کد خبر 1393006
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
عربستان

بر اساس اعلام ستاد مکه تا پایان روز سه‌شنبه ۳۲ هزار و ۷۳۵ نفر از زائران و عوامل کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ وارد عربستان شدند.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، بر اساس اطلاعیه ستاد مکه، با ورود این تعداد زائر که با ۱۳۲ پرواز به مقصد فرودگاههای جده و مدینه انجام شده است، بیش از ۸۲ درصد از مجموع ۳۹ هزار و ۶۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۱ وارد سرزمین وحی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تعداد زائرانی که تا پایان روز سه شنبه پس از ورود به  فرودگاه جده و محرم شدن در میقات جحفه، راهی مکه مکرمه شده‌اند به ۱۱ هزار و ۱۷۳نفر در قالب ۹۶ کاروان رسید.

همچنین ۱۰۵ کاروان با ظرفیت ۱۳هزار و۵۰۳ زائر از مدینه منوره به سمت مکه مکرمه حرکت کرده و پس از احرام بستن در مسجد شجره‌ برای انجام عمره تمتع وارد مکه شدند.

بیشتر بخوانید:

تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج

تاکنون در مجموع ۱۹ هزار و ۵ نفر در قالب ۸۲ پرواز وارد مدینه النبی شدند که از این تعداد امشب پنج هزار و ۴۹۵ زائر میهمان شهر پیامبر رحمت خواهند بود.

تعداد  زائران ورودی به مدینه تا پایان روز سه‌شنبه یکهزار و ۲۱۹ زائر درقالب ۱۰ کاروان اعلام شده است.

این گزارش می افزاید: تعداد کل پروازهای انجام شده به فرودگاه جده (زائران مدینه بعد) از ابتدای آغاز عملیات حج تا پایان سه‌شنبه به عدد ۵۰ می رسد که ۱۱ هزار و ۷۰۳ زائر را به عربستان منتقل کرده اند.

در این اطلاعیه آمده است که تعداد زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام تا بامداد چهارشنبه به ۲۴ هزار و ۶۸۳ نفر در قالب ۲۰۱ کاروان رسیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 0
    واااااااااای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس