کد خبر 1389073
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
آمریکا

چین به آمریکا نسبت به پیشبرد لایحه سیاست تایوان هشدار داد.

به گزارش مشرق، چین به آمریکا نسبت به پیشبرد لایحه «سیاست تایوان» در سال ۲۰۲۲ هشدار داد، لایحه ای که به تازگی برای بازنگری سیاست آمریکا در قبال تایوان ارائه شد، که شامل ارائه کمک‌های نظامی افزایش یافته است.

به گزارش «نیوزویک»، گلوبال تایمز، یک روزنامه چینی، سرمقاله ای را منتشر کرد و این سیاست را سوءاستفاده آمیز و خطرناک خوانده و نسبت به تأثیر آن بر روابط آمریکا و چین هشدار داد.  

این لایحه توسط «باب منندز»، سناتور دموکرات، که همچنین رئیس کمیته روابط خارجی سناست، و «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه، حمایت شده است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا از ادعای تایوان حمایت کرد

این دو سناتور در بیانیه ای اعلام کردند که این جامع ترین تغییر ساختار سیاست آمریکا در قبال تایوان از زمان اجرای قانون روابط تایوان در سال ۱۹۷۹ است.

قانون سیاست تایوان ۲۰۲۲ با هدف تقویت روابط آمریکا با تایوان و کمک به این کشور در برابر هرگونه تهاجم احتمالی از جانب چین محافظت می کند.

در خبری دیگر، چین فهرستی از مقامات دولت هنگ کنگ در دولت جدید «جان لی»، رئیس آینده این منطقه، را که قرار است در اول جولای سوگند یاد کند، رونمایی کرد.

این فهرست نشان می‌دهد که «پل چان»، وزیر دارایی هنگ کنگ پست خود را حفظ می کند، در حالی که «پل لام» جایگزین «ترزا چنگ» به عنوان وزیر دادگستری می‌شود و «اریک چان» وزیر ارشد جدید یا مقام شماره دو هنگ کنگ می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس