کد خبر 1391418
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنس اول نوشت:

ساعاتی بیشتر از اتفاق تاریخی آمریکا نمیگذرد؛ دادگاه عالی آمریکا حکم 50 ساله سقط جنین را لغو و تصمیم گیری آن را به ایالت ها سپرد. 

اما تأثیر این اتفاق خارج از مرزهای آمریکا به چه صورت است؟ آیا دامنه تحولات ناشی از این حکم به ایران هم میرسد؟

محسن آقایی کارگردان مستند ایکسونامی (با موضوع بررسی تحولات آمریکا پس از انقلاب جنسی) نوشت:

"من فکر می کنم درآینده ای نه چندان دور با یک سونامی بی سابقه از جنگ روانی و رسانه‌ای در آمریکا مواجه خواهیم بود؛ انبوهی از سریال ها، خبرها و ... که به این موضوع میپردازند. از همین الان میتوان جوایز اسکار سال آینده را پیش بینی کرد.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که دامنه این مباحث حتما به ایران نیز خواهد رسید و در وضعیت نه چندان جالب رسانه‌های حاکمیتی و رسمی، بنده این را یک تهدید بزرگ به حساب می آورم.

موضوع برای آمریکایی ها از صیانت برای ما به مراتب حیثیتی تر و مهم تر است، پیش بینی بنده این است که  به زودی همه رسانه‌های فارسی زبان مسئله سقط را  جزء ده مسئله اصلی خود قرار خواهند داد و رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز با حداکثر فشار ممکن مسئله را در ایران پی خواهند گرفت.

چیزی که از همه ترسناک تر است این است  که بیان آنها به سرعت وارد تحلیل‌های سلبریتی ها و به دنبال آن وارد بحث های تاکسی و صف نانوایی و ... خواهد شد و به تدریج تبدیل به ترم جدیدی در ادبیات سیاسی خواهد شد.

یعنی سقط جنین که در اصل یک مسئله انسانی و فرهنگی است، تبدیل به یک نزاع تمام عیار سیاسی خواهد شد؛ نزاعی که مشخص ترین خصوصیتش لج‌بازی و رفتار غیر منطقی است. اتفاقی که مشابه آن را در مسئله حجاب شاهد هستیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مورخ ایرانی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    11 3
    از وقتی که فهمیدم هنوز برخی نفهمیده اند که جنین نیز حق زنده ماندن دارد امیدم به انسانیت انسان در عهد پسا مدرن از دست رفت؛ آن شعاری بیش نیست.
  • FR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 0
    ایران به این لجبازیها عادت داره نگران نباش !
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      سوختیا
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 0
    جناب کارگردان مستند از این دست تحلیل های عمیق ارائه ندهند اینجا آمریکا نیست نه موجی در راه است و نه سونامی پس از پنجاه سال راه خطا رفتن آمریکا در این مورد خاص دارد به منطق اسلام و انسانیت باز میگردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس