کد خبر 1394409
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
مشاور نظامی روس در گفت‌وگو با فارس: ایده ناتوی عربی محکوم به شکست است

مشار نظامی سابق روسیه در اردن تأکید کرد که امان هرگز در فعالیت‌های نظامی ائتلاف متجاوز و احتمالی عربی در خاورمیانه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر اینیشچنکو» مستشار نظامی سابق سفیر روسیه در اردن در خصوص دعوت شاه اردن به تشکیل ناتوی خاورمیانه گفت که شاه اردن مجبور شد به صورت علنی به ایده تشکیل ائتلاف عربی پاسخ داده و آن را تأیید کند.

اینیشچنکو افزود که اردن هرگز در ائتلاف نظامی متجاوز احتمالی مشارکت نخواهد کرد و با این حال ائتلاف نظامی جدید در صورت تشکیل، بایستی ائتلاف دفاعی محض باشد.

عبدالله دوم شاه اردن چند روز پیش گفته بود که از ایده تشکیل ائتلاف نظامی در خاورمیانه شبیه به ناتو، حمایت می‌کند.

مشاور نظامی سابق روسیه در اردن درباره موضع عربستان سعودی در خصوص تشکیل ناتوی عربی نیز گفت که ابتکار ناتوی عربی مختص شاه سعودی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکاست و سیاست اردن نیز متفاوت از موضع عربستان است.

این کارشناس روسی افزود: روشن است که عربستان سعودی متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه در جنگ علیه ایران و دیگر قدرت‌های است که از لحاظ سیاسی پیشرفته هستند و به همین دلیل شاه سعودی از طریق ترامپ، ایده ایجاد ائتلاف نظامی کشورهای عربی به سبک ناتو برای مقابله با ایران و متحدان آن را بیان کرد و مسلما تشکیل چنین ائتلافی تماما به نفع رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران و نیروهای مقاومت است.

وی در ادامه گفت که تشکیل ائتلاف عربی به ویژه برای دفاع از رژیم صهیونیستی بعید است زیرا موضع کشورهای عربی در قبال این رژیم حتی در خلیج فارس متفاوت است و لذا این ایده محکوم به شکست است.

مشاور نظامی سابق روسیه در اردن تأکید کرد که تشکیل ائتلاف نظامی عربی علیه ایران و شیعیان در خاورمیانه بی‌فایده است و به عنوان مثال گروه انصارالله در یمن که تحت حمایت ایران است، بسیار قدرتمندتر از هر سلاح سعودی و دیگر رژیم‌ها در خلیج فارس است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس