کد خبر 1391275
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
سود بیش از نیم میلیارد یورویی پی اس جی به لطف حضور مسی

انتقال «لیونل مسی» به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بیش از نیم میلیارد یورو برای این باشگاه سودآوری داشته و درآمد آنها را چندبرابر کرد.

به گزارش مشرق، خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا در جلسه آن روزِ تابستانی که در قرارداد این باشگاه با لیونل مسی را به هم زد و او را سرگردان گذاشت، فکر نمی‌کرد حضور نداشتن این بازیکن تا چه میزان به ضرر بارسا و به سود رقیب خواهد بود.

همان زمان بود که لئونل مسی با پاری‌سن‌ژرمن تماس گرفت و رؤسای این باشگاه به‌سرعت قدم برداشتند و مسی را با دستمزد حدود ۴۰ میلیون یورو در سال به خدمت گرفتند زیرا می‌دانستند که با ورود لئو، درآمد حاصل از حقوق تصویر، بازاریابی و بهره‌برداری از ورزشگاه حساب‌ها را تغییر می‌دهد. همان‌طور که ناصر الخلیفی رئیس پارسی سن ژرمن در گفت‌وگو با تارنمای مارکا، به آن اذعان کرد و گفت:  پاری‌سن‌ژرمن هرگز در یک‌فصل این‌همه درآمد کسب نکرده بود و سال اول ورود لئو، سود ۷۰۰ میلیونی حاصل شده است.

ظاهراً هدف اکنون پارسی سن ژرمن از تمدید امباپه که حقوق تصویری مشترک با باشگاه دارد، بهبود بیشتر درآمد است.

نکته حائز اهمیت اینکه به لطف حضور لئو، ‌ ۱۰ قرارداد اسپانسری جدید برای پارسی سن ژرمن بسته شد؛ ‌قراردادهایی که به گفته مارک آرمسترانگ مدیر مالی این باشگاه، پیش از مسی، مبلغشان بین ۳ تا ۵ میلیون بود و اکنون بین ۵ تا ۸ میلیون یورو یعنی رشدی ۱۳ درصدی را به دنبال داشته است.

یکی دیگر از زمینه‌هایی که پاری‌سن‌ژرمن با آمدن مسی در آن رشد فزاینده‌ای داشته است فروش پیراهن است. پیش از مسی، پیراهن نیمار و امباپه باشگاه را وارد فاز دیگری کرده بود اما با ورود لئو وضعیت به‌شدت تغییر و صعودی شد به‌نحوی‌که در سه ساعت نخست، ‌ بیش از یک میلیون یورو درآمد از فروش پیراهن این بازیکن آرژانتینی به باشگاه برگشت.  

همچنین آمدن مسی، تأثیر زیادی در شبکه‌های اجتماعی این باشگاه داشت به‌ نحوی‌ که دنبال‌کنندگان در تمام پلتفرم‌های این باشگاه به ۱۵۰ میلیون نفر رسید و به طور متوسط ‌یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو در هفته درآمدزایی داشت.

علاوه بر این، ‌آمدن مسی به معنای افزایش چشمگیر درآمد فروش بلیت نیز بود. این باشگاه از زمان ورود مسی لیست انتظار خود را افزایش داده و فروش مجدد قانونی، از طریق پلتفرمی که توسط خود باشگاه در وب‌سایتش کنترل می‌شود، به‌شدت افزایش‌ یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس