چین

ارتش چین به پرواز یک هواپیمای نظامی آمریکایی بر روی تنگه تایوان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، ارتش چین روز شنبه به پرواز یک هواپیمای نظامی آمریکایی در مجاورت جزیره تایوان واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از شبکه آمریکایی «سی‌اِن‌اِن»، روز جمعه یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی «پوسیدون P-8A» اقدام به انجام پرواز شناسایی بر فراز تنگه تایوان کرده بود.

سخنگوی فرماندهی جناح شرقی ارتش چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز اعلام کرد: «اقدامات آمریکا مداخله در امور داخلی و عامل ثبات‌زدایی در تنگه تایوان است. چین قویاً با این اقدامات مخالف است».

بیشتر بخوانید:

جولان ۲۹ جت نظامی چین در منطقه شناسایی هوایی تایوان

این مقام نظامی چینی افزود، فرماندهی جناح شرقی ارتش چین به‌طور دائم در سطح بالایی از آماده باش قرار دارد تا از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور دفاع کند.

 علی‌رغم هشدارهای پکن به آمریکا درباره دخالت نکردن در امور تایوان، واشنگتن اما همچنان به اقدامات تنش‌آفرین در آب‌های جنوب چین ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا اخیراً با طرح ادعایی تحریک‌آمیز، از موضع تایوان مبنی بر اینکه تنگه جداکننده این جزیره از چین یک آبراه بین‌المللی است، حمایت کرد و ادعای حاکمیت پکن بر آن را رد کرد.

پس از آن، روز سه‌شنبه هفته گذشته وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که  ۲۹ فروند جت نظامی چین وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند. وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که در این ماموریت، چین از جنگنده‌های «جی-۱۶»، شماری جت‌های هشدار سریع و هواپیماهای جنگال و ضد زیردریایی استفاده کرده است.

روز پنجشنبه نیز وزارت دفاع تایوان اعلام کرد نیروی هوایی این جزیره، ۲۲ هواپیمای جنگی چین را رهگیری کرده و از حریم دفاع هواهی خود بیرون رانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 0
    احتمالاامریکا تایوان راهم بهجان چین بیندازدوگرنه این همه خرج سلاح درانجانمیکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس