ضرورت ردیابی افرادی که در سقط جنین غیرقانونی نقش دارند

معاون رئیس قوه قضائیه بر ضرورت شناسایی و ردیابی افرادی که به صورت غیرقانونی در حوزه‌های مرتبط با سقط جنین فعالیت دارند تاکید کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، با روند کنونی کاهش جمعیت، کشور در ۳۰ سال آینده با ابربحرانی جدی مواجه خواهد شد؛ این گزاره‌ای است که جامعه‌شناسان، جمعیت‌شناسان و آینده‌پژوهان بر روی آن تاکید دارند؛ مقام معظم رهبری نیز طی سال‌های اخیر به کرّات خطر کاهش و پیری جمعیت را گوشزد کرده‌اند؛ معظم‌له در آذرماه سال ۹۲، در دیدار رئیس و اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در بخشی از بیاناتشان اشاره داشتند که «یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او می‌لرزد، این مسئله جمعیت است».

آبان ماه سال گذشته، قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» ابلاغ شد؛ قوه قضائیه در راستای عمل به مسئولیت‌های قانونی خود، نحوه اجرای این قانون را از سوی دستگاه‌های مسئول پیگیری می‌کند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ریاست دستگاه قضا در همین زمینه دستوراتی را خطاب به جهانگیر معاون پیشگیری قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور صادر کرده و در این راستا نشستی را با طراحان قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و فعالان حوزه خانواده و جمعیت در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تکالیفی که برعهده سازمان بازرسی و معاونت پیشگیری قوه قضائیه در راستای پیگیری اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» گذاشته است را یادآوری کرد و مجدداً به مسئولان سازمان و معاونت مزبور دستور داد با تمام توان و جدیت مضاعف، نحوه اجرای قانون مربوط به جمعیت را پیگیری و دنبال کنند و در صورت نیاز، مراتب را جهت صدور دستورالعمل یا بخشنامه از ناحیه رئیس قوه قضائیه، اعلام دارند.

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این جلسه، بر ضرورت شناسایی و ردیابی افرادی که به صورت غیرقانونی در حوزه‌های مرتبط با سقط جنین فعالیت دارند تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    2 0
    دقیقا
  • سروش IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    چرا با جنایتکاران همچون جنایتکاران برخورد نمی شه؟؟؟؟؟
  • AU ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    انسان کشته شده. قاتل رو پیدا کنید، حکم شرعی و عقلی و منطقی ایش هم همینه،7 میلیارد انسان زمین گناه بکن،به ما چه مربوطه!(از نگاه اینکه،چون اونا اون گناه رو ازاد میدون! ما هم قبول کنیم!) ما مسلمانم،هرکس،قتل انجام دهد،باید به سزایی ان برسد! تا درس عبرتی برای دیگری باشد،که قصد کشتن انسان ها را دارد و جلویی نسل کشی دسته جمعی گرفته شود! این انسان ها شریف جنین که کشتن،انسان ها معمولی نبود! بلکه انسان کاملا بی گناه و کاملا مظلوم بودن ..! که وحشی ها و نژادپرست ها و رذل ها تصمیم به قتل انها گرفتن ! انتقام انها را بگیرید! وگرنه والله قسم خود خدا انتقام انها را هم از اون افراد خواهد گرفت! و هم مسئولین که می توانستن کاری کن و نکردن و مردمی که در این اتفاق ساکت بودن...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس