کد خبر 1391224
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
ملک عبدالله

پادشاه اردن در دیدار با مقامات اماراتی، از علاقه کشورش به ایجاد اتحادی نظامی مشابه پیمان نظامی آتلانتیک شمالی سخن گفت و اظهار کرد که از شکل گیری پیمان نظامی در خاورمیانه حمایت می کند.

به گزارش مشرق، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز جمعه  در مصاحبه با CNBC افزود که منشور چنین اتحادی باید بسیار روشن باشد.

وی تاکید کرد: من یکی از اولین افرادی خواهم بود که ناتوی خاورمیانه را تایید می‌کنم، اما پیوندها با بقیه جهان و نحوه تنظیم و برقراری آن از سوی ما... باید بسیار بسیار واضح باشد. در غیر این صورت، همه دچار سردرگرمی خواهند شد.»

بیشتر بخوانید:

در دیدار پادشاه اردن و رئیس امارات چه گذشت؟

همکاری نزدیکتر در زمینه نظامی بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی چندین سال است که توسط آمریکا مطرح شده است.

اخیرا قانونگذاران آمریکایی لایحه ای را به سنا و کنگره ارائه کردند که در آن خواستار طرحی برای یکپارچه سازی پدافند هوایی خاورمیانه شدند.

مقامات رژیم صهیونیستیی گفته اند که همین الان هم همکاری دفاع هوایی با کشورهای عربی  و ایالات متحده وجود دارد.  

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است ماه آینده برای اولین بار به خاورمیانه سفر کند و در عربستان سعودی، کرانه باختری سرزمین های اشغالی و تل آویو دیدارهایی داشته باشد.

ایران و گرم شدن روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی از سرفصل های اصلی دستور کار او در این ملاقات ها خواهد بود. آمریکا طی سال های اخیر تلاش کرده با مطرح کردن موضوع جعلی تهدید ایران، همراه با توافقنامه کذایی ابراهیم که در دولت ترامپ بین امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی امضا شد، کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را در سال‌های اخیر به هم نزدیک‌تر کند.

یک مقام ارشد آمریکایی هفته گذشته به خبرنگاران گفت که در طول سفر بایدن اجرایی شدن برخی پروژه‌های «بی‌نظیر» از جمله نیروهای ضربت دریایی و چند پروژه‌ زیرساختی «فرامرزی» اعلام خواهند شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 1
    کشورها هر یک منافع ملی دارند و به راحتی علیه کشوری متحد نمی شوند . متحد کردن کشورها علیه خود فقط از حاکم ابله میسر می شود .
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 2
    نگفته که ناتوی عربی راحمایت میکنیم دیروزمصاحبه کرده گفته ناتویی که همه اعراب باشند مثل سوریه وباایران وچین درگیری نمیکنیم وبسیاری ازاعراب باایران قرارادادهای مشترک دارن
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 2
    خروج سفیانی نزدیک است، طبق روایات سفیانی بعد از قحطی جهانی خرج می‌کند که خب امروز هم شاهد قحطی جهانی هستیم و این خبر ناتوی خاورمیانه هم که الان خوندید
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      1 2
      والا همه جای دنیای پیشرفته ملت راحت میخورند و میخوابند و سر کار می روند و زندگی بصورتی بسیار طبیعی و بسیلر پیشرفته و بی مشکل ادامه داره شما از کجا میگی قحطی جهانی پیش اومده ؟ بیایید کمی واقعگرا باشیم
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 1
      واقعگرا هستم که قفسه های خالی خارج رو دیدم و تظاهرات‌ها علیه بی‌پولی و اقتصاد و تورم و کمبود غذای سرقت‌های غدایی که قحطی رو بیشتر کرده و تازه سازمان ملل هم گفته از قحطی جهانی پس واقعگرا هستم
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      1 0
      جنگ خوب نیست
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 2
    اردن خیلی هم ارتش بزرگی داره که از ناتو حرف میزنه؟؟؟مورچه چیه که دیگه کله پاچه اش چی باشه؟؟؟!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • هاشمی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      1 1
      اردن تغریبا بهترین ارتش عربی را داره اما اخرش مزدوره
  • یعقوب ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 1
    با تسلیحات اروپایی؟/
  • عطار IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 1
    پادشاه اردن !!!!!!!! قهرمان دست نیافتی و مبارزه گر اسطوره ای در بازی های پلی استیشن و کامپیوتری.....
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 1
    شن ها مامور خدا بوده اند سفیانی کجای کاری
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 1
    این بابا از مادر انگلیسی هست تحصیل کرده انگلیس هم هست جزو گارد ملکه الیزابت بوده حالا شده پادشاه اردن. مهره ای دست نشانده برای روز مبادا (با اینکه هیچ تقابل و تضاد منفعتی اردن با ایران نداره هیچوقت نخواسته با ایران رابطه ای داشته باشه! چرا؟)
  • CA ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 1
    چرا پادشاه را به کار می برید؟ " پاد شاه " به معنی بزرگترین شاه در بین شاهان مختلف است شاه و پادشاه لقب فرمانرایان "ایران" است نه عرب. اینها را با عنوان خودشان بخوانید. سلطان، امیر، حاکم اگر علاقمندید! وقتی تیتر خبر را از رادیو فردا کپ می زنید همین می شود. چرا این عدد captcha را نشون نمیده,? . مجبوری از فیلترشکن باید صفحه رو لود کنی تا نشون بده
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      آره چند روزه خرابه نیاز نیس از فیلتر شکن استفاده کنی یک عدد اشتباه بزن بفرست عدد بعدی میاد درست میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس