنبال دست‌یابی به نتایج در اجلاس آتی عربستان سعودی هستیم.»

این اظهارات در حالی بیان شده است که «منتدی البحرین لحقوق الانسان» (مجمع حقوق بشر بحرین) اخیرا در صفحه توییتری خود خبر داد که تعدادی از شهروندان بحرینی که قصد سفر زیارتی به ایران را داشته‌اند توسط مأموران آل خلیفه از گذرگاه‌های بحرین یا دبی برگشت داده شدند.

این مرکز حقوق بشری در ادامه این اقدام را به علت تصمیم‌های غیرقانونی و اعلام نشده مقامات بحرینی و نقض آشکار آزادی‌های دینی و رفت و آمد دانست و تأکید کرد شهروندان بحرینی درباره دلیل منع سفر به اماکن دینی از جمله ایران خوستار پاسخگویی مقامات بحرینی هستند چراکه این موضوع هیچ منع رسمی ندارد.

وزارت کشور بحرین در اواسط خردادماه سال جاری نیز در اتهام‌زنی تازه مدعی شده بود که دو گروه مرتبط با ایران، امنیت این کشور را نقض کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی این کشور «بنا» به نقل از وزارت کشور بحرین مدعی شده بود که «دو گروه تروریستی سرایا الاشتر و سرایا المختار» که مقر آنها در تهران است امنیت بحرین را هدف گرفته‌اند و «اقدامات تروریستی» در این کشور انجام داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید فروزان CH ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    3 0
    گویا زمان آن رسیده اینجایمان بحرین را ادب کنیم ، سکی که زیاد واق واق کند را باید با چوب و شلاق ادبش کرد
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    5 0
    یاغی های طغیانگر بحرین باید به جرم تمرد و سرکشی از تابعیت ایران به مجازات مرگ محکوم شوند همانگونه که هویدا و شاه ملعون به جرم خیانت به کشور در جدایی بحرین در پیروزی انقلاب اسلامی محکوم شدند یک تبانی بی معنی برای تجزیه قطعه ای از خاک ایران عزیز بنام مجمع الجزایر بحرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس