کد خبر 1393190
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
فلج صورت

فلوشیپ فوق تخصصی قاعده جمجمه گفت: ایجاد فلج عصب در ناحیه صورت یکی از بیماری‌های پیچیده‌ است و درمان بیماران مبتلا به این مشکل نیاز به همفکری و کار تیمی مجموعه‌ای از پزشکان دارد.

به گزارش مشرق، صالح محبی، فلوشیپ فوق تخصصی قاعده جمجمه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران  درباره «فلج عصب صورت»، اظهار داشت: ایجاد فلج عصب در ناحیه صورت یکی از بیماری‌های پیچیده‌ای است و درمان بیماران مبتلا به این مشکل نیاز به همفکری و کار تیمی مجموعه‌ای از پزشکان دارد.

وی افزود: متاسفانه درمان برای همه بیماران مبتلا به عصب صورت یکسان نیست و نمی‌توان یک نسخه واحد برای افراد مختلف داشت؛ بنابراین این بیماران باید با مراجعه به پزشک از مشاوره‌های مکرر توسط چندین متخصص بصورت تیمی شامل متخصص گوش‌ حلق بینی، جراح پلاستیک، جراح مغز و اعصاب، نورولوژیست، روانپزشک، فیزیوتراپیست، متخصص طب فیزیکی، شنوایی شناسان و ... بهره مند شوند و از طریق یک اقدام تیمی می‌توان درمان مناسب را برای بیمار پیشنهاد کرد.

محبی با اشاره به اینکه برخی از بیماران مبتلا به عصب صورت به طور ناگهانی دچار مشکل می‌شوند و درمان آنها به تدریج و به صورت خود به خودی امکان پذیر است، گفت: درصدی از بیماران به راحتی بهبود نمی‌یابند و نیاز به مداخلات جراحی پیچیده برای آنها است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه علل ابتلا به این بیماری دلایل مختلفی از جمله ویروس رمزی هانت یا تومور قاعده جمجمه، تومور گوش و ... است، ادامه داد: در برخی از این بیماران متاسفانه رفع مشکل گاهی براحتی امکان پذیر نیست یا نیازمند جابجایی عصب یا پیوند عضله برای ترمیم بدشکلی صورت است.

وی گفت: این بیماری هرچند شایع نیست ولی بسیار استرس زاست؛ چراکه با تنش زیادی همراه بوده و اعتمادبه‌نفس بیمار و روابط اجتماعی وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ همچنین این بیماری با دلایل مختلف در زنان و مردان تقریبا شیوع برابری دارد ولی در زنان فلج بلز و در مردان به دلیل آسیب‌های نافذ یا جراحی شایع تر است.

دبیر اجرایی سمپوزیوم دو روزه عصب صورت با بیان اینکه برگزاری این سمپوزیوم در راستای کمک به درمان این دست از بیماران بسیار مهم و حائز اهمیت است، اضافه کرد:سمپوزیوم دو روزه عصب صورت هشتم و نهم تیرماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته در حال برگزاری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    باید یه دور تمام تخصص ها بچاپندش
  • زیبا IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 0
    مفید بود ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس